Helm @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brittje88

Helm @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 22:28

Heb vanaf mijn 4e tot aan mijn 15/16 heel veel paard gerereden. Was toen gestopt omdat ik het vooral druk kreeg met school,vrienden, uitgaan en feesten. Ben sinds Mei weer begonnen met een verzorgpaard te rijden dus ben er zo'n 2/3 jaartjes uitgeweest. Moest het allemaal weer even oppakken, vooral mn houding was een beetje een ramp geworden, maar m'n liefde voor paarden was weer helemaal terug.
Ik wou even laten zien hoe erg we eigenlijk samen vooruit zijn gegaan. Hij was best wel scheef gereden vond ik door de vorige verzorgster en hing verschikkelijk aan de teugels.

Foto's van één van de eerste keren derop:

Afbeelding

Afbeelding
hier zie je hoe erg hij hing
Afbeelding

de volgende foto's zijn september/oktober gemaakt reed toen ong 6 maanden op hem:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kan zien reed ik toen even met elastiek. Ondertussen is die er van af en hij rijd echt zichtbaar veel beter. Je kan zien dan ik erg gewend was om met korte beugels te rijden. Ben dit nu aan het afleren en heb ze dus ook langer gemaakt. Vind ook dat ik op me handen moet letten, soms de neiging om met pianohanden te rijden en ze mogen hoger. Maar hiermee ben ik ook hard mee bezig
We zijn er nog niet maar tis toch al een heel eind vooruit.

Commentaar mag maar hou rekening met de punten die ik zelf al heb gegeven Lachen

Meliaforever

Re: Helm @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 22:54

Handen hoger en rechtop.
Denk dat je beugels wel een paar gaatjes langer kunnen Knipoog
Leuk paardje verder ! Lachen

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 23:08

Meliaforever schreef:
Handen hoger en rechtop.
Denk dat je beugels wel een paar gaatjes langer kunnen Knipoog
Leuk paardje verder ! Lachen

Waren al de punten die ik zelf gaf maar toch bedankt! Lachen

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:28

Helaas zijn de foto's gemaakt op momenten waarop het rijden niet echt te beoordelen is....

Achterbeen gebruik is bijv. nauwelijks te zien. Volgens mij loopt hij erg op de voorhand.

Ook vindt ik dat het er allemaal niet ontspannen voor het paard uit ziet.....Hij loopt niet lekker ontspannen op het bit te kauwen maar pakt vast en spant zijn kaken. Zijn onderhals is goed ontwikkeld. (Helaas....)

Weet niet of het al eens gedaan is, maar misschien een goed idee om eens een tandarts te consulteren.

Ik ben heel erg benieuwd naar een aantal foto's over een paar maanden, als je eigen houding verbeterd is en je ook beter kunt zitten, denk dat het paard daar blij mee zal zijn Knipoog
Lichtrijden met zulke korte beugels valt niet mee Knipoog

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 23:49

Noetanchamon schreef:
Helaas zijn de foto's gemaakt op momenten waarop het rijden niet echt te beoordelen is....

Achterbeen gebruik is bijv. nauwelijks te zien. Volgens mij loopt hij erg op de voorhand.

Ook vindt ik dat het er allemaal niet ontspannen voor het paard uit ziet.....Hij loopt niet lekker ontspannen op het bit te kauwen maar pakt vast en spant zijn kaken. Zijn onderhals is goed ontwikkeld. (Helaas....)

Weet niet of het al eens gedaan is, maar misschien een goed idee om eens een tandarts te consulteren.

Ik ben heel erg benieuwd naar een aantal foto's over een paar maanden, als je eigen houding verbeterd is en je ook beter kunt zitten, denk dat het paard daar blij mee zal zijn Knipoog
Lichtrijden met zulke korte beugels valt niet mee Knipoog

dankjewel voor je reactie.
Het is inderdaad niet helemaal ontspannen nog, maar vind wel dat hij ontspannender is dan in het begin.
Het op de voorhand lopen valt nog best mee vind ik meestal stapt zn achterbeen er wel lekker achteraan maar hij heeft inderdaad wel zn momenten nog dat hij gaat sjokke.
Die onderhals viel me inderdaad ook op vanaf het begin al, soms lijkt het net een trekpaard. Weet alleen niet helemaal waardoor het komt door het vele gehang wat hij deed of de rij manier van de vorige verzorgsters?
Hij was heel erg linksebogen dit heb ik nu beetje bij beetje recht gekregen ben nu bezig met rechter binnen stelling te krijgen en wijken beetje bij beetje te leren(wist aan het begin nog niet eens wat achteruit was). Hij loopt nu wel veel meer op eigen benen en hangt niet meer zo erg op de teugels als eerst.
Laat hem overgens nu uit zichzelf aan de teugel lopen, het helastiek was echt omdat hij zn hoofd omhoog gooide en dat gehangen, maar hij ging er heel snel van aan de teugel lopen ookal had ik hem niet strak.
Zie eigenlijk op deze foto's pas hoe erg me beugels waren, maar daar is de laatste 2 maanden hard aan gewerkt en zijn een stuk langer. Ook het hakken uitdrukken en handen recht en hoog houden. Als de bak weer een beetje goed is zal ik vragen om nog een keer foto's te maken Lachen

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 23:52

Krijg je ook les?

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 23:54

Noetanchamon schreef:
Krijg je ook les?

momenteel niet. De mogenlijkheid is er niet echt daar en heb het geld niet om een prive instructeur te laten komen. Wil wel weer lessen hebben.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:58

Probeer hem lekker ruim in de achterhand te laten lopen. Het is makkelijker gezegd dan gedaan hoor Knipoog.
Leuk beestje, lijkt me heerlijk om er mee bezig te zijn.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-07 14:50

_Question schreef:
Probeer hem lekker ruim in de achterhand te laten lopen. Het is makkelijker gezegd dan gedaan hoor Knipoog.
Leuk beestje, lijkt me heerlijk om er mee bezig te zijn.

dankjewel! In het begin was hij soms echt een ramp maar nu ben ik zo gek op hem! Haha!