Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

DeniseES schreef:Hoe was jij dan van plan licht te gaan rijden of in de verlichte zit te zitten? Puur in je stijgbeugels???
Lielle schreef:DeniseES schreef:Hoe was jij dan van plan licht te gaan rijden of in de verlichte zit te zitten? Puur in je stijgbeugels???
ja, inderdaad. Druk op je beugels en je knieen ontspannen tegen je zadel aan.
Enne.. waar dienen anders de zweetbladen voor..?
Dus ik spreek echt wel uit wat ervaring
Je voorkomt trouwens pas echt dat je er voorover afgaat in een stop door niet voor de beweging uit te zitten maar je paard jou te laten meenemen

Maar tis wat je zegt.. ieder zijn eigen mening.. Ik bedoel ook niet écht klemmen met je knieën.. je hoeft het paard niet samen te knijpen.. maar niet je knieën 'losjes' in het zadel.. daar red je het niet mee.. heb daar afgelopen zaterdag nog 2 voorbeelden van gezien
En die gingen der toch mooi met een boogje af hoor!
Liever zij dan ik.. dus ik druk mijn knieën wel aan (zo beter uitgelegt?!
)
Hihi..
En waarom zou er anders zo op gehamerd worden dat je je tenen naar binnen moet draaien.. je drukt dan automatisch je knieën in het zadel.Storm76 schreef:Knieën mogen niet strak aanliggen tijdens het springen, maar losjes tegen het zadel aan en ontspannen, dus niet knellen. Je knie gebruik je al scharnier tijdens het springen. Je voeten iets verder in de beugels en druk op blijven houden.
Als je knieën niet helemaal afsteken is het dus helemaal niet erg, maar je moet er natuurlijk geen licht doorheen zien schijnen.
Ik ook
Haha.. dan zitten we toch op dezelfde lijn maar leggen we het anders uit
Hihi.. met briedjes van vijf tussen je zadel en je knie
Hihi.. kunnen ze (in die tijd dan..) beter met iets hogeren bedragen doen.. dan klem je wel 
Die 2e foto ben ik niet
Is vriendin van mij, zij reageerde eerder in dit topic, DeniseES..
) naar voren moet.. ik zal eens een andere springfoto van mij zoeken en die opsturen (op een ander paard), want als je op het paard rijdt waar die foto van genomen is (Brigitte) dan kan ik eigenlijk niet anders.. terwijl het normaal wel kan.. ze springt heel stom...
haha.. de meesten kunnen niet eens op haar springen/rijden omdat ze zo raar loopt, maar ik ben er nu inmiddels al aan gewent.. rijd haar al 3 jaar, dus dan mag dat wel 
* Storm76 schreef:Je hebt gelijk Lielle, op die foto zou ik zeker meer druk moeten hebben. Mijn benen liggen te ver naar achter toe. Het was in de barrage en de laatste hindernis, ik lette totaal niet op mijn stijl.
Maar nu ga ik ook jouw profiel eens bekijken
Hihi Lielle schreef:Storm76 schreef:Je hebt gelijk Lielle, op die foto zou ik zeker meer druk moeten hebben. Mijn benen liggen te ver naar achter toe. Het was in de barrage en de laatste hindernis, ik lette totaal niet op mijn stijl.
oeps, ik bedoelde jou niet, maar UtopiaMaar nu ga ik ook jouw profiel eens bekijken
(ik vond het al minder erg dan dat jij deed voorkomen, maar ik vind een beetje kritiek alleen maar leerzaam.