Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Alizeetje schreef:Ik zou de pony eventueel ook eerst even een vakantietje geven. Zal haar deugd doen en zo kun jij je frustratie even laten bezinken...Dan kunnen jullie er beiden weer met een frisse start rustig tegenaan.
En zoals reeds gezegd, werken met stem. Zou weer beginnen aan de longe en haar goed leren reageren op de stemhulpen. Dan er weer op gaan en beiden combineren.
Ik rij ook een jong paard en ik snap je frustratie wel. Heb ook periodes gehad waar het minder ging en die gaan er zeker nog wel komen maar ik probeer me er overeen te zetten. Je paard 'straffen' omdat het dingen niet helemaal snapt lijkt me niet correct. Beiden moeten er plezier in hebben en dit kan volgens mij enkel met veel geduld!
Toen heb ik haar de gehele carnavals vakantie gereden en nog 2 weken daarna. Toen merkte ik iets aan haar, dat ze het niet mee leuk vond en dat ze het bit minder ging accepteren. Toen heb ik haar tot september laten uitgroeien en toen liep ze weer heel fijn
Die merrie is nu 4.5 en word zadelmak gemaakt
Kelly_ann schreef:Spelen, als in lekker samen rennen en vervolgens pony met 2 voorbenen in je nek?
Horsiiej92 schreef:Je kunt op veel manieren spelen met je paard. Rennen door de bak is 1 manier, maar dan moet je inderdaad wel weten hoe je pony daarop reageert.
Ik heb nog nooit gehad dat een paard tegen me op rende of iets dergelijks.