Ze is inmiddels 4,5 jaar en eigenlijk nu pas een beetje uitgegroeid tot een volwassen paard.
Ze is op haar 3e "ingereden", maar kwam volledig paniekerig terug.
Omdat ik vond dat ze nog te jeugdig was, heb ik haar een jaartje laten uitgroeien.
Sinds een maandje zijn Naomi en ik bezig om haar in alle rust vertrouwd te maken met het rijden.
Ze is enorm druk, dus voordat ik uberhaubt op haar ga hangen is ze altijd al een minuut of 10 flink gelongeerd.
Het opstappen is af en toe nog steeds een ramp (stress, steigeren soms en willen wegrennen), maar als ik eenmaal zit is ze eigenlijk heel braaf.
De slof hou ik er voorlopig om, omdat ik weet dat ze onwijs onvoorspelbaar is en ik toch heel graag mijn eigen veiligheid boven alles verkies....
Gisteren durfde ik het wel aan om voor het eerst zonder longeerlijn te gaan rijden, en ze deed het eigenlijk meer dan keurig!
Ze hangt enorm in mn handen en wil niet zakken, maar dat komt allemaal wel!
Voor het mooie toch jammer dat mijn beugels 2 gaatjes korter waren...
en ik zou haar dolgraag lekker los willen laten lopen, maar dat lijkt me nog niet helemaal verstandig
...

Ik hoop dat ze snel wat rustiger en meer ontspannen wordt, want dan kunnen we lekker echt aan het werk!
Het is echt onwijs veeeeeeeeel paard, dus best heel erg wennen ook voor mij, hihi!
Nahgoed... hopelijk snel weer foto's met vooruitgang!