Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Werkt dit niet? Of zoek je nog meer tips om je paard los te krijgen?
, niet iedereen zal het met me eens zijn met wat ik nu ga zeggen, maar ik doe het toch maar
(dit is mijn mening en die moet de rest maar even respecteren
)
) zolang je het maar op een zachte en vriendelijke manier vraagt is er helemaal niets verkeerds aan

wiseguy15 schreef:oké, niet iedereen zal het met me eens zijn met wat ik nu ga zeggen, maar ik doe het toch maar
(dit is mijn mening en die moet de rest maar even respecteren
)
zelf werk ik mijn paard altijd los op een springruiter achtige manier. wat inhoud dat je je paard eerst wat naar binnen buigt (met je binnenbeen eraan) en dan weer rechtstelt. dan stel je je paard naar buiten (met je buitenbeen eraan) en dan stel je je paard weer recht. druk je paard eens met je buitenbeen van de hoefslag af met lichte buitenstelling en andersom (ga op de 2e hoefslag rijden en druk met lichte binnenstelling je paard naar de hoefslag toe) ik zweer bij deze manier.. toch zie je hem vaak in de goede en foute variant (waardoor heel veel mensen ertegen zijn) de foute variant zien mensen vaak op concours (rop ze maar van links naar rechts net zolang tot ze het bit loslaten.. en inderdaad daar ben ik wél tegen) zolang je het maar op een zachte en vriendelijke manier vraagt is er helemaal niets verkeerds aan
Ik doe dat ook met inrijden
en voorwaarneerlaags helpt ook in het begin heel goed