Door de rug in tolt en telgang.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Door de rug in tolt en telgang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 09:59

Er zijn op dit moment heel wat discussies over wanneer een paard goed door de rug loopt.
Nu ben ik nieuwsgierig of een paard dit ook kan, wanneer het in tolt of telgang of in een andere speciale gang loopt. Het moet haast wel, maar als ik die gangen bekijk ziet het er minder ontspannen uit zeg maar.

Groetjes Jeannine

lailapri

Re: Door de rug in tolt en telgang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:57

Ik denk dat het ook een beetje van het doel afhangt dat je met die gang wilt bereiken, snelheid, benen heffen etc Ik heb er niet veel verstand van, maar dravers (ook voor snelheid) zie je ook nooit door de rug lopen.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:31

Waarom zou een gangenpaard niet over zijn rug van achteren naar voren gereden kunnen worden over de bovenlijn, laat staan los lopend? De motor van een gangenpaard zit netzoals bij menig ander paard: van achteren Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:21

Waar ik eens ijslanderles gehad heb, verteden ze dat het juist belangrijk is om ze eerst netjes over de rug te hebben lopen en dan vandaar uit aan te tölten. Veel mensen zie je teveel alleen maar tegenhouden van voor, waardoor het hoofd omhoog komt en je je zo'n weggedrukt rugje ziet en de onderhals tevoorschijn komt.
Maar goed IJslander rijden is ook weer een tak apart waar je goed begeleiding in moet krijgen, want het is toch 'anders' met die gangen.