Rijfilmpjes van connemarapony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

worteltje

Rijfilmpjes van connemarapony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 20:28

Ja tis eindelijk gelukt om 2 filmpjes te hebben ze geplaatst te krijgen en ze hier op het forum te krijgen.
In navolging van mijn topic dat ik al eerder opende
[RT-P] Hoeveel manieren aan het been maken?
Ze zijn van afgelopen week in mijn les.
Het eerste filmpje is van de 1 ste 10 minuten .
En het 2 de filmpje is van een half uurje later.
Ik had er nog maar die waren te groot.
[size=50]Ik ben benieuwd. :help: [/size]

http://nl.youtube.com/watch?v=L3PIpH8XM ... re=related

http://nl.youtube.com/watch?v=43qMYn2nOnU&NR=1

Jethafa

Re: Rijfilmpjes van connemarapony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:34

Hmm, ze loopt wel netjes, maar ik vind dat je er wat rommelig op zit. Bij iedere stap tik je haar aan met je sporen. Daar zijn ze niet voor. Daarbij kom je op een gegeven moment (2e filmpje) richting de camera en dan ga je naar rechts, en dan heb je een behoorlijk strenge binnenhand. Ik zou zeggen pak je teugels iets korter en probeer stiller te zitten. Ze loopt ook nog een beetje op de voorhand.

Ik wil niet alleen maar gemeen zijn hoor, maar ik geef graag iets mee Knipoog Succes met haar, ik vind haar wel leuk er uit zien!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:42

ze loopt lekker alleen probeer om niet bij iedere pas te gaan drijven want zo reageert ze straks niet meer op je been Knipoog maar verder ziet het er netjes uit Lachen

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 20:52

Tis een hij Knipoog
Strenge binnenhand rechts klopt .Maar komt voor een groot deel dat ik die hand onbewust niet stil houd. Tis verschrikkelijk maar geen exuus.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:29

hij loopt echt heel netjes hoor, prachtig beestje. ik vind jou zit eigelijk ook best netjes, alleen jou benen iriteren mij enorm.probeer daar toch op te letten, zo maak je hem ook gevoelozer he

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:37

op zich vind ik het er goed uit zien.
jouw zit vind ik wel meevallen, ik geloof dat je je voeten ook een beetje met het paard meebeweegt.

alleen vind ik jouw pony een beetje te diep en te weinig voorwaards lopen, dus te weinig van achter naar voor.
verder leuk hoor!!!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:51

Wat een leukerd! Het is wel een grote connemara of niet? Haha!

Probeer je handen veel stiller te houden, je zit voor mijn gevoel constant 'te halen' ... en ook vind hem een beetje traag. Om even terug bij je probleem te komen. Juist als je paard niet goed voor het been is dan moet je je benen zo stil mogelijk houden. Alleen been geven als het nodig is en dan moet hij ook echt reageren! In het filmpje probeer je volgens mij wel een paar keer door te komen, maar je paardje reageert eigenlijk helemaal niet, maar je hulp verder blijft wel uit (als je snapt wat ik bedoel Haha!). Been = been en daar moet je consequent in worden! Want zo is been geen been!

Veel succes met je knapperd!

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 22:13

Hij is 1m51 .Gelukkig of anders had ik het moeten doen zonder connemara.

Ik word hier zo twijfelachtig van.
dat ik te zacht of net te bruut ben.
Ik weet het momenteel niet meer.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:29

worteltje schreef:
Hij is 1m51 .Gelukkig of anders had ik het moeten doen zonder connemara.

Ik word hier zo twijfelachtig van.
dat ik te zacht of net te bruut ben.
Ik weet het momenteel niet meer.

Wel fijn zo'n maatje!

Je bent veel te zacht met je beenhulpen... tenminste, niet consequent genoeg denk ik. Je drijft in het filmpje flink aan, maar je krijgt geen reactie. Als je geen reactie 'eist' dan zal je paardje de volgende keer ook niet begrijpen dat je het echt meent. Dus benen stil en alleen drijven als het moet, maar dan moet er ook echt reactie komen!! De reactie die je soms in het filmpje opwekt moeten bijna een rondje 100 km per uur door de bak op leveren... in plaats daarvan loopt je paardje eigenlijk geen stap harder... maar jij zet ook niet 100% door. Op het moment dat je been geeft en je krijgt geen reactie, dan moet er gelijk een duidelijkere hulp waar hij wel op reageert overheen komen. Als je dat consequent doet dan krijg je denk ik een veel fijner voorwaarser paard!

Wat betreft je handen, die zou ik graag wat stiller zien Ja Dus handen stil, handen voor je uit en daar naar toe rijden met je been. Wil je stelling? Plaats dan gewoon je binnehand wat naar binnen om richting aan te geven, maar vraag buiging vanuit je been en niet vanuit je hand. Je moet je paard denk ik veel meer met je benen gaan rijden (ook de voorkant)... maar pas op... wel alleen been als je reactie wilt en zorg dan ook dat je dat krijgt!

Je moet gewoon weer een stapje verder in de training.. en dat betekent: hulpen steeds meer verfijnen! En dat kan je nu gaan doen dmv je been en je hand!

Snap je een beetje wat ik bedoel?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:22

Ik sluit me aan bij het verhaal over je benen, heb je er wel eens over gedacht om je pony voorwaartser proberen te rijden door heel veel overgangen te rijden? Zo kun je mooi testen of hij wel echt op je been reageert en hij wordt er waarschijnlijk actiever van. Verder zie ik dat je in een van de wendingen in het tweede filmpje naar binnen hangt. Ik doe dat ook Clown en daardoor viel het me op denk ik. Voor mij ook confronterend Vork O ja, waar ik me over verbaasde: heeft die instructrice nou een kind op de arm? Dat lijkt me eigenlijk niet zo heel erg handig...

Alexandra_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:31

Wat een coole connemara Haha! tja ik heb ook een connemara en das ook geen snelle alleen als ze mag springen Clown wat k altijd doe is gewoon onwijs veel schakelen maar dan ook een keertje een pasje wegrijden en dan een pasje terug, keertje halthouden en ga zo maar door dus ook gewoon tussen de oefeningen door. verder heb ik mn sporen afgedaan omdat ze daar op een gegeven moment gewoon niet meer op reageerde, rij nu alleen met prive les of als ik een wedstrijd heb met sporen. verder probeer ik alleen aan te drijven als ze zachter gaat lopen, dus als ze loopt hou ik mn benen stil, hier in moet je gewoon ontzettend streng zijn voor je zelf want ik merk vaak onbewust dat ik weer ga drijven, wat dus niet de bedoeling is Knipoog maarja verder vind ik het een super pony en k hoop dat je er wat aan hebt.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:11

Mooie pony, ik vind alleen niet dat je hem heel fijn rijdt. Je doet heel veel en je krijgt heel weinig reactie.

Je hebt op zich een mooie zit maar het lijkt alsof je heel veel spanning in je handen en je armen hebt. Probeer je armen ontspannen en stil naast je lijf te houden. Door de spanning in je armen geef je nu heel grove teugelhulpen. Je handen horen eigenlijk niet van hun plek af te komen en bij jou gaan ze alle kanten op. Je loopt flink te plukken en het lijkt alsof je heel veel gewicht in je handen hebt. Probeer je handen en armen gewoon stil te houden en kleinere hulpen te geven. Schudt desnoods je armen eens los om ze te ontspannen.

Het meest storende vind ik echter je beenhulpen. Wordt je hier zelf niet moe van? Elke pas schop je hem aan zonder dat er een reactie op volgt. Hou op met schoppen en geef in eerste instantie een normale kuithulp. Reageert hij niet kom dan eens een keer flink in met been en spoor of zweep en hou daarna je benen weer stil. Als hij beter voor je been is wordt hij ook makkelijker aan de voorkant en hoef je daar niet meer zo grof in te werken. Liever een keer een flinke mep dan dit geduw. Hij moet moe worden, niet jij. Knipoog

Het lijkt nu alsof ik er niks aan vind maar dat is echt niet zo. Je hebt een hele mooie pony die best netjes looopt en je zit er goed op maar dit zijn echt punten waar je aan moet werken. Je zal zien dat het rijden dan nog veel fijner gaat. Succes!

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 16:21

Ik weet heel goed waar mijn probleem zit.
Ik zit er dan ook heel erg mee in de knoop.
Veel gewicht in mijn armen dat is gelukkig niet zo.
Er zijn tijden geweest dat die wel ging hangen maar dat is nu niet meer zo.
Maar het gekke is als ik been geef dta voel ik wel.
Maar op het eerste filmpje toen waren we beide nog ontspannen.
Toen gaf ik voor mijn gevoel bijna geen been.
Dus mijn benen wiebelen ook erg en ik kan ze dus niet stil houden.
Want dat voelt pas geforceerd aan.
Moet ik ze er wat meer afhouden of moet ik ze meer aansluiten.
Het word in ieder geval een zoektocht.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 16:30

mooi paardje... loopt opzich netjes, op het tempo behouden na dan.
maar jij bent dus absoluut niet conseqent met je beenhulpen.
een paard moet constant in het zelfde tempo lopen in de draf zonder dat je bij elke stap drijft, je paardje loopt op dus moment niet op zijn eigen benen maar krijgt constant steun van jou.

heeel veel gaan schakelen en (schijn)overgangen gaan rijden.
eerst kuit -> geen reactie -> duidelijker been -> weer geen reactie -> spoortje (evt tik met zweepje achter je been). als je paard dan uiteindelijk reageert paar passen door rijden en weer terug nemen en dit herhalen. als je dit dus conseqent doet krijg je op een gegeven moment een paard wat heel goed op de beenhulp reageert en dus op een lichte kuitdruk al reageert.
maar hou dus op met drijven bij elke pas als je paard een bepaald tempo of gang loopt en ga pas drijven (ingrijpen) als hij uit t tempo valt of als je wilt versnellen.

ik vind het eigenlijk ook wel opvallend dat je instructise hier niet veel op aanmerkt tijdens de les en hiermee met je aan het werk gaat. die motor moet eerst van achteren lopen voordat je allerlei oefeningen gaat doen.

heel veel succes in ieder geval, zal allemaal wel goed komen als je conseqent bent Haha! Knipoog

edit; je been altijd iets licht aangesloten houden

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:47

@ Worteltje: okee, dus wat je van de lezers van je topic wil is eigenlijk advies over hoe je je benen stil moet houden?

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 21:47

Alle advies is welkom.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:52

Tja je handen, het lijkt net alsof ze op sommige stukjes wat gaan zagen?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:54

Miss eens proberen je hakken goed uit te drukken? Lachen Dan zit je er iig minder met je sporen in te prikken. Gewoon eens uitproberen en weer laten filmen. Film is echt een handig hulpmiddel, kan je het zelf bekijken Lachen Ik ken je gevoel van 'forceren' maar iets meer druk op je benen zetten went ook wel Knipoog