Lady Turiba,; (v. Havel)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_V

Lady Turiba,; (v. Havel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 19:59

Hee!
Even voorstellen:
Lady Turiba, sinds 28 oktober 2007 de pony van mij en mijn zusje (KarinFtBing). Ontzettend lief beesje! We zijn superblij met haar, zeker nu het al zo goed gaat.

Vandaag eindelijk weer in de buitenbak gereden! De voorlaatste keer is Turiba er vandoor gegaan en heb ik 10 rondjes plat de bochten door in volle galop mogen uitzitten... Omdat Turiba nog niet zo lang hier was, ben ik toen best wel geschrokken en we hebben toen alleen maar in de binnenbak gereden van de manege, de rest van de week hebben we gelongeerd, gewandeld, etc.

Even nog een foto van in het begin:
Afbeelding
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
Let niet op mijn gezicht Knipoog
5
Afbeelding
6
Afbeelding
Best mooie springfoto, vind ik zelf Tong uitsteken
7
Afbeelding
Nog een galopje
8
Afbeelding
En nog een
9
Afbeelding
Al best netje toch Knipoog
10
Afbeelding
Hier wil ik graag even iets over zeggen: Dit is dus géén bok, maar dit doet ze gewoon in galop. Ik vind het er een beetje raar uitzien, ik zag dit op meerdere foto's. Kunnen jullie hier iets van zeggen?
11
AfbeeldingGewoon een grappige foto
12

13
Afbeelding
Weer een springfoto, tja die teugels moet ik toch écht in contact houden...
14
Afbeelding
15
Afbeelding
Die achterhand,, hea... Verdrietig

eigen commentaar:
- Hakken uitdrukken
- Voeten niet zo ver in de beugel
- Contact houden tijdens het springen
- Vooruit kijken, de knotjes waren best mooi, maar daar hoef ik niet heel de tijd naar te kijken Knipoog
- .. verder weet ik het even niet meer Tong uitsteken

Ik zou het leuk vinden als je eventjes een berichtje achterlaat Knipoog

Ohja: 15 december heb ik mijn eerste wedstrijdje op haar: pionnenrace (hindernisbaan) op de manege!

-××- Manon
Laatst bijgewerkt door Manon_V op 09-12-07 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ZarcoTje

Re: [HAW] Lady Turiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:01

Alle commentaar heb je zelf al gegeven Knipoog
Voeten minder in de beugels en op sommige foto's lijkt het of je je voeten nogal naar voren doet ?
Bij het springen ook wat meer meegeven,maar dat heb je zelf ook al gezegd.
Ziet er verder goed uit hoor,doe zo verder ! =D

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:03

dat die achterhand zo omhoog komt lijkt mij gewoon het typische geval van op de voorhand open en dat het paard niet helemaal netjes ondertreedt...
dus ik zou zeggen ga ermee naar je instructrice en vraag of die je kan vertellen hoe je je paard meer "berg-opwaarts", zoals ze dat heel mooii noemen, kunt rijden.

voor de rest vind ik dit alles er heel aardig uitzien Lachen ga zo door!

_Jelske

Re: Lady Turiba,; (v. Havel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:03

ow open=lopen, srry zit met 1 hand in t gips ben dus tijdelijk spast in t typen... Tong uitsteken

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:05

Als je goed kijkt zie je dat op deze pagina zie je dat de beenzetting van het paard daar op een gegeven moment hetzelfde is als die van jouw paard.

http://www.vanmerlen.nl/Hulp%20&%20beenzetting.htm

En verder, gewoon lekker oefenen, dan komen jullie er wel.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 20:09

Soleil_Lover schreef:
Voeten minder in de beugels en op sommige foto's lijkt het of je je voeten nogal naar voren doet ?

Dat van mijn voeten kan inderdaad wel kloppen, dan probeer ik volgens mij om die beugels aan mijn voet te houden... of mijn hak uit te drukken. De keer dat ze ervandoor ging, verloor ik mijn beugel, toen was ik best even geschrokken waardoor ik nu elke keer die beugel wil bijhouden Knipoog Ga eraan werken, dankjewel!

Chakkie17 schreef:
dat die achterhand zo omhoog komt lijkt mij gewoon het typische geval van op de voorhand open en dat het paard niet helemaal netjes ondertreedt...
dus ik zou zeggen ga ermee naar je instructrice en vraag of die je kan vertellen hoe je je paard meer "berg-opwaarts", zoals ze dat heel mooii noemen, kunt rijden.

Heb morgen weer les, ik ga de foto uitprinten en zal hem eens meenemen Knipoog

maaikemuis schreef:
Als je goed kijkt zie je dat op deze pagina zie je dat de beenzetting van het paard daar op een gegeven moment hetzelfde is als die van jouw paard.
http://www.vanmerlen.nl/Hulp%20&%20beenzetting.htm

Ik zal eens even kijken, volgens mij zie ik hem er al tussenstaan Knipoog Nog eventjes goed doorlezen dus Tong uitsteken

Bedankt allemaal!

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:20

Het gaat echt beter hoor manon Knipoog Al mijn commentaar weet je al natuurlijk en dat geef je zelf ook al.
Ik hoop dat jullie al snel kunnen gaan starten en ik natuurlijk ook Tong uitsteken
En even les nemen he in het springen Tong uitsteken Binnenkort een springzadeltje kopen en gaan Tong uitsteken

Anonymous_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:29

Ja ik zag dat je een dressuurzadel er op had liggen of zie ik dat verkeerd? Bloos

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 20:42

_Daniella_ schreef:
Ja ik zag dat je een dressuurzadel er op had liggen of zie ik dat verkeerd? Bloos

Inderdaad, maar omdat we nog niet helemaal zeker weten of we wel gaan springen, kunnen die kleine sprongetjes best met een dressuurzadel Knipoog

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:21

Hee lievert
Net als vanmiddag heb ik hetzelfde commentaar Knipoog
Voor je kijken, handen hoger, Tuubje actiever, en handen meer meegeven met springen (niet leunen op haar hals)
Het komt zeker goed!
Kusss

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 15:47

Dankjee Haha!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 19:54

Chakkie17 schreef:

Heb maandag les gehad, je hebt inderdaad gelijk. volgens mijn instructrice komt het ook omdat ze een beetje overbouwt is.

Wat ik voorlopig maar moet doen van haar is vooral veel tempowisselingen in galop gaan oefenen, en ook aan de losse teugel Lachen

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:11

je ziet al wel verbetering als met de eerst keer....
maar voor mijn gevoel schuift het zadel wat naar voren (zover ik op de foto's kan zien) op de ene foto lijkt ie goed te liggen en bij de andere ligt ie te ver naar voren

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:19

Maantjj schreef:
Chakkie17 schreef:

Heb maandag les gehad, je hebt inderdaad gelijk. volgens mijn instructrice komt het ook omdat ze een beetje overbouwt is.

Wat ik voorlopig maar moet doen van haar is vooral veel tempowisselingen in galop gaan oefenen, en ook aan de losse teugel Lachen

Dit is gewoon een momentopname van de galop.... De meeste mensen filteren deze foto's er meestal uit omdat ze er niet zo charmant uit zien Knipoog

__sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:52

Zo zeg wat een verbetering! Ziet er een heel stuk beter uit. Ik denk dat je galop foto inderdaad een geval is van een combinatie van een momentopname en op de voorhand lopen. Verder valt het mij ook op dat je je voeten te ver in de beugel hebt en kapstokjes hebt. Probeer je tenen netjes recht naar voren te houden. Daarnaast moet je je handen echt wel wat meer naar voren meegeven met het springen. Maar met een goede instructrice/instructeur komt dit zeker goed!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 16:56

pitbullgup schreef:
je ziet al wel verbetering als met de eerst keer....
maar voor mijn gevoel schuift het zadel wat naar voren (zover ik op de foto's kan zien) op de ene foto lijkt ie goed te liggen en bij de andere ligt ie te ver naar voren

Klopt, maar het begint al minder te worden. Zadelpasser is gebelt, al 2 weken geleden, maar die heeft telkens geen tijd. Tot dan toe gwoon goed aansingelen en halverwege het zadel even weer goed leggen...

Kelly_ann schreef:
Dit is gewoon een momentopname van de galop.... De meeste mensen filteren deze foto's er meestal uit omdat ze er niet zo charmant uit zien Knipoog

Als je eens wist hoe vaak je dit op de foto's terug zag.... van de 122 foto's zaten er zeker een stuk of 10 van zulke tussen

Jambolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:11

Ik zou bij het springen iets meer je handen mee naar voor geven, je houdt ze bij de sprong nogal dicht tegen je lichaam aan... Voor de rest ziet het er heel goed uit hoor!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:49

Handen iets lager misschien

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 19:38

lisaoortje schreef:
Handen iets lager misschien

Op sommige foto's geef ik je hierin wel gelijk Knipoog maar ik zie liever dat mensen hun handen 'dragen' dan dat ze er een beetje 'bijhangen'

Jambolover schreef:
Ik zou bij het springen iets meer je handen mee naar voor geven, je houdt ze bij de sprong nogal dicht tegen je lichaam aan... Voor de rest ziet het er heel goed uit hoor!

Je hebt helemaal gelijk! (ooops, zie nu dat we het vergeten zijn om bij het commentaar te zetten) Tong uitsteken

__sanne schreef:
Zo zeg wat een verbetering! Ziet er een heel stuk beter uit. Ik denk dat je galop foto inderdaad een geval is van een combinatie van een momentopname en op de voorhand lopen. Verder valt het mij ook op dat je je voeten te ver in de beugel hebt en kapstokjes hebt. Probeer je tenen netjes recht naar voren te houden. Daarnaast moet je je handen echt wel wat meer naar voren meegeven met het springen. Maar met een goede instructrice/instructeur komt dit zeker goed!

Zo, dat noem ik even duidelijk commentaar Haha! Dankje! Van de kapstokjes was me absoluut nog niet opgevallen, maar zal er eens even aandacht aan gaan geven. Nadat ik ze zitcompetitie heb gedaan is alles een beetje achterwege gebleven, zegmaar..
Met springen, daar heb je gelijk in, Afgelopen zaterdag wedstrijdje onderling gehad met wat lage sprongetjes, maar heb er eigenlijk niet meer op gelet,, oopps! Bloos

Bedankt voor het commentaar allemaal, zal het zo eens even gaan opsommen...

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 19:44

Even opsomming van het commentaar:
Citaat:
- Hakken uitdrukken
- Voeten niet zo ver in de beugel
- Contact houden tijdens het springen
- Vooruit kijken, de knotjes waren best mooi, maar daar hoef ik niet heel de tijd naar te kijken
- Handen meer meegeven bij het springen
- Ze loopt érg op de voorhand,, even aan trainen dus..
- Actiever laten lopen
- Soms 'hangen' de handjes er wat bij, die mag ik wel wat meer gaan dragen, maar ik moet ze ook weer niet te hoog houden
- Teentjes naar voren wijzen!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 19:33

We weten al wat het is, dat met die kont omhoog gooien Haha!
Dan zit ze dus overkruist.... We proberen het af te leren door te longeren enzoo

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:19

Je ziet wel veel verbetering!
Heel goed gaat vast goed komen..Ga zo door!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 15:30

Dankjee!
Vandaag weer gereden, maar ik kreeg de aandacht niet van haar.. alles behalve ik was interessant Tong uitsteken

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 15:45

leuke pony bij 4 ga je te vroeg i de verlichte zit of sprong die van zo ver?! en bij 7 die springfoto moet je iets meer je handen meegeven.
verder een leuke pony. Haha!

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:32

Heeeeey, volgens mij ken ik jouw pony! Heeft zij vroeger in Emmen gestaan? Is wel al paar jaartjes geleden hoor.

Verder, het rijden ziet er netjes uit. Je geeft zelf al aan waar je op moet letten. Ga zo door!