Willy Nilly@ Work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lientje_

Willy Nilly@ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 22:57

hoihoi,

hier mijn lieve verzorgpaardje Willy Nilly Lovers

ze is 3 jaar.
Draver.
ik ben haar nu aan het beleren.

nou hier zijn de foto's dan...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

commentaar mag maar wel opbouwend Lachen

geerke

Re: Willy Nilly@ Work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:00

mooi paard hoor,ik ben gek op dravers,super karakter!
Ziet er goed uit,succes verder,gaat vast lukken!!

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 23:01

mooi hoor Haha!

lientje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 23:01

geerke schreef:
mooi paard hoor,ik ben gek op dravers,super karakter!
Ziet er goed uit,succes verder,gaat vast lukken!!

dankje Haha!

lientje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 23:02

Naomi_16 schreef:
mooi hoor Haha!

thanks wijfiej Lovers

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:28

Wouw mooi paard zeg!
Ook hele mooie foto's Knipoog

GuentaneGodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:31

hoi, leuk paard!
mag ik vragen waarom hij slof of wat het ook mag zijn, om heeft?

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:33

Ziet er eigenlijk niet uit als een draver. Had je gezegt dat het een kwpn was had ik het ook geloofd Knipoog. Mooie ruime draf ook.

lientje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 10:35

dank jullie Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:37

Mooi beest inderdaad, ik zou zelf een andere manier van aanbinden proberen, vooral bij een jong paard. Ik vind de slof ook redelijk strak zitten, laat zo'n beest zelf naar die nageeflijkheid zoeken, in plaats hem te dwingen naar zo'n houding.

lientje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 10:40

ze loop uitzich zelf aan gewoon nagevenlijk ( meestal Knipoog )
maar als je de slof vanaf de zijkant doet kan ze toch nog omhoog met haar hoofd.
van ondere vind ik dat ze dan meer gedwongen worden

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:41

Mooi paardje! Lachen
Hij ziet er al heel volwassen uit zeg. Net of tie dit al jaaaaren doet *LOL*
Gaat helemaal goed komen! Lachen
Zou de slof wel wat losser doen Ja Dan leertie ook meer op z'n eigen benen lopen.. Lachen Nu zou hij kunnen gaan hangen op de slof..

lientje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 10:43

dankje.
eigenlijk was dit de 1ste keer maar ze deed het gelijk Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:47

Wauw, schitterend paard. Vingers aflikken
Ziet er zeker goed uit! Ze lijkt geen drie en het lijkt ook niet alsof ze dit voor het eerst doet. Netjes! Lachen
Persoonlijk zou ik de slof ook ietwat losser doen.
Veel plezier en succes nog met haar!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:50

Ziet er goed uit Lachen
Ik zou hem wat lager bijzetten zodat hij meer over de rug komt. Nu drukt hij af en toe de rug wat weg en dat opgerichte hoeft nu nog helemaal niet.

__PrinCess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:51

ik zou persoonlijk de slof helemaal weg halen, waarom niet gewoon met de basis beginnen, waarom meteen met een slof erop?

ieder zijn eigen manier maar niet mijn persoonlijke voorkeur zo, maar het ziet er voor de rest wel netjes uit.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 12:01

Citaat:
Mooi beest inderdaad, ik zou zelf een andere manier van aanbinden proberen, vooral bij een jong paard. Ik vind de slof ook redelijk strak zitten, laat zo'n beest zelf naar die nageeflijkheid zoeken, in plaats hem te dwingen naar zo'n houding.

Mee eens.. Ik longeer/jonge paarden trouwens HELEMAAL zonder hulpteugels, want ik vind dat ze zelf de ontspanning moeten vinden.. En dat gebeurt ook als je het de tijd geeft.. Teveel afdwingen kan voor problemen zorgen! als ik al een hulpteugeltje gebruikte was het een halverlenger die ik tussen de benen vastmaak, zodat ze lekker met de neus over de grond gaan lopen. Verder een leuk paard!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:03

ik vind die slof helemaal niet strak zitten,(is het wel een slof? slof gaat onder de singel langs tussen de voorbenen,dit lijkt meer gewoon bijzetten)
Mijn mening is(dat is dus maar een mening natuurlijk,iedereen moet doen wat hem het beste lijkt....)dat longeren zonder hulpteugel absoluut geen zin heeft,ik bedoel een vriendelijke hulpteugel,dat het paard ook nog ruimte heeft om zijn hoofd omhoog te doen ,zoals hier...strak vind ik dierenmishandeling.
Door gebruik van een hulpteugel gaat het paard eerder zijn rug gebruiken en heeft longeren zin,zonder dat loopt naar mijn mening volledig uitelkaar,zeker een jong paard.
Als je tegen hulpteugels bent doe dan gewoon vrijheids dressuur,is ook leuk....
natuurlijk zoekt een paard na verloop van tijd zelf die ontspanning op,maar hoelang moet je daarvoor longeren?
Longeren is heel zwaar voor een paard en zeker voor een jong paard,nooit langer longeren dan 20 minuten.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:05

__PrinCess schreef:
ik zou persoonlijk de slof helemaal weg halen, waarom niet gewoon met de basis beginnen, waarom meteen met een slof erop?

ieder zijn eigen manier maar niet mijn persoonlijke voorkeur zo, maar het ziet er voor de rest wel netjes uit.

Ga hier helemaal in mee, laat het dier eerst maar eens lekker wennen aan de longe, op eigen benen leren lopen voordat er opschmuck opmoet; het dier is zeker voor een draver voordelig gebouwd, dus het zal het dier echt neit tekort doen, hoor, hij loopt makkelijk! Ach gut

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:39

Loopt leuk voor een 4 jarige Knipoog
Toch zou ik zoals in de vorige reactie beschreven staat de slof eerst helemaal weglaten.

Als je paard straks meer balans heeft en goed op eigen benen gaat lopen kun je haar wel gaan "bijzetten". Ik zou eerst zorgen dat je paard ook zonder hulpteugel met haar hoofd naar de grond wil lopen, dat is een teken dat ze hun rug volledig ontspannen en dat ze hun balans beginnen te vinden.

Ik bedoel bovenstaande absoluut niet aanvallend en je moet ook zelf weten of je iets met mijn tips doet hoor Knipoog

edit; (nog even reactie gevend op vorige geplaatste berichten) naar mijn mening zit de slof niet te strak, maar voor een jong paard vind ik het beter deze weg te laten Knipoog)

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:45

geerke schreef:
ik vind die slof helemaal niet strak zitten,(is het wel een slof? slof gaat onder de singel langs tussen de voorbenen,dit lijkt meer gewoon bijzetten)
Mijn mening is(dat is dus maar een mening natuurlijk,iedereen moet doen wat hem het beste lijkt....)dat longeren zonder hulpteugel absoluut geen zin heeft,ik bedoel een vriendelijke hulpteugel,dat het paard ook nog ruimte heeft om zijn hoofd omhoog te doen ,zoals hier...strak vind ik dierenmishandeling.
Door gebruik van een hulpteugel gaat het paard eerder zijn rug gebruiken en heeft longeren zin,zonder dat loopt naar mijn mening volledig uitelkaar,zeker een jong paard.
Als je tegen hulpteugels bent doe dan gewoon vrijheids dressuur,is ook leuk....
natuurlijk zoekt een paard na verloop van tijd zelf die ontspanning op,maar hoelang moet je daarvoor longeren?
Longeren is heel zwaar voor een paard en zeker voor een jong paard,nooit langer longeren dan 20 minuten.

Ik ben het niet met je eens dat longeren zonder hulpteugel geen nut heeft het heeft wel degelijk nut! Ach gut Als je paard zonder hulpteugels niet met het hoofd naar de grond wil lopen is dat een teken dat ze de rug niet willen ontspannen! En tja,, als ze dat niet willen dan doe je er maar een hulpteugel aan nee, kijk verder! Dat ze niet willen ontspannen in de rug heeft een reden! Ik bedoel het absoluut niet aanvallend maar ik vind gewoon dat jouw reactie niet klopt Ach gut

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:49

Zozo, mooi paard!
Heb je de longeerlijn weg gedaan met een bewerkingsprogramma ofzo? Tong uitsteken

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 13:53

steek voortaan wel even je beugels op, dat is een stuk rustgevender voor je paard waardoor ze ook meer zal ontspannen.. Knipoog

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:04

Ik ben het ook met Geerke eens. Hoewel longeren zonder alles erop en eraan ook fijn is. Echter bij het beleren kun je op deze wijze ook het paard laten wennen aan druk in de mond en aan de ontspanning die erop volgt. Ik zou alleen ook anders bijzetten. Tussen de voorbenen en op zo'n lengte dat het neusje eruit kan. Echter ieder heeft zijn eigen manier en eigen redenen om iets zo te doen. Ik wens je heel veel succes en ben benieuwd hoe deze onder het zadel gaat lopen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 14:27

ik respecteer ieder zijn manier(zolang het niet niet neigt naar mishandeling)Daarvoor zeg ik ook vaak, mijn mening dat is maar een mening,een van de zovelen,daarvoor vind ik het leuk om alle voor en tegens te horen van iedereen,en soms stel ik mijn mening bij.
In dit geval niet hoor,ik heb al wat paarden stukgelongeerd zien worden,gewoon te lang longeren vandaar...
Klapperende beugels vind ik bevoorbeeld prima,lekker veel herrie dan is hij daar ook aangewend,mocht je er ooit afvallen dan klapperen de beugels ook ,dan kent hij dat tenminste,als je te voorzichtig doet met geluiden en bewegingen bereik je het tegengestelde (ik praat niet over een van nature schrikkerig paard,die wennen er nooit aan..)
Ik klop zelfs mijn fleecedekens uit naast het paard,nou die kijkt niet op of om...