liggende handen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kekavo

liggende handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 13:27

Ik merk vaak, dat tijdens het rijden mijn handen liggen ipv staan. Dat geld zeker voor de hand waar de zweep in zit, ik krijg het maar niet voor elkaar om die hand rechtop te houden.
Heeft iemand daar tips voor?

Anoniem

Re: liggende handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:29

doe net of er op je paard zijn schoft een dienblad staat, en jij 2 bekertjes heet water in je handen hebt, die je dus stil moet houden, anders krijgt je paard heet water over zich heen.. zo kunnen je handen dus ook niet gaan liggen, want dan kiepert het bekertje om, zo heb ik het geleerd Ja

Keet

je zweep niet bij het handvat pakken maar er een stukje onder, dan heb je mindern in je handen

probeer tijdens het rijden eens een tijdje de topjes van je pinken tegen elkaar te houden

mrie

Gewoon blijven corrigeren. Net zo vaak tot je er scheel van ziet. Vertel iedereen dat ze je er op aan moeten spreken tot je er doodmoe van bent. En uiteindelijk zal het je lukken

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:33

Met een groot haarelastiek kun je dit oefenen. Het haarelastiek om je beide pinken doen. Zodra je handen gaan liggen, voel je druk op je pinken en zul je het automatisch corrigeren. Dit werkt ook voor mensen die hun handen te ver van elkaar doen of die hun handen ongelijk houden. Het is even wennen, maar daarna werkt het super.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 13:34

Maar als ik die hand met de zweep erin rechtop hou, heb ik het idee (of het echt zo is weet ik niet) dat ik de zweep tegen de schouder van mijn paard leg.

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:36

ik heb idd ook geleerd, of je pinken tegen elkaar aan houden
of doen alsof je een bekertje water tot op het randje vol hebt, en er geen drupje uitmag vallen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:37

Dan wijzen je knokkels waarschijnlijk naar de oren van je paard. Je zou dan je handen iets in je polsen moeten laten buigen zodat je knokkels richting de mond wijzen. Dan zal de positie van je zweep ook anders zijn. Je kunt natuurlijk ook eens aan iemand vragen of het echt zo is dat je zweep dan tegen de schouder van je paard ligt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:38

Wanneer je een stille hand hebt, dan is het ook niet erg om de zweep tegen het schouder te houden. Alleen maar beter, want ze blijven je handen rechtop Knipoog
Het is dus niet erg wanneer de zweep op de schouder ligt, zolang je maar niet constant aan tikt Knipoog Ik tik mijn dravertje regelmatig bij op de schouder ipv achter mijn kuit omdat ze het daar nodig heeft.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 13:52

Hihi, ik geloof dat ik heel wat te oefenen heb als ik eerdaags weer ga rijden. Dat vind ik nou het voordeel van een ander paad gaan rijden, je krijgt een nieuwe kans om ingesleten fouten eruit te halen. Is makkelijker dan wanneer je dat moet afleren op een paard waar je altijd op rijd.

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 17:07

ik zal dit topic maar eens volgen heb namelijk het zelfde probleem
maar mijn instructeur zegt altijd handen recht op handen recht op en ik denk nu in elke hoek handen recht op Clown en het werkt een beetje Knipoog