Ik zit een beetje met een probleem..
Vita en ik vinden springen heel leuk, alleen vita misschien een beetje té.
Ze wordt dan namelijk heel erg sterk en gaat met een noodgang op de hindernis af, als ik haar niet heel erg inhou.
Thuis ging alles opzich oké, maar op westrijd wordt het steeds erger.
Thuis hebben we helaas niet de materialen om een echt parcoursje te rijden, maar 2 of 3 hindernissen kan net.
Bij 1 hindernis in de bak valt het best mee
Ik heb vandaag weer gesprongen omdat ik zondag wedstrijd heb. Maar nu werd ze ook heel sterk met trainen..
Opzich haalt ze een steiltje van 1 meter makkelijk, alleen nu gaat ze steeds zo hard, dat ze heel vlak gaat springen, en als ze dan een keer niet uitkomt, dan ligt hij er gelijk af.
Niet dat ik dat nou zo erg vind, want ze springt iig, maar de manier waarop, als je snapt wat ik bedoel
Ze staat nu ook snachts op stal, misschien dat het daar aan ligt, dat ze zo druk is. Alleen met het inrijden vooraf, is ze helemaal niet zo snel/fris. Pas als we een par hindernisjes hebben genomen begint het.
Ik word er een beetje zat van, want zo kan ik niet eens rustig een parcoursje rijden. Vorig jaar zomer galloppeerde ze gewoon rustig ( misschien toen een beetje te rustig
) nu heeft ze ook meer conditie en spieren.En daarbij komt dat ze in een parcours heel vaak na de hindernis in de overkruiste galop komt. Zodat ik haar steeds weer terug moet nemen naar de draf ( wat dus al heel veel moeite kost ).
De verkeerde galop vind ik niet zo erg, want daar kan ze wel gewoon bochten in maken, maar overkruist is nogal irritant.
Het zal vast aan mij liggen, maar ik weet niet wat ik verkeerd doe
En als er dan een hindernis aankomt die er eng utziet, gaat ze ineens heel zacht, maakt ze een noodsprong, om vervolgens weer heel hard door te gaan.
Nouja allemaal samen ziet het er dus heel erg rommelig en ongecontroleerd uit.
Ik spring trouwens zonder spoor (behalve als ze heel erg sloom is en niet echt reageert) en ook zonder martingaal oid.
Ik hoop dat iemand hier wat op weet, want zo heb ik echt geen zin in die wedstrijd zondag..
Groetjes Simone
p.s ik heb wel les hoor, maar daar springen we nooit (hoogstens wat huppeltjes van 60/70 cm ) en dan maar een paar sprongen.
ik ben wel op zoek naar een prive instrictrice, maar die zijn nogal moeilijk te vinden

(wel moet die hoge in het begin niet te hoog zijn en kan je later gewoon opbouwen... dan leert ze het principe van rustig en HOOG => beloning)
Alleen ze gaat alleen langzamer als ze echt moe is, en dan haalt ze de sprong bijna niet