Lisa op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikkiN

Lisa op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 11:22

Hoi,

Tijdje geleden dat Lies nog op Bokt in Horses @ Work stond.
In oktober hebben we een onderlinge wedstrijd gereden, de 2e L1 proef voor ons.
Helaas werd er nogal soepel gerekend en hebben we 196 punten gekregen, vind ik jammer.
Niet helemaal verdiend namelijk.
Vergeleken met de vorige proef is deze echt veel beter gegaan, ze krijgt het wijken al helemaal door en is nu véééle malen beter aan het been.

Deze periode heb ik heel weinig tijd gehad om naar de vereniging te gaan om te lessen, dus je ziet op de foto's ook wel dat ik flink achteruit ben gegaan qua houding. Gelukkig is dat inmiddels al wat verbeterd.
Oja, mijn teugels zijn al te lang sinds ik paardrijd Clown
Daardoor gaan mijn handen naar mijn dijen en zit ik 'vast', dat zie je heel goed op de foto's.
Ik ben hier al heel hard mee aan het werk en intussen zit ik volgens mijn instructrice al 40% beter Haha!

Ik heb maar een paar foto's:

Inzetten middendraf
Afbeelding

Wijken (graag commentaar en tips!!)
Afbeelding

Kleine volte
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Middendraf (charmant lichtrijmoment)
Afbeelding

Halthouden, niet vierkant, en Lies iets te diep
Afbeelding

Halthouden en groeten (ben hier nog een poging aan het doen Lies vierkant te zetten en mijn teugels in 1 hand te nemen Knipoog )
Afbeelding

Tot slot nog mijn zusje die in de B meereed met Lisa
Afbeelding

Brand maar los Haha!

Oja, Lisa's vacht ziet er hier NIET uit, ze is hier aan het herstellen van haar zomereczeem, waar ze ontzettend veel last van gehad heeft.
Afgelopen zomer is de eerste keer geweest dat ze hier last van had.

KiMmK

Re: Lisa op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:48

Ziet er leuk uit!
Je zit op zich netjes alleen zou ik je handen wat hoger houden 'ietsjes' en je benen niet te ver naar achteren leggen Knipoog
Mooie pony heb je hoor en tja het wijken blijven oefenen hé! Maakt ze zich wat stijf of zie ik dat verkeerd? Bloos mijn excuses dan.
Succes in het l1 op naar de l2 Haha!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:52

Wat leuk lissa! Die reed vroeger ( zo'n 6 jaar terug) mee bij mij in de springlessen Lachen Kan ze nog steeds zo goed bokken en er vandoor gaan? Haha!

Ziet er leuk uit Lachen Je hebt haar leuk aan het lopen. Was dit een officiele wedstrijd?

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:47

Leuke pony op eerste foto vin ik dat je iets te langen teugels hebt maar ik kan het ook fout hebben.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:41

Leuke pony is het.. Probeer je handen iets meer te dragen. En over het wijken, ik moet van mijn instructrise mijn binnenhand juist ontspannen (niet losgooien, wel contact houden), dan met je binnen been elke keer als het buiten voorbeen naar voren gaat aandrijven en je buiten been lang maken en ontspannen. Dit werkt bij mijn pony heel goed dus misschien een idee..

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 23:08

Bedankt allemaal!
Lisa heeft ontzettende moeite met stelling nemen, ze houdt zich inderdaad wat stijfjes. Maar in haar bewegingen is ze altijd heel erg soepel eigenlijk, ze heeft ook heel gauw al de achterhand erbij in een lekker actief drafje Lachen

@ Nessah: Haha, jup! Dat kan ze nog steeds Clown
@ Feliciaa: Van die binnenhand weet ik, maar zoals je ziet heb ik op dat moment wéér mijn teugels te lang en zet ik m'n hand weer vast omdat ik geen andere kant op kan. Die tip is wel een goede, ik ga het eens proberen Lachen

Bedankt!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 08:25

Ze lijkt met het wijken nogal onder je vandaan te lopen. Probeer ook tijdens het wijken halve ophoudingen te maken en te zorgen dat ze van jou blijft.

Je handen vallen inderdaad heel erg op, maar daar heb je zelf genoeg over gezegd en daar werk je aan, prima toch!

Nou nog succes in de L1 en op naar de L2 en lekker doorgaan met lessen, dan komt het goed.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 08:37

Ik vind die middendraf foto wel erg leuk, mooi achterbeen, lekker ontspannen koppie!
Je pony lijkt er wel super veel lol in te hebben, ga zo door!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 08:34

Dankjulliewel allemaal!
Ze heeft er inderdaad veel lol in, soms iets téveel Clown

Haar tempo met het wijken is gewoon netjes/goed, maar ze heeft nog heel erge moeite met haar achterhand meenemen, waardoor ik onbewust helemaal scheef ga zitten om haar te 'helpen', waarmee ik haar dus eigenlijk nog schever zet.. Bloos
Woensdag weer een lekker privélesje meepakken, ik heb inmiddels 2x in de week les. Groepsles (met 3 anderen Knipoog ) en privéles, en we zijn nu al veel meer verbeterd gelukkig Haha!

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 08:53

ziet er leuk uit alleen met wijken zou de pony iets ronder moeten lopen gefeliciteerd met je punten

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:49

Hey Nik!
Netjes hoor.. het commentaar geef je zelf al.. en ik vind je zit ook goed hoor.. (Hoewel ik weet hoe je vroeger zat en dat was echt SUPER NETJES!) Maar dat komt vast wel goed.

Hopen dat je nu eindelijk echt door kan rijden met Lisa! Dan ga je vast met sprongen voorruit!

Snel weer foto's posten he?!!

XX Wob

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:14

Maar geven ze nu bij de voorruiters officiele wedstrijden? Of was het onderling?
Als het officieel was ga ik daar ook eens starten wel weer gezellig Lachen

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:29

Leuke foto`s. Met het wijken probeer van te voren al een ophouding te maken en zoals hierboven werd gezegt steeds je been eraan te leggen als het buitenbeen naar voren gaat ook moet je daarin niet zo streng zijn met je binnenhand. Kijk boven je pony heen handen rechtop meer je handen te gaan dragen teugels korter maar dat vondje zelf ook al Knipoog Verder met de galop iets meer ontspanning heel erg veel succes ermee.

deimiaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:44

wat een leuk paardje heb je, heeft veel weg van mijn veulentje. verder zijn er al veel tips gegeven waar je zeker iets aan zou kunnen hebben.
veel succes met trainen!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 13:21

Citaat:
Hey Nik!
Netjes hoor.. het commentaar geef je zelf al.. en ik vind je zit ook goed hoor.. (Hoewel ik weet hoe je vroeger zat en dat was echt SUPER NETJES!) Maar dat komt vast wel goed.

Hopen dat je nu eindelijk echt door kan rijden met Lisa! Dan ga je vast met sprongen voorruit!

Snel weer foto's posten he?!!

Hey Wob! Dankje! Ja, het gaat weer super met haar benen dus ik reken erop dat ik gewoon door kan blijven rijden deze winter. Dat hoop ik althans! Dressuurmatig gaat het inmiddels alweer wat beter, ze loopt als een zonnetje! Lekker soepel, mevrouw is wel af en toe iets té enthousiast maar beter dan lui toch! Clown

Citaat:
Maar geven ze nu bij de voorruiters officiele wedstrijden? Of was het onderling?

Nee, ze geven geen officiële wedstrijden. Alleen nog onderling, ik geloof zo'n 5 per jaar. Af en toe ook een springwedstrijd of een cross, maar het is natuurlijk ook niet echt een 'sportvereniging', er rijden maar weinig startenden daar.

Citaat:
Leuke foto`s. Met het wijken probeer van te voren al een ophouding te maken en zoals hierboven werd gezegt steeds je been eraan te leggen als het buitenbeen naar voren gaat ook moet je daarin niet zo streng zijn met je binnenhand. Kijk boven je pony heen handen rechtop meer je handen te gaan dragen teugels korter maar dat vondje zelf ook al Verder met de galop iets meer ontspanning heel erg veel succes ermee.

Bedankt voor de tip! Met die binnenhand is inderdaad heel erg Bloos Al lijkt het op de foto wel alsof ik haar om zit te trekken. Dat doe ik niet, ben ik flink tegen. Ik zet haar onbewust een soort vast, ik ben al druk bezig mezelf aan te leren juist die binnenteugel bij het wijken los te laten. Hetzelfde probleem heb ik in de galop. Mevrouw zwijkt dan wel eens uit naar buiten en heb ik gauw de neiging met m'n binnenhand te sturen. Terwijl de galop hier trouwens wel heel lekker soepel en ontspannen ging. Ze kijkt alleen niet zo blij, ze was nogal moe na die proef van m'n zusje en dan oook nog eens die galop Clown

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 13:22

deimiaj schreef:
wat een leuk paardje heb je, heeft veel weg van mijn veulentje. verder zijn er al veel tips gegeven waar je zeker iets aan zou kunnen hebben.
veel succes met trainen!

Soms vindt Lies zichzelf ook wel een veulentje haha Haha!
Maar in juni wordt ze alweer 17, ze is al bejaard *LOL*