Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.waarschijnlijk vraag ik naar de bekende weg,maar heb je samen les? Ik denk dat jullie heel veel tijd in vertrouwen in elkaar krijgen moeten gaan steken. Het lijkt erop of dat compleet ontbreekt.
Ramarant schreef:want aan de hand is alles prima.. kan ik veel met hem doen..alleen het rijden niet..zou die daar zijn leider nog in moeten vinden denkje?

je hebt een vriend, en die vriend kost je goed geld elke maand........... maar je hebt er niks mee........ ja ellende..Lalidan schreef:Ramarant schreef:want aan de hand is alles prima.. kan ik veel met hem doen..alleen het rijden niet..zou die daar zijn leider nog in moeten vinden denkje?
Aan de hand is alles prima???? Volgens mij vertelde jij in je eerste post anders dat hij in volle galop tegen je opgebotst is!!! Een duidelijker teken van het feit dat hij je niet respecteerd kan je haast niet krijgen!!!!
Of je wel of niet je paard moet verkopen is moeilijk te zeggen. Wat wél duidelijk is, is dat jullie er zo niet komen. In elk geval niet zonder dat er gewonden vallen, want die zijn er al gevallen!!!
Je zegt dat je het paard vertrouwd, maar in dezelfde zin zeg je dat het aan je knaagt dat hij zo onvoorspelbaar is. Volgens mij betekend dat dus al dat je hem niet vertrouwd. En dat is maar goed ook, want op dit moment kán je hem niet vertrouwen. En niet omdat het een rotknol is of weet ik veel wat, maar simpelweg omdat er dingen fout gaan!! En als ik de verhalen zo lees, kan het weleens wachten zijn op het eerste dodelijke slachtoffer. Achterovervallen op ruiters??? Mensen tegen het hoofd raken met zijn hoeven?? Mensen omver lopen in volle galop??? Dat zijn wel degelijk potentiëel levensgevaarlijke acties!!! Wat de oorzaak ook is.
Zorg dat je goede, proffesionele hulp krijgt. Niet alleen met rijden, maar juist ook ernaast. Want van jullie verhoudingen klopt niet erg veel, dat durf ik wel te beweren. Duidelijk is dat je inderdaad een paard gekocht hebt wat behoeftes heeft die jij nog niet kan vervullen. En met die behoeftes bedoel ik dan een duidelijke, consequente leider die weet waar hij mee bezig is. En of het nou door angst en eenkennigheid van zijn kant komt, of omdat hij te dominant is, in wezen maakt het niks uit. Maar het is mij wel duidelijk dat je nog niet de ervaring hebt die nodig is om dit zelf op te lossen (niet rot bedoeld, alleen vaststelling van een feit wat je eigenlijk zelf ook al aangaf).
Je moet nu voor jezelf bedenken wat je wilt. Ga je goede hulp zoeken en een poging wagen, of verkoop je hem en koop je een ander, wat braver paard. In dat eerste geval: Zorg dat je constant goede hulp erbij hebt!! Doe niet te veel in het begin zonder hulp, want voordat je het weet is alles weer kwijt wat je met hulp hebt opgebouwd. Als je voor het tweede kiest: Zorg dan dat je van het begin af aan goede hulp hebt. Want anders is de kans groot dat ook het allerbraafste en liefste paard straks een loopje met je neemt.
Je bent nog maar 2 jaar met paarden bezig, je kan niet verwachten dat je alles goed doet, en toch is dat precies wat een paard van je verwacht. En dus heb je hulp nodig om te zorgen dat je het goed doet.
Succes met je beslissing. Maar wat je ook doet, hou in je achterhoofd dat je maar 1 leven hebt..... en momenteel staat dat leven echt op het spel, om over andermans levens maar te zwijgen.