Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Eerst zou je bijvoorbeld kunnen proberen door veel stem te gebruiken hij toch gaat lopen , en als hij loopt goed belonen
.
xx
Ir111 schreef:Laat je het meisje hulpen geven als ze aan de longe erop zit? Dus als jij bv draf zegt, drijft zij dan? En als jij ho zegt, maakt ze dan een ophouding? Op die manier kun je de hulpen aanleren. Dan laat je haar, aan de longe de hulpen geven zonder dat jij wat zegt.
Maar wellicht doe je dit al?
Michelle_x schreef:Ir111 schreef:Laat je het meisje hulpen geven als ze aan de longe erop zit? Dus als jij bv draf zegt, drijft zij dan? En als jij ho zegt, maakt ze dan een ophouding? Op die manier kun je de hulpen aanleren. Dan laat je haar, aan de longe de hulpen geven zonder dat jij wat zegt.
Maar wellicht doe je dit al?
Als zij been gaat geven, gaat Max op de rem, en in de achteruit etc. Dus ze zit eigenlijk
alleen maar, en ik geef stemcommando's
Ir111 schreef:Dat is natuurlijk prima maar ik kan me voorstellen dat je hem uiteindelijk toch graag op 'normale' hulpen wilt laten reageren. Waarom zou hij op de rem gaan en achteruit als ze lichtjes haar been aandrukt? Ik denk toch dat je pony het niet helemaal snapt. Heb je les, of iemand met ervaring die je kan helpen hiermee?
Michelle_x schreef:Ja, de eigenaren van de pensionstal, ik heb geen les, maar zou wellicht kunnen vragen of ze eens
willen helpen.
tamary schreef:Dus Max snapt niet wat hij moet doen zodra de longe en dus het bekende weg is. Wees blij dat hij dan niet gaat rennen.
Leer hem eerst aan de longe ook de gewone been en teugelhulpen aan. Zonder dat kan hij gewoon niks los.
Ir111 schreef:Michelle_x schreef:Ja, de eigenaren van de pensionstal, ik heb geen les, maar zou wellicht kunnen vragen of ze eens
willen helpen.
Ik denk dat best een goed idee is. Suk6 ermee hoor!