Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Succes met haar, ik vind haar wel leuk er uit zien!
maar verder ziet het er netjes uit

). Been = been en daar moet je consequent in worden! Want zo is been geen been!worteltje schreef:Hij is 1m51 .Gelukkig of anders had ik het moeten doen zonder connemara.
Ik word hier zo twijfelachtig van.
dat ik te zacht of net te bruut ben.
Ik weet het momenteel niet meer.
Dus handen stil, handen voor je uit en daar naar toe rijden met je been. Wil je stelling? Plaats dan gewoon je binnehand wat naar binnen om richting aan te geven, maar vraag buiging vanuit je been en niet vanuit je hand. Je moet je paard denk ik veel meer met je benen gaan rijden (ook de voorkant)... maar pas op... wel alleen been als je reactie wilt en zorg dan ook dat je dat krijgt!
en daardoor viel het me op denk ik. Voor mij ook confronterend
O ja, waar ik me over verbaasde: heeft die instructrice nou een kind op de arm? Dat lijkt me eigenlijk niet zo heel erg handig...
tja ik heb ook een connemara en das ook geen snelle alleen als ze mag springen
wat k altijd doe is gewoon onwijs veel schakelen maar dan ook een keertje een pasje wegrijden en dan een pasje terug, keertje halthouden en ga zo maar door dus ook gewoon tussen de oefeningen door. verder heb ik mn sporen afgedaan omdat ze daar op een gegeven moment gewoon niet meer op reageerde, rij nu alleen met prive les of als ik een wedstrijd heb met sporen. verder probeer ik alleen aan te drijven als ze zachter gaat lopen, dus als ze loopt hou ik mn benen stil, hier in moet je gewoon ontzettend streng zijn voor je zelf want ik merk vaak onbewust dat ik weer ga drijven, wat dus niet de bedoeling is
maarja verder vind ik het een super pony en k hoop dat je er wat aan hebt.

Dan zit je er iig minder met je sporen in te prikken. Gewoon eens uitproberen en weer laten filmen. Film is echt een handig hulpmiddel, kan je het zelf bekijken
Ik ken je gevoel van 'forceren' maar iets meer druk op je benen zetten went ook wel