De eigenaars hebben een kleindocher van 5: Kim die af en toe ook komt bij mijn verzorgshtalnders...ze is helemaal fan van Jip en Gina. 2 onwijs brave beginners shetlanders.
Ik heb zo nu en dan een foto gemaakt van het rijden. Het gaat steeds beter...ze heeft ook voor sinterklaas een paar echte rijlaarzen gekregen. Dus vandaar die rode laarsjes.
We pakken het lekker op, eerst stappen, als ze denkt dat ze er klaar voor is, draven en af en toe een galopje. Waneer we gaan galoperen, houd ik de pony's vast. Draven op Jip doet ze nog niet helemaal alleen want ze kent Jip nog niet goed...en jip kan soms zo eigenwijs zijn
en ze wil eerst vertrouwen in ze krijgenGina is daar integen veel makkelijker, past zich aan de ruiter aan. Draven doet ze heeeeel rustig! Galoperen, als ik haar vast heb, en dan vaak korte galopjes.
Ze rijd zonder zadel...voor een zadeltje zijn we aan het kijken. Maar ik moet zeggen, dat het onwijs goed gaat!
Jip (de bonte) heeft dit jaar een veulen gehad en is onwijs dik!
Dus die ben ik nu lekker aan het werk zetten: Kim erop laten rijden, longeren, lange lijnen, naar de bossen, wandelen, vrijspringen...Ik heb maar een paar foto's en ze zijn met mobiel genomen, dus niet aardige kwaliteit, maar ik wilde ze met jullie delen.
Ik weet dat ze op Gina zonder cap reed, daar waren haar eerste keren en ze had nog geen capje. Ik liep ernaast, en we deden alleen stappen. Alleen voor de foto's liet ik los.
Op Jip:

OP gina

Edit: Kom erachter dat de fotos van Jip erg slecht zijn!!
Snap het niet eerst was de kwaliteit beter, maar goed

haha wel een beetje dik! gina is ook leuk!