Prikker met angst goes Jumping, HorsLaLoi x Hamlet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Prikker met angst goes Jumping, HorsLaLoi x Hamlet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 21:51

Hello allemaal.

Vroegah heb ik altijd alles gesprongen wat los en vast zat (incl hoogtesprong) maar op een gegeven moment ben ik bang geworden. Sinds september rij ik op deze merrie, Toverla. Ze is een Hors La Loi x Hamlet, maar anders dan haar afstamming doet vermoeden een ontzettend fijn en werkwillig dier. Ook ontzettend lief. Uiteindelijk hebben we het gewaagd een springlesje te nemen en dit wel bij bokker Nelis.

De 1e keer (na 8 jaar!!!) met bodyprotector en al en de bibbers in de benen. Ik vond het al spannend een balkje te draven... Wonder boven wonder durfde ik (wel met bibbers) aan het einde het lijntje te springen, wel op 20 cm... Wel is duidelijk te zien dat het brave dier liever hoger springt Haha!

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

Van de 2e keer heb ik geen foto's maar toen zijn we wel iets hoger gegaan, incl een oxer.

Onderstaande foto's zijn van de 3e les.
Hier vond ik het nog wel een klein beetje spannend, maar gezonde spanning, geen angst of iets. Bovendien vertrouw ik volledig op Toverla, die springt super en neemt me mee.

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

zelfde foto, maar in ander kleurtje Knipoog
8. Afbeelding

9. Afbeelding

en de mooiste
Afbeelding

Ondertussen hebben we ons zelfs ingeschreven voor een onderling wedstrijdje en wie weet wat nog komt.

In ieder geval

Ilona, bedankt voor je fijne lessen! Heb er ontzettend veel al van geleerd en we gaan zo door Haha!

nelis

Re: Prikker met angst goes Jumping, HorsLaLoi x Hamlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:55

ja eerst!!!!!!!

mies en veer jullie doen het super en ik zie jullie heel snel wel is in een oefenparcours verschijnen als het zo doorgaat!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:57

He, wat een bekende foto's Michelle!

Maar jullie gaan echt super vooruit! Ik reed zowel je eerste als je derde les mee en heb het verschil met eigen ogen gezien!
Komt helemaal goed, volgend jaar springcoupons aanvragen en mee op B parcours Haha!

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:58

Ziet er goed uit hoor, probeer je handen nog iets mee naar voren te nemen.
Erg leuk paardje zeg, die lijkt er wel plezier in te hebben! Succes op de onderlinge!

Lieke_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:38

Gave foto's Mies!!!!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 23:43

Leuk hoor die foto's! Fijn dat je weer een beetje het vertrouwen hebt gekregen Lachen Dan is het toch chill dat je paard zo braaf is.
Mijn Hamlet heeft precies dezelfde uitdrukking in zijn ogen/ op dn hoofd. Grappig Clown

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:23

ziet er goed uit, idd je handen iets meer naar voren maar verder zijn jullie echt een leuke combinatie om naar te kijken. succes met jou onderlinge wedstrijd

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 08:14

Ziet er leuk uit hoor! Knap van je dat je weer durfde, probeer wel je tenen naar binnen te doen, en zoals de andere al zeggen, wat meer mee te geven:D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 09:01

nelis schreef:
ja eerst!!!!!!!

mies en veer jullie doen het super en ik zie jullie heel snel wel is in een oefenparcours verschijnen als het zo doorgaat!

Thank u!

Marije_jiplover schreef:
He, wat een bekende foto's Michelle!

Maar jullie gaan echt super vooruit! Ik reed zowel je eerste als je derde les mee en heb het verschil met eigen ogen gezien!
Komt helemaal goed, volgend jaar springcoupons aanvragen en mee op B parcours Haha!

Ja zeeeer bekend haha. Waarschijnlijk volgend jaar wel een parcoursje, eerst maar ff het kerstspringen doen.. Haha!

Anita1987 schreef:
Ziet er goed uit hoor, probeer je handen nog iets mee naar voren te nemen.
Erg leuk paardje zeg, die lijkt er wel plezier in te hebben! Succes op de onderlinge!

Zin heeft ze zeker! Ze vindt het geweldig, maar met alles heeft ze haar oortjes er lekker op staan en gaat ze vol plezier aan de slag.

Lieke_88 schreef:
Gave foto's Mies!!!!

Thanx Liek! (al heb ik de foto's niet gemaakt haha, dat is de schoonmama van Marije geweest Haha!)

sjaantje schreef:
Leuk hoor die foto's! Fijn dat je weer een beetje het vertrouwen hebt gekregen Lachen Dan is het toch chill dat je paard zo braaf is.
Mijn Hamlet heeft precies dezelfde uitdrukking in zijn ogen/ op dn hoofd. Grappig Clown

Ze is zeker braaf, ook als ik een fout maak, te veel been reageert ze er meteen op om de volgende sprong gewoon weer rustig te gaan. Ze wil wel hard, maar ze is zonder problemen rustig te rijden. Ze heeft me echt meegenomen! Grappig dat je dat van Hamlet zegt, vriendin van mij heeft bij het hengstenstation met hem gewerkt en ze vond Vera ook zo op hem lijken!

GinnyBanshee schreef:
ziet er goed uit, idd je handen iets meer naar voren maar verder zijn jullie echt een leuke combinatie om naar te kijken. succes met jou onderlinge wedstrijd

Dank je wel

Dieuw_Mien schreef:
Ziet er leuk uit hoor! Knap van je dat je weer durfde, probeer wel je tenen naar binnen te doen, en zoals de andere al zeggen, wat meer mee te geven:D

Ik durfde vooral omdat het me weer zo leuk leek en als je paard dan ook nog erg braaf springt, ideaal (en een hele fijne en rustige instructrice die alles rustig uitlegt en het niet erg vindt als je zegt dat je iets niet durft doet ook wonderen! heb wel steeds alles gesprongen, maar het idee DAT ik het kon zeggen scheelt al Haha!)

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:10

Vindt het er heel goed uitzien hoor Mies, al heb ik echt de ballen verstand van springen...

Vindt jullie iig een hele leuke combi OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:20

Ziet er leuk uit Ja Let erop dat je wel goed meegeeft met je handen en niet op de hals leunt Knipoog Succes op de wedstrijd Ja

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 18:28

liesie_utah schreef:
Vindt het er heel goed uitzien hoor Mies, al heb ik echt de ballen verstand van springen...

Vindt jullie iig een hele leuke combi OK dan!

thanx!!

bizzybijtje schreef:
Ziet er leuk uit Ja Let erop dat je wel goed meegeeft met je handen en niet op de hals leunt Knipoog Succes op de wedstrijd Ja

Dank je wel! Het leunen op de hals lijkt op de foto zo wel, maar geloof dat dat met het rijden wel mee valt (zal er eens opletten as maandag haha)

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:36

Gaat goed joh! Netjes hoor. Ik durf ook al 2 jaar niet meer Tong uitsteken

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:42

Goed zeg! je vertrouwen is flink opgekrikt, super!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 18:54

Ezmee schreef:

Zoals ik al zei vroegah sprong ik alles, maakte niet uit hoe hoog of hoe gek het paard was. Toen ben ik het al eng gaan vinden. Na 2 jaar weer eens geprobeerd, maar werd hem toch niet.

Heb wel al langer gezegd ooit ga ik weer springen en dat scheelt. Als je het leuk vindt, dan moet je het gewoon doen! Tenminste als je de mogelijkheid hebt om met een fijn paard te springen en ga dan zeker op zoek naar een fijne instructie! Dat scheelt echt een heeele berg! (en ik ben niet de enige hier op bokt die deze mening over Nelis deelt haha en ook niet bokkers denken zo Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:08

Oh ja *LOL* Ik vond het eerst ook vre-se-lijk ENG. Durfde ik nog niet in draf over 40 cm Huilen van het lachen Nu durf ik inmiddels (wel vanuit draf Nagelbijten / Gniffelen ) 70 cm. te springen

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 20:46

bizzybijtje schreef:
Oh ja *LOL* Ik vond het eerst ook vre-se-lijk ENG. Durfde ik nog niet in draf over 40 cm Huilen van het lachen Nu durf ik inmiddels (wel vanuit draf Nagelbijten / Gniffelen ) 70 cm. te springen

Ik zei zo ongeveer tegen Nelis, nou, ik vind steiltjes eng, ik vind in-uitjes eng en eigenlijk alles dus! Maar door rustig op te bouwen vind ik dat dus niet meer eng. Rust en vertrouwen, dat zijn de toverwoorden

manoo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:26

whoooeeehoooeeee YOU ROCK Haha!
nou ik nog Tong uitsteken

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:31

Ezmee schreef:

En ik al zeker 5 jaar niet meer Clown

Ik heb vroeger met mijn pony, van 1.45, parcours gesprongen van 120/130, enkele sprongen van 140... Zonder problemen.

Maar nu! Bijkomend probleem is dat paardlief nog nooit echt een sprong van dichtbij gezien heeft, hooguit wat balkjes waar we eens zijn over gedraafd/gesprongen.

TS: knap dat je het aandurft !!

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:54

haai,
ten eerste leuke foto's.
ten 2e heb ik wat vragen over het paard.
Is het zeker weten een merrie, zij(hij) lijkt me bekend voor te komen. en ik zie naar mijn idee ook wat tussen de benen Knipoog
Dit lijkt het vorige paard van mijn vriendin wel te zijn geweest die ze heeft moeten verkopen ivm met haar ziekte ik heb hem toen een hele tijd gedaan.
en zo in 1 oog opslag dacht ik echt dat het hem was.
Hij heette bij ons Riant
IMG]http://img.photobucket.com/albums/v152/Fee_Y/P1270010.jpg[/IMG]
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:45

Hier kan ik wel antwoord op geven, het is zeker weten een merrie, heeft dit jaar een veulen aan de voet gehad, dus het is zeker geen ruin!
Wat je op de foto's van de eerste springles tussen haar benen ziet, is haar uier, ze was toen nog niet volledig afgespeend van haar veulen nl.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 15:59

@Feey ze lijken inderdaad op elkaar, maar zoals Marije zegt, Vera is ECHT een merrie... Het veulen was bij de 1e foto's recent gespeend, vandaar haar opgezette uiers.

Dit is haar kind van dit jaar... Afbeelding

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:33

Nou jullie zijn echt een kopppel. Schrijf je in voor spring wedstrijd dan gaat het denk ik wel goed. Wat een springkanjer

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:38

Ik vind het er erg netjes uit zien hoor!! Ja

x_kiimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:46

super mooi paardje en jullie vormen een mooi stel en jullie springen samen heel goed!!
alleen iets meer hand geven boven de sprong (ook weer niet te veel he Knipoog)
nog veel succes op de wedstrijden! Haha!