Rennend paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Supergirl78

Rennend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 17:52

Hoi,

Ik heb ook best een probleem (vind ik zelf )
Mijn paard wil er namelijk nogal eens vandoor gaan.
Het is gelukkig nog nooit vervelend afgelopen,maar ze kan loopt dan heel braaf haar oefeningen te doen en zonder aanleiding schiet ze er van door..

Ze heeft geen fysieke problemen, ze is pas helemaal op de foto geweest.
Ook is het geen schrikreactie, er gebeurt namelijk niets. Het zadel past prima. Ze kan het soms weken niet doen en dan in 1x komt er weer zo'n bui. Is ook niet weer gerelateerd. Ze doet het net zo makkelijk in de zomer of winter.

Ze reageert ook best nog wel s op andere paarden, zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Ik heb trouwens les van een goede instructeur, dus daar kan het niet aan liggen.

Alvast bedankt voor jullie reakties!

midgie

Re: Rennend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 19:12

Ja soms weet je niet wat ze zien, ze kan zeker ergens van schrikken, wat jij niet ziet, het blijven tenslotte vlchtdieren, als ze het maar zo af en toe doet zou ik het gewoon voor lief nemen, ik heb ook een best koel paard en soms kan ze als we heerlijk aan het rijden zijn ineens ergens van wegschieten , waarvan dat weet ik dan niet, maar ach het hoort er bij, het zijn ten slotte geen robotjes Knipoog

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 21:10

Meestal zien paarden dingen die wij niet eens opmerken. op wandeling bleef mijn merrie inneens staan en wou niet vooruit. Ik zag niet wat er was, bleef effe wachter en zag in de verte een jogger Slapen dan ging ze wel terug verder nadat ze deftig kon zien wat het. Dit is inderdaad niet wegschieten, maar ja vaak zullen we ook niet weten wat ze zagen of waarom ze er vandoor gaan.
En als je haar goed bezig houdt met oefeningen? Waarbij ze haar aandacht echt bij jou houdt? Schiet ze er dan ook nog vandoor?

Supergirl78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 11:23

plotie schreef:
En als je haar goed bezig houdt met oefeningen? Waarbij ze haar aandacht echt bij jou houdt? Schiet ze er dan ook nog vandoor?
Meestal zien paarden dingen die wij niet eens opmerken. op wandeling bleef mijn merrie inneens staan en wou niet vooruit. Ik zag niet wat er was, bleef effe wachter en zag in de verte een jogger Slapen dan ging ze wel terug verder nadat ze deftig kon zien wat het. Dit is inderdaad niet wegschieten, maar ja vaak zullen we ook niet weten wat ze zagen of waarom ze er vandoor gaan.

Ja, ze kan ( voor mijn gevoel Bloos ) heel netjes haar oefeningen lopen en dus met haar aandacht bij mij houdt, maar in een halve seconde wegschieten.

Misschien moet ik het ook maar voor lief nemen en is het een karakterfoutje?
Ik hoop alleen niet dat ze het ook op wedstrijd zal gaan doen Huilen

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:15

wat zegt je instructeur er van dan?
Het lijkt meer een manier om onder het rijden uit te komen, een dominant paard dus!

nikki16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:50

Tik bij google maar eens "one rein stop" in.
Mocht het een groot probleem vormen.

Ik heb het zelf nog niet goed bestudeert.
Kijk maar wat je ervan vind. Het is een idee;)

Groetjes Rianne.

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:43

zo''n "probleempje" heb ik dus ook..
in de bak heb ik nergens last van (alleen als er andere paarden wegschieten, dan gaat ie wel mee doen), maar in het bos..!
dan ben ik gewoon lekker aan 't stappen (met lange of kortere teugel, maakt geen verschil) en ineens schiet m'n paard onder m'n kont vandaan.. En dat niet één keer, maar steeds achter elkaar.. En dat terweil hij helemaal niet schrikkerig is.. Zelfs als ik er gewoon naast loop en eventjes ga wandelen in 't bos, zet ie het op een rennen..
(Maar verder is en blijft 't m'n maatje! :D )
(ik heb ook gewoon elke week les van 'n goede instructeur.. en zit niet te wachten op vervelende reacties, maar op tips..)

xTezza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:02

Dat heb ik ook wel eens met mijn verzorgpaardje, dan staan er schapen in de wei en meneer wil niet verder totdat hij ze goed heeft bekeken..

julspin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:33

schiet ze altijd op dezelfde plek weg of op gelijk welke plaats