Wat kan ik nog doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChrissiejJ

Wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 23:22

Heey,

ik ben nu echt ten einde raad. Ik rijd Dakota nu al zo'n 2 jaar. In het begin heb ik gewoon wat lekker met haar in het bos gereden etc. Maar toen op een gegeven moment zijn we wat serieuzer begonnen. Ik heb toen lessen gehad waar ik vanwege rugproblemen mee ben moeten stoppen. Toen heb ik nog in de vakantie een les van mijn instructrice gehad.
Nu het probleem: in stap loopt ze perfect aan de teugel, draaf ik aan is het weer koppie omhoog en lopen maar. Ik rijd al met een martingaal, omdat ze nog wel eens flink kan bokken, ertussen uit wil gaan etc (nu is dat overigens veel minder). Ik probeer al tijden van achter naar voor te rijden, overgangen, schijnovergangen, goed loswerken, veel voltes etc. Noem het maar op. Ze blijft zo gespannen lopen en ik weet het echt niet meer. Ik krijg haar maar niet ontspannen aan het lopen. Vroeger heeft ze op een behoorlijk hoog niveau wedstrijden gelopen, maar nu is der niks meer mee te doen. Nu zit ze links erg vast en heb ik hier wel al wat verbetering in gezien in stap. Maar ik krijg haar nooit echt goed los en lekker door haar lichaam. Lessen zijn op het moment geen optie. Ook heeft in de vakantie mijn instructrice er eens op gezeten. Toen liep ze echt geweldig. Maar bij mij is het weer helemaal mis. Blijkbaar doe ik ook wat verkeerd, maar ik weet het zelf niet meer. Vandaar mijn topic. Hebben jullie misschien tips?

marimba

Re: Wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:30

misschien is een masseur laten komen bij je paard want pijn is verzet en dan worden alle spieren losgemaakt

ChrissiejJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 23:31

hmm ja maar waarom kon ze toen bij mijn instructrice dan wel soepel en los lopen?

Lalidan