Barrie 3e x@work na osteopaat!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Barrie 3e x@work na osteopaat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 17:53

Hallo lieve bokkers! Doei!

Barrie is 6 December 2007 voor de 2e keer naar de osteopaat geweest. Ze zat namelijk erg vast in haar spieren en wervels en dat is nu zo goed als verholpen Lachen Na de 1e keer wist ze niet wat ze er mee aan moest en het rijden ging voor geen meter. Na veel hulp ging het veel beter en heb ik weer goeie resultaten op de wedstrijden gekregen Lachen Maar dan als het lekker gaat moet ze natuurlijk weer naar de osteopaat dus kon ik weer een week niet rijden. Ik was ook nog doodsbang dat ze dan weer zo gek als een deur was en ik weer van voor af aan kon beginnen. Volgens de osteopaat zou ze minder heftig reageren dan de 1e keer en dat is gelukkig zo Haha!! Ze is minder druk en rennerig en ze loopt best lekker. Ik rijd d'r de eerste week nu lekker over de rug, ik weet dus wel dat ze op de voorhand loopt. Voordat deze foto's werden gemaakt heb ik genoeg losgereden, ze staan ook niet op volgorde. Genoeg gekletst; op naar de foto's en filmpjes!
Afbeelding
1/ Raar lichtrijmoment Vork
Afbeelding
2/ Halthouden
Afbeelding
3/ Halthouden
Afbeelding
4/ Knuffel Lovers
Afbeelding
5/ Raar galopmoment Clown
Afbeelding
6/ Galop
Afbeelding
7/ Terugnemen middendraf

Momentopname's wijken (Uit filmpje):
Afbeelding
8/
Afbeelding
9/
Afbeelding
10/

Video's:
Uitstrekken en wijken.
Wijken.

Commentaar:
* Wijken te veel opzij, achterhand gaat voor de voorhand
* Pianohanden

En nu je hier toch bent, geef meteen je commentaar Lachen!

Arabesk

Re: Barrie 3e x@work na osteopaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:54

je rijdt veel te veel op de voorhand, daar zul je echt wat aan moeten doen anders doe je elke keer het werk van de osteopaat gewoonweg weer teniet

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 17:57

Arabesk schreef:
je rijdt veel te veel op de voorhand, daar zul je echt wat aan moeten doen anders doe je elke keer het werk van de osteopaat gewoonweg weer teniet

In de tekst staat waarom ik dat heb gedaan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:02

toch kan ik me niet voorstellen dat dát de manier is om een paard lekker los te rijden

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:11

ik vind het erg goed uit zien

ik weet hoe het voelt om op een pony te zitten die zijn spieren
heeft vastzitten en net hun spieren zijn los gemasseert ofso
dan weten ze niet meer hoe ze lopen
en kan je bijna niks beginnen maar toch probeer je het beste van te maken

Je pony kan ook geweldig goed wijken Tong uitsteken

Ik vind het er goed uitzien

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 19:01

@ Piaffe_Girl, Dankjewel Haha!!

@ Arabesk, dan loopt ze lekker over haar rug en dat is heel goed voor haar rug. Daarom doe ik dat de 1e week zo, ik moet dan namelijk rustig aan doen. Dan ga ik haar oprichten etc Lachen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:06

Ik vind het echt een schattige pony!

Ik zou juist als je wat rustiger aan moet doen niet gelijk gaan wijken/strekken... Doe lekker rustig aan en houd je in het begin alleen maar bezig met de basis: buigen/tempowisselingen en niet gelijk moeilijke dingen doen! En een paard loopt juist goed over de rug als hij van van achteruit door de rug loopt en als een paard dat juist doet dan loopt hij niet zo erg op de voorhand Knipoog

Ik vind wel dat je een nette houding heb en je lekker aan het rijden ben!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:07

ik ben het met Arabesk eens
je pony loopt veel te veel op de voorhand ...
het is hellemaal niet goed dat hij zo op de voorhand loopt ! dus snap niet waarom je het dan met zin doet ???
hij loopt mischien wel met zijn koppie naar beneden , maar naar mijn idee komt dat omdat het lijkt dat jij hem naar beneden trekt Knipoog je moet je handen veel meer dragen ...

heb je wel les ???

ga gewoon met hem rijden en let niet zo veel op het aan de teugel rijden Knipoog hij doet het vanzelf wel als hij lkkr ontspannen is Lachen

dit is trouwens niet boos bedoelt hoor Knipoog ik hoop dat je er wat aan hebt

suc 6

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 19:59

@ zap, bedankt Haha!! Ik ben gaan wijken omdat ze net lekker liep en alles deed wat ik van haar vroeg en ze vind wijken leuk dus ik dacht, laat ik haar een plezier doen Lachen!

@ XxSultanxX, in de week na de behandeling van de osteopaat moet je 'm juist lekker diep laten lopen, voor haar rug. Normaal is ze altijd opgericht en is ze van de voorhand. Eerst reed ik haar ook heel veel op de voorhand (Ik wil je er nog wel wat foto's van laten zien Lachen ) en ik heb pas ontdekt dat als ik mijn handen draag dat ze dan opgericht gaat lopen. Dat doe ik nu dus sinds 2 weken Lachen Ik heb wel les, op de vereniging en ik word geholpen door beukiej @ bokt. Zij heeft Barrie ook gereden en kent haar dus ook goed.