achter de sprong

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

achter de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 17:17

hey iedereen,

ik heb een probleempje met het springen.
Gisteren heb ik op school springles gehad. Met een paard van school. Ik had echt het gevoel dat ik geen rem en geen stuur had. verschrikkelijk. Onze instructrice vond dat dat aan mij lag. Ze heeft me even geholpen met het beestje aan de teugel te laten lopen (trekken). Iets wat mij niet lukte omdat ik niet zo veel kracht in mijn handen en armen heb. Buiten dat ging het dus rampzalig. Volgens die instructrice schanierde ik te laat mee met het paard in de sprong. Terwijl ik altijd goed springles heb gehad met mijn vroegere verzorgpony en later met mijn eigen paarden. Mijn instructeur was altijd weg van mij en vond dat ik een natuur talent was. Ik zeg dit niet om op te scheppen. alleen met dit school paard ging het gewoon niet... maarja word wel over een tijdje beoordeelt door die lerares dus mijn cijfer hangt af van mijn presteren in de lessen op school en niet van iets wat mijn intructeur ooit heeft gezegd.

wat kan ik doen om niet achter de sprong te blijven hangen maar optijd mee te schanieren??
En waar komt dit vandaan, want op mijn eigen paarden heb ik dit nooit

chrispy

Re: achter de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:21

kun je niet je eigenpaard mee nemen?
ik ga altijd als het paard afzet pas echt staan. en ga mee met de beweging van het hoofd. veel suczes hoop dat je nog goede tips krijgt.Knipoog

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 17:40

Mijn eigen paard gaat twee keer in de maand mee naar school. Maar de regel is dat we de gezamelijke lessen op school paarden doen. omdat je op ieder paard moet kunnen rijden. Waar ze dan ook wel een punt mee hebben. Helaas zijn onze school paarden net zo verpest als de meeste manege paarden. en hebben de meeste een mond van beton Boos!

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:45

Ik denk dat je het beste zelf kunt aanvoelen of je je paard in de weg zit met je zit of teugels. Als ik een keer te laat meekom met mn paard voel ik nml ook meteen dat het gewoon niet lekker zit. Het zelfde geldt voor het meegeven van de teugels. En een paard aan de teugel trekken, tsja... weet niet of je instructeur daar nou de beste oplossing mee vindt... Succes iig!!!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:52

Het klinkt alsof jij en dat paard niet zo'n combinatie zijn. Dat kan, het hoeft niet met ieder paard te matchen!
Als je voor jouw gevoel moet trekken en moeilijk moet doen om het paard enigzins nageeflijk te laten lopen, en je bent dit niet gewend dan zal het niet echt fijn voelen..
Bovendien als je altijd les hebt gehad en met eigen paard en pony's geen problemen hebt gehad zou het misschien in deze situatie niet aan jou maar aan het paard kunnen liggen?
Of het is gewoon een kwestie van wennen?