Tommy @ Springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linneketeut

Tommy @ Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 19:52

Alleen is de kwaliteit wel bagger want mijn moeder kon de camera weer eens niet stilhouden Clown

Tommy is springen gefokt. 23 december heb ik mijn eerste springwedsrijd met hem en ik rijdt nu L2 dressuur met 25 winstpunten Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was allemaal van vandaag.
Nu nog een paar van November en Oktober (oefenspringen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog van afgelope zomer op de knhs instructieweek Haha!

Afbeelding

Afbeelding

En wat vinden jullie? (als je even door de baggere fotokwaliteit heen kijkt Tong uitsteken )

Anoniem

Re: Tommy @ Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:55

Clairetjuhz schreef:
ziet er leuk uit

Hoezo one-liner Knipoog

Heb maar even geTEMd.

Maar ziet er goed uit, alleen let erop dat je meer meegeeft boven de sprong en de pony niet in de mond stoort bij de landing.

En niet je onderbenen naar achter Knipoog en hakken uitdrukken.... Succes!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:56

leuk, alleen die eerste foto's idd erg wazig.
ik vind dat je boven de sprong wel iets meer ruimte mag geven (teugels).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:57

Haha, idd Nagelbijten / Gniffelen
Mooi beestje zeg! Lovers
Iets meer megeven en je benen, dan is het plaatje compleet voor de sprong Lachen

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:58

Je mag hem idd meer meegeven boven de sprong. Verder ziet het er leuk uit! Lachen

chamleona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 08:51

mooi paardje!

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:01

bizzybijtje schreef:
alleen let erop dat je meer meegeeft boven de sprong en de pony niet in de mond stoort bij de landing.

En niet je onderbenen naar achter Knipoog en hakken uitdrukken.... Succes!

Niks meer aan toe te voegen. Lachen
Jammer van de kwaliteit, maar wel leuke foto's! Erg leuk paardje ook. Haha!
Veel succes met je springwedstrijd Knipoog

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:28

Leuke pony, Commentaar: Ja iets meer vrijheid boven de sprong.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:32

tommy = toppie
ziet er leuk uit hoor

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:08

25 winstpunten in de L2, misschien overwegen om naar de M te gaan? Knipoog haha ziet er echt leuk uit veel succes nog !

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:08

probeer trouwens iets meer mee te geven in je hand boven de sprong.. Lachen

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:16

Jammer van de foto`s dat ze zoo wazig zijn.
Bij de eerste foto lijk dat je wel een beetje erg streng bent met je linkerhand. Je mag ook iets meer meegeven boven de sprong.
Succes er verder nog mee.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 15:19

deniece schreef:
25 winstpunten in de L2, misschien overwegen om naar de M te gaan? Knipoog haha ziet er echt leuk uit veel succes nog !

Doet ze ook! (dat heb ik even beslist haha nee grapje) maar ze moet eerst nog naar de Brabantse en dat mag niet als je al een klasse hoger bent gestart.

ohja hoi Lindy Clown

leuke foto`s het is inderdaad jammer dat de kwaliteit niet zo super is. Je mag wel iets soepeler meegaan in de sprong vindt ik eerlijk gezegd(niet dat ik dat wel kan ofzo)

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 16:17

Nou ja ik wilde eigenlijk al dit winterseizoen naar de M1 gaan. Maar ik heb nog nooit M gereden en mijn pony ook niet. (we zijn samen groen begonnen om het zo maar te noemen.) Ik dacht, als ik nu nog even het winterseizoen L2 ga rijden en dan na de rayonwedstrijden overga, dan kan ik misschien ook eens een keer winnen Tong uitsteken. Ik won dus al teveelwant ik mocht naar de kringfinale, en daar werd ik kringkampioen Haha! (jaja, eerste keer kampioen, wordt altijd 2e, of ik mag net niet door en van die dingen.) dus nu moet ik nog even naar de brabantse. Gelukkig win ik daar niet want dan moest ik nog naar het NK en had ik teveel winstpunten Tong uitsteken.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:21

Je mag je handen iet meer meegeven. Let eveneens op dat je hem niet stoort bij de landing.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 16:23

Watik wilde zeggen is al gezegd, ziet er verder netjes uit. Bij foto 7 zie ik wel dat je naar beneden kijkt.
toeval?

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 16:41

Nee dat doe ik vrij vaak (moet ik ook nog afleren). Toevallig op deze foto's maar een keer.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 19:15

Ik vind het er ongecontroleerd uitzien. Ik heb het idee dat je paard ontzettend scheurt naar de hindernis toe, waardoor jij de tijd niet hebt om boven de hindernis fatsoenlijk mee te geven. Ik kan het verkeerd hebben hoor. Knipoog Je hebt een leuk paard.

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 21:55

Suziej schreef:
Ik vind het er ongecontroleerd uitzien. Ik heb het idee dat je paard ontzettend scheurt naar de hindernis toe, waardoor jij de tijd niet hebt om boven de hindernis fatsoenlijk mee te geven. Ik kan het verkeerd hebben hoor. Knipoog Je hebt een leuk paard.

Nouja ik wil je niet afkraken maar dat heb je toch écht mis! Tong uitsteken
Dat ziet er inderdaad ook erg uit zo op foto 1, maar laatst met het oefenspringen had ik zelfs zoveel balken en weigeringen omdat hij gewoon niet actief was waardoor hij dus ook niet omhoog kon. (wantja, zonder snelheid kom je ook niet omhoog). En dan was dat nog maar 80 cm.
En aangezien ik zelf ook een hele springangst heb moetten overwinnen spring ik vooral niet als hij niet nageeft. En over dat meegeven, als hij meer ruimte wil pakken kan hij dat ook handig. Maar als hij zo laag springt hoeft hij ook niet zo'n ruimte te maken, ik kan mn handen bwvs in z'n oren leggen maar dan heb ik zo'n knik in mn teugels en ik moet natuurlijk nog wel contact houden.
Vroeger had ik hem inderdaad niet onder controle en toen ben ik er dus ook vaak genoeg afgevallen en heb ik teveel schrik gekregen, toen sprong het paard met de ruiter, maar nu is dat gelukkig andersom.
Ik kan ook heel profecioneel in z'n nek gaan liggen maar daar zie ik het nut niet van in als hij niet meer ruimte maakt dan dat ik hem geef Clown .
Laats sprong ik een vrij brede oxer van wel 1.10m en ik moet zeggen dat ik toen wel vond dat zijn oren steeds dichter bij mijn armen kwamen Vork .
En ik probeer ook altijd mee te geven, soms springt hij nog zo onverwachts, dan doe ik als onverwachte reactie (ja dat is voortaan een automatisme) ik doe m'n handen open zodat hij zoveel mee kan nemen als hij wil.
Anders zal hij het de volgende keer niet nog een keer doen Clown
Er zijn ook wel enkele foto's bij waarvan ik zelf ook denk, ja hier mocht ik wel wat meer meegeven, maar daar zijn de hindernissen ook wel zo laag dat ik hem daar niet zoveel heb gehinderd dat hij er een heel trauma aan over heeft. Ik vind zelf gewoon, hoe hoger je springt, hoe meer je automatisch meegeeft.

Kortom, ik zal niet springen als ik er niet van verzekerd ben dat ik hem ten alle tijden in een keer stil kan zetten, want daar heb ik zelf nog teveel schrik voor Cool

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:09

linneketeut schreef:
Suziej schreef:

Nouja ik wil je niet afkraken maar dat heb je toch écht mis! Tong uitsteken
Dat ziet er inderdaad ook erg uit zo op foto 1, maar laatst met het oefenspringen had ik zelfs zoveel balken en weigeringen omdat hij gewoon niet actief was waardoor hij dus ook niet omhoog kon. (wantja, zonder snelheid kom je ook niet omhoog). En dan was dat nog maar 80 cm.
En aangezien ik zelf ook een hele springangst heb moetten overwinnen spring ik vooral niet als hij niet nageeft. En over dat meegeven, als hij meer ruimte wil pakken kan hij dat ook handig. Maar als hij zo laag springt hoeft hij ook niet zo'n ruimte te maken, ik kan mn handen bwvs in z'n oren leggen maar dan heb ik zo'n knik in mn teugels en ik moet natuurlijk nog wel contact houden.
Vroeger had ik hem inderdaad niet onder controle en toen ben ik er dus ook vaak genoeg afgevallen en heb ik teveel schrik gekregen, toen sprong het paard met de ruiter, maar nu is dat gelukkig andersom.
Ik kan ook heel profecioneel in z'n nek gaan liggen maar daar zie ik het nut niet van in als hij niet meer ruimte maakt dan dat ik hem geef Clown .
Laats sprong ik een vrij brede oxer van wel 1.10m en ik moet zeggen dat ik toen wel vond dat zijn oren steeds dichter bij mijn armen kwamen Vork .
En ik probeer ook altijd mee te geven, soms springt hij nog zo onverwachts, dan doe ik als onverwachte reactie (ja dat is voortaan een automatisme) ik doe m'n handen open zodat hij zoveel mee kan nemen als hij wil.
Anders zal hij het de volgende keer niet nog een keer doen Clown
Er zijn ook wel enkele foto's bij waarvan ik zelf ook denk, ja hier mocht ik wel wat meer meegeven, maar daar zijn de hindernissen ook wel zo laag dat ik hem daar niet zoveel heb gehinderd dat hij er een heel trauma aan over heeft. Ik vind zelf gewoon, hoe hoger je springt, hoe meer je automatisch meegeeft.

Kortom, ik zal niet springen als ik er niet van verzekerd ben dat ik hem ten alle tijden in een keer stil kan zetten, want daar heb ik zelf nog teveel schrik voor Cool

Je kraakt me absoluut niet af hoor, ik heb het gewoon verkeerd gezien. De foto's gaven mij alleen zo'n beeld. Ik ben ook zeker geen voorstander van een boogje in de teugels op hindernissen van deze hoogte, maar van gewoon netjes contact. Maar op sommige foto's lijkt het net of je met je handen op de beweging achterblijft (foto 7 bijv.). Ik weet niet wat je bedoeld met 'wantja, zonder snelheid kom je ook niet omhoog' maar ik neem aan dat je bedoeld met een goed basistempo? Want met een flinke snelheid kom je ook niet omhoog, dan worden de sprongen 9 vd 10 keer te vlak. Knipoog

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 22:17

Nee ik bedoel gewoon met een vlot tempo maar niet met een racetempo om het zo maar even te noemen, maar als ik voor mijn gevoel hard ga, heb ik dus een normaal tempo Tong uitsteken.
En inderdaad op foto 7 ziet het er wel uit alsof ik niet mee ga, dat zag ik zelf ook, maar misschien komt het omdat ik hem terug wilde houden ofzo? ik weet niet was m'n eerste wedstrijd dus dan heb ik toch al van die gedachtens dat hij veel te hard gaat terwijl hij juist te sloom gaat Tong uitsteken. En ik weet eigenlijk ook niet of ik op die foto (foto 7, of eventueel foto 2) nog wel mee heb geven later boven de spong.
En als ik dan foto 4 eventjes bestudeer zal ik daar wel hebben gedacht dat hij niet uit kwam op de 2e hindernis (was namelijk een dubbel) en dat ik hem al te vroeg terug wilde houden. Of dat hij zo'n onverwachtse sprong maakte (dat hij afzette terwijl ik nog 1 pas wilde.) Maar het komt allemaal wel goed hoop ik ! Haha!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:14

Hee meisje,
ik vind dat je al veel beter bent gaan springen, er zijn natuurlijk nog een paar verbeterpunten, maar jullie zijn al aardig goed op weg!
Ik kom binnenkort echt is springfoto's maken, want dat is wel eens nodig. Schijnheilig

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 18:50

Snoerieejj Ja inderdaad hehe je snapt het Tong uitsteken Knipoog

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:03

leuk beestje.
de eerste foto's zijn idd bagger.
probeer wel wat meer meegeven boven te sprong.