Vertrouwen winnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Midy

Vertrouwen winnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 13:26

Hee, ik heb nu zo'n 6 weken een eigen paard. Alleen zo ik graag willen dat ze iets meer vertrouwen in mij krijgt. Ik heb er nu nog niet zolang en snap dat het erg moeilijk is, maar een beetje vertrouwen zal wel goed zijn. Hebben jullie misschien ideën hoe ik haar vertrouwen kan winnen?

tamaartjeee

Re: Vertrouwen winnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:38

je zou de TTouch kunnen proberen, en ook veel proberen dingen aan de hand met haar te doen, en tegen der praten werkte bij mij en mijn verzorgpony ook gewoon vaak wat zeggen tijdens het rijden maar ook tijdens andere dingen (poetsen etc) .
je hoeft geen echte verhalen te vertellen als je dat niet vind maar dan zeg je bijvoorbeeld braaf.. goedzo
zulk soort dingen
misschien helpt het..Haha!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:38

ga gewoon eens met je paardje wandelen. Bij alles wat ze spannend vind even stoppen en het beestje geruststellen.
Dat heeft bij mij heel erg veel geholpen.
Verder veel poetsen en knuffelen en niet alleen poetsen als je gaat rijden (in mijn geval longeren want beestje is nog niet ingereden)
succes

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:08

Heel veel tijd besteden aan gezellige dingen. Zelf masseer ik graag een paard, en dat schept een goede band. Daarnaast breng ik, zeker bij een nieuw paard, heel veel tijd in de stal door. Dan zit ik gewoon op een bergje stro of op een krukje, en dan praat of zing ik zachtjes. Helpt goed, alleen is nui in de winter een beetje koud om te doen

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:09

Inderdaad heel veel tijd eraan besteden. veel nieuwe dingen opzoeken en hierin vertrouwen geven, zodat hij leert dat hij je kan vertrouwen en er niks verkeerds gebeurd..
De rest moet toch met de tijd komen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:10

Veel tijd aan haar besteden. Wandelen. Poetsen etc.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 18:31

In de weekenden ga ik dat zeker proberen! Door de weeks heb ik nooit veel tijd , huiswerk.. helaas..

nikki16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:44

Vertrouwen is ook iets wat je moet winnen.
Een paard ziet jou graag als een lieder. Liederschap moet je natuurlijk ook verdienen.

Free-stylen is een goede manier om een band met je paard op te bouwen, en om vertrouwen te winnen.

Bij deze methode kijk je terug naar het kudde gedrag van het paard. Je hebt de beschermende henst en de leidende merrie.
Probeer deze alle 2 te zijn.
Verdiep je in het natuurlijke gedrag van het paard. Dat is de basis voor iedere paardenliefhebber.

Veel grond werk, en probeer dingen die je paard niet leuk vind in de eerste fase te vermijden. Als je paard vertrouwen in je heeft, kun je hier aan werken.

Stapje voor stapje. En het komt helemaal goed!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Rianne.

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 00:22

Idd zoals Up_to_Date veel aandacht aan schenkel. Veel met het dier ondernemen, van rijden tot poetsen, losgooien of wandelen. Daarmee leer je elkaar snel kennen.

advanbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:59

Ben je bekend met Emiel Voest, freestyle werken. Werkte bij mij zeer goed. Kijk maar eens op internet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:10

MoonenL schreef:
ga gewoon eens met je paardje wandelen. Bij alles wat ze spannend vind even stoppen en het beestje geruststellen.

en dan bevestig je dus juist dat ze reden heeft om het eng te vinden. Gewoon duidelijk uitstralen dat er niets aan de hand is en er zelf overtuigd langs lopen. Pas belonen als ze ontspant Knipoog

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 01:14

GA eens bij haar zitten als ze eet. Niet in haar eten (zou jij ook niet tof vinden) maar gewoon 'aan tafel', vlakbij haar 'bord'. Beetje de dag bespreken terwijl ze lekker staat te eten.

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:13

ik heb het vertrouwen van mijn paard gekregen door veel met hem om te pielen, dus veel praten zodat hij je stem herkent en veel poetsen en met hem wandelen het is inmiddels zo erg dat iemand anders hem niet uit de stal of uit de wei krijgt want dan denkt hij "waar is mijn vrouwtje nu dit is niet goed" dat is natuurlijk ook niet goed want ik sta op een pensionstalling en dan laten ze mijn paard al gauw staan en gaat hij niet mee naar buiten.