Fjord wil niet voorwaarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Fjord wil niet voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 16:27

Hallo,

Met mijn fjord rijd ik graag buiten. Net als vandaag, ik was buiten en er lagen een stukje verder op heel veel stenen liggen met een groen zeil erop.

Zij heel benieuwd wat het was, maar vond het toch te eng om vooruit te gaan.
Ze liep achteruit en probeerde om te draaien.

Ik laat haar, zoals in een ander topic wordt gezet, ruime tijd gewoon stil staan. En probeer dan alsnog haar naar voren te krijgen.
Maar dan loopt ze nog verder achteruit. Als ik been geef, gaat ze alleen maar harder achteruit.
Wat ik ook regelmatig heb geprobeerd is haar om te draaien en haar dan achterwaarts erlangs wil krijgen. Maar dan wil ze juist naar voren of ze draait om.
Aan de linkerkant heb je een sloot en aan de andere kant alleen die stenen.
Als ze achterwaarts loopt, of ze draait om dan ziet ze de sloot ook niet. (Ze weet wel dat de sloot er is)
Dan stap ik maar af, en loop erlangs naast het paard.

Ik rijd western met een trensje, aan het bit of teugels te straks kan het niet liggen.
Als er iemand mee gaat, dan pakt diegene de teugels vast en probeert zo langs te lopen.
Maar dan draait ze eigenlijk alleen haar achterwerk om.

Heeft iemand nog tips of zo?

Groetjes,

Golan

Re: Fjord wil niet voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:28

Misschien een keer met een ander paard erbij er langs gaan?
succes iig

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 16:31

Golan schreef:
Misschien een keer met een ander paard erbij er langs gaan?
succes iig

Dat heb ik al heel vaak geprobeerd, maar de reactie is het zelfde.
En als het ander paard iets eng vind en loopt niet vooruit. Dan loopt zij al helemaal niet vooruit Knipoog
Ze vind alleen naar buiten gaan sowieso al minder, niet vervelend maar gewoon niet zo leuk.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:01

Mijn KWPNer doet dit ook. Zij is 5 en vind alleen naar buiten zowieso al heel eng. (lees stijgeren en omdraaien of heel hard achteruit) Wat ik tegenwoordig altijd doe is een halstertouw doorhet bit en deze bij de teugel nemen. Als er zich dan een gevaarlijke situatie voordoet ga ik van mijn paard af en loop ik haar aan het touw voor bij het gevaarlijke object (bij mij voornamelijk koeien) sommige mensen zullen dit afraden, maar bij mijn paard werkt het super. Als ik er op zit gaat ze dus of heel hard achteruit of omhoog en als ik er naast loop dan moet ze wel altijd nog even kijken maar loopt er wel langs.

MalouWenno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 18:03

ga eerst oefenen in de bak, je kan dan een zeil neer leggen en zo oefenen, dan is het niet zo heel eng meer..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 18:08

MalouWenno schreef:
ga eerst oefenen in de bak, je kan dan een zeil neer leggen en zo oefenen, dan is het niet zo heel eng meer..

maar het gekke is, ze vindt het niet altijd eng..
Soms loopt ze er gewoon langs en merkt ze het niet eens.
Dat vind ik toch best wel vreemd

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 08:29

Nog langer wachten. Als zij nog steeds achteruit gaat op je been, ben je te vroeg met haar voorwaarts vragen. Dus dan gewoon weer laten stilstaan en nog langer afwachten.
Pas zodra ze zich ontspant en naar andere dingen begint te kijken, vraag je weer voorwaarts. Doet ze een of twee stappen en stopt ze dan, niet doorzetten maar gewoon weer wachten. En wachtenwachtenwachtenwachten.

Succes!!