Houding handen tijdens het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jootjuh

Houding handen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 09:34

Haaii,

ik merk bij mijzelf dat ik moeite heb om m'n handen tijdens het rijden goed rechtop te houden. ze zakken vaak een beetje weg, maar niet zo ver als de pianohouding zeg maar. Heeft er iemand een goede tip om dit te verbeteren??

Alvast bedankt!

Alicia2u

Re: Houding handen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:45

Iemand naast je hebben die je er steeds op wijst. Of jijzelf bij een bepaalde letter in de bak, steeds even checken. Het is nu waarschijnlijk een gewoonte die je af moet leren en daar zal wat tijd overheen gaan. Het vergt wel discipline.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:10

Tegen de mensen die erbij zijn als je rijdt zeggen dat je dit wil verbeteren en vragen of ze je er op willen wijzen. Gelukkig heb ik het mezelf min of meer zelf afgeleerd omdat ik de laatste heel erg bezig ben met mijn houding.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:47

waarscheinlijk is er niet altijd iemand in de buurt die je er op kan wijzen. Je moet je zelf les geven Knipoog Daar leer je ook van. Steeds om de 2 sec denken hoe heb ik me handen. Je weet het van je zelf dat je dat fout doet dus je bent al een eind! suc6

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:50

Ik heb daarook wel last van maar iemand liet mij iets vasthouden waar 2 bekertjes zand inzaten dus ik moest me handen wel zo houden dat ze goed rechtop stonden en ik hield ze ook meteen stil,, ik hoop dat je het een beetje snapt =p

__sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:00

Ik denk ook heel goed zelf er aan proberen te denken. En mensen je er op laten wijzen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik zou ook zeker dat met de bekertjes dan XpaardjesX proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:04

Een instructrice en/of moeder die je er constant op wijzen. Ik had het ook vroeger, mijn intructrice moest 2 lessen om de zoveel tijd mijn handhouding verbeteren en mijn moeder die aan de andere kant van de bak staat te kijken is ook heel oplettend en zei er ook wat van. Dus ik was er zo vanaf Haha!

ZKD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:08

Als je met zweepje rijdt kan je jezelf aanleren je zweepje kaarsrecht naar beneden langs de schouder van je paard te laten hangen, zodra je zweep gaat bewegen weet je dat je draait met je hand of terug werkt. Als je je zweep regelmatig van hand verwisselt zul je merken dat je dat aan een kant vaak veel moeilijker vindt.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:12

Die tip van ZKD is inderdaad ook wel goed. Ik heb er zelf geen last van ( gelukkig). Hopen dat je er vanaf kom Haha!

Jootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 18:28

Heel erg bedankt voor jullie tips! Hier kan ik wel wat mee!

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:59

Naast de tip om je zweepje recht naar beneden te houden, heb ik er nog 1: Leg je duimen op elkaar.

Je handen heb je dan iets te dicht bij elkaar, maar dat is niet zo'n probleem. Ik pakte zelfs mijn ene duim dan tussen mijn andere duim en wijsvinger (lastig uitleggen). Hou het een paar weken vol en ik weet zeker dat je handhouding verbeterd. Suc6!

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 01:12

Ik heb wel eens met elastiekjes om m'n pinken gereden. Rijdt niet lekker Boos! , handen te dicht bij mekaar Verdrietig , verwacht niets van je paard, maar je leert wel om te je handen rechtop te houden. Elke keer dat je handen willen gaan liggen voel je het elastiekje en denk je : oh ja, m'n handen rechtop. Duurt een hele tijd voordat je hierbij gevoel krijgt, maar werkt wel! Pling

Jootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 17:13

bedankt voor de tips! Ik wist niet dat er zoveel trucjes zijn Knipoog

@insun: gebruikte je één elastiekje of meerdere? En wat voor soort??

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:15

Je kan met een zweepje tussen je duimen houden zodat het zweepje horizontaal ligt.

Jootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 17:16

Dat lijkt me inderdaad ook handig, ik ga gewoon alles uitproberen. Knipoog

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 20:12

1 elastiekje , geen vlechtelastiekjes, die zijn te klein. Gewoon zo'n bruin elastiekje.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 13:54

zelf veel op letten ondertussen helpt ook.. ik weet niet of je daar aan denktxd
maar zo heb ik het mezelf verder geleerd,, het gaat nu steeds beter ik probeer er elke les aan te denken en vandaag ging het echt super =D!

Jootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 17:00

Ik probeer het wel, maar ik ben vaak al met veel andere dingen bezig en dit is dan iets wat ik vergeet. Maar ik moet zeggen, dat ik er steeds meer op ga letten, dus er zit vooruitgang in Knipoog

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:02

Ik heb een instrcutrice die echt om de paar minuten me op m'n handhouding wijst en ik moet zeggen dat het wel geholpen heeft Ja Nu denk ik er regelmatig als ik voor mezelf rij eraan.