Kalinka(v. Brightspeed) @ dressuur work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sasqiua

Kalinka(v. Brightspeed) @ dressuur work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 11:13

Dag Bokkers!

Deze foto's kwam ik tegen. Ze zijn van afgelopen zomer, maar ik wil ze toch nog even laten zien.
Vooral omdat ik er zelf zo van schrok dat mijn houding zo belabbert is! Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb Kalinka op de foto's net een half jaar, dat ik haar kocht kon ze helemaal niks(ze is al 8).
Nouja, genoeg gepraat hier komen de foto's!

Instappen:
Afbeelding

Oppakken:
Afbeelding

Draf: waslijnen Bloos
Afbeelding

Draf: val d'r bijna voorover af Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Draf:
Afbeelding

Draf: Nog steeds zijn we de was aan het doen!
Afbeelding

Afbeelding

Ik ga er vandoor hoor baas! Of te wel; poging tot gelop
Afbeelding

En buiten lekker uitstappen
Afbeelding

Dat waren de foto's!

Mijn eigen commentaar:
- Meer terug zitten
- Teugels korter

Als jullie nog tips & commentaar hebben hoor ik dat graag!
Maar hou het wel vriendelijk! Pling

Saskia

miranda85

Re: Kalinka(v. Brightspeed) @ dressuur work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:17

de waslijnen zijn niet erg! ik rij ook met waslijnen, maar daardoor loopt het paard niet op de teugel maar op zijn eigen benen. als het zou kunnen kan je proberen haar nog lager te laten lopen. als ze dat kan (halsstrekken) ook in de galop, dan loopt je paard mooi met zijn achterhand eronder.

probeer ook niet meer naar beneden te kijken maar probeer met je zit te voelen of je paard ontspannen loopt. kijk in de richting waar je heen gaat zo loopt je paard ook lekkerder.

succes! (ik leer ook nog elke dag)

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 11:19

Ik kijk inderdaad wel veel naar beneden nou je het zegt.
Maar dat is zo moeilijk om af te leren Bloos .
Met Halsstrekken ben ik mee bezig, gaat al steeds beter, soms doet ze het wel heel goed, en soms een beetje.

Dankje wel voor de tips!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:50

Ik vind het een heel aansprekend dier Ja Volgens mij ben je gewoon fijn met haar bezig Lachen

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:53

Mooi dier zeg, mooi hoofdje Lachen Ik zie liever dat waslijntje dan een strakke hand!
Pluspunt van je houding wat mij opvalt: op de meeste foto's heb je je tenen mooi naar voren Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:56

Ik zie ook liever dat je met een vrij los contact beheersd kan rijden, dan dat je met een strakke hand je paard in de krul trekt, dus opzich: geen probleem! Lachen

Wat een leuk dier zeg, loopt lekker ontspannen Lachen En die laatste foto is erg leuk, ziet er een rustige omgeving uit!

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:59

Ohh een leuk dier!!
Ik heb niet zo beel met "grote paarden" maar dit is een van de weinige die ik echt heel leuk vind Lachen.
Ik vind dat je iig lekker relax en ontspannen bent!.
Veel plezier van haar en succes verder:).

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:00

Ik ben het met iedereen eens hier boven me. Je houding kan aan gewerkt worden.
Ik zie liever een wat mindere houding, tenen mooi naar voren, en paard wat lekker ontspannen loopt zoals op de fotos.
Super, nu nog wat sleuten aan je houding voornamelijk rechter zitten .

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:05

Ik ben het niet eens met iedereen boven mij. Ik zie namelijk liever geen waslijntjes. Waslijnen betekenen geen contact mond/hand en dus geen (goede) aanleuning. Het paard moe tniet hangen op de hand, maar waslijntjes is wel het andere uiterste. Ik vraag me dan ook af hoe je halsstrekken van haar kunt vragen. Dat vraag ik namelijk door mijn handen te openen. Als jij je handen opent krijg je volgens mij niet zoveel reactie, aangezien ze dat niet voelt omdat er geen contact is...

Verder vind ik het een leuk paard! Succes met dr!

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 12:15

Bedankt voor alle commentaar!

@laverite; Was 't maar een rustige omgeving! Ik woon midden in de randstad, maar dit is wel een vrijrustig stukje!

@ Skotti; Groot is ze niet hoor! Ik ben 1.70 en ik kan er ruim over heen kijken, ze is net aan 1.60 denk!

@ Rindin; Zit inderdaad wel wat in, tegenwoordig heb ik wel iets meer contact, maar ze loopt nog wel steeds heel ontspannen. Wat betreft halsstrekken, weet eigenlijk niet hoe ik 't doe, maar ze doet het wel altijd!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:18

Wat een lief mooi koppie heeft ze en het belangrijkste vind ik dat het er relaxt uitziet, dan maar geen perfecte zit.

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:51

rindin schreef:
Ik ben het niet eens met iedereen boven mij. Ik zie namelijk liever geen waslijntjes. Waslijnen betekenen geen contact mond/hand en dus geen (goede) aanleuning. Het paard moe tniet hangen op de hand, maar waslijntjes is wel het andere uiterste. Ik vraag me dan ook af hoe je halsstrekken van haar kunt vragen. Dat vraag ik namelijk door mijn handen te openen. Als jij je handen opent krijg je volgens mij niet zoveel reactie, aangezien ze dat niet voelt omdat er geen contact is...

halsstrekken vraag je door middel van je hand naar voren te doen en je been eraan te houden.
mijn paard strekt dan vanzelf zijn hals en zo halen we zo een 8 voor hals strekken op wedstrijden... dus wat doe ik nou verkeerd??

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 14:17

Zoiets doe ik eigenlijk ook, tot nu toedeed ze het altijd...

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:34

Sasje_ schreef:
Ik kijk inderdaad wel veel naar beneden nou je het zegt.
Maar dat is zo moeilijk om af te leren Bloos .
Met Halsstrekken ben ik mee bezig, gaat al steeds beter, soms doet ze het wel heel goed, en soms een beetje.

Dankje wel voor de tips!

ik zou zeker de teugels niet veel korter nemen, niet omdat dit nu mode is. doe gewoon verder op je eigen manier

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:39

miranda85 schreef:
rindin schreef:

halsstrekken vraag je door middel van je hand naar voren te doen en je been eraan te houden.
mijn paard strekt dan vanzelf zijn hals en zo halen we zo een 8 voor hals strekken op wedstrijden... dus wat doe ik nou verkeerd??

Ik zeg toch eigenlijk niet zo veel anders dan jij? Ik zeg hand openen, jij zegt hand naar voren. In principe is het hetzelfde effect, je geeft je paard meer ruimte voor. (hand naar voren moet trouwens wel in combinatie met hand openen, anders ga je voorover hangen...)

miranda85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:41

jij ziet liever geen waslijntjes... logisch als je al wat hoger in de dressuur rijdt. mijn paard is nog wat balans aan het zoeken (net een jaar onder het zadel) dus laat ik hem liever op zijn eigen benen lopen. als ik mijn teugels aan neem dan snapt hij mij niet meer als ik ook nog been ga geven. meningen verschillen... elk paard is anders beleerd...
bedoel alleen te zeggen dat het niet erg is om met waslijntjes te rijden. (als je de wedstrijdsport in gaat is het handig om licht contact te houden. zodat het paard ten aller tijden ontspant..)
neem aan dat de jury liever dat ziet dan een paard wat in de kreul wordt getrokken?? (zeg niet dat jij dat doet)

Dontcare

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:00

rindin schreef:

Ieder paard is toch anders?!