Een aantal dagen geleden ben ik weer met een vriendin naar U'blingh toe geweest, en er was al verschillende dagen mee gereden, dus hebben we besloten....
Dat dit een leuke dag was om allerlei dingen in de bak neer te zetten en meneer er lekker aan te laten ruiken enzo.

We hebben er o.a. een trap ingezet, stoelen, 2 verschillende zeilen, en zeil die een beetje op een balkje leek, een paraplu (lekker oranje!!:) ) en nog verschillende andere dingen.
Toen we bezig waren met het opzetten stonden alle paarden in de wei. En ineens kwamen die op precies hetzelfde moment allemaal KEI HARD naar voren gestormd! Stonden ze allemaal met de oortjes naar voren, allemaal aandachtig te kijken... ECHT GEWELDIG OM TE ZIEN!
Maar we hebben meneer gepoetst, en lekker erdoor heen laten lopen. ZIE HIER DE FOTO'S.
1) Meneer was al eventjes in de bak, maar zag ineens iets wat blijkbaar heel interessant was.

2) De oranje paraplu had ik daar in het hoekje neergelegd, maar het eerst waar hij naar toe liep zonder enige twijfel van of het wel of niet eng zou zijn, was dus de paraplu. Hier had ik de paraplu net voor zijn neus weggehaald (hij had er al aan geruikt, en zat daarna grasjes te eten ofzo:p). Dus had hem gepakt en uitgeklapt enzo, maar er was echt TOTAAL GEEN REACTIE
--> BRAAF PAARDJE 

3) En nog een keertje helemaal grondig besnuffelen.

4) YEEEEEEHA --> het scheurmonster:p

5) Nog even kijken of er een plekje was om te rollen, helaas mocht dit niet van het baasje:p

6) En toen... toen zag hij ineens die witte zak... volgens mij zit er normaal zand ofzo in... maar die was blijkbaar heel erg eng! Heeeeeel erg voorzichtig ernaar toe lopen.. stapje terug.. toch maar weer kijken...

7) En nog dichterbij...

En wat was het toch eng... na het nog wat beter te hebben bekeken liep meneer er gewoon achterlangs:)
8) Even aan het zeil snuffelen.. daar wou meneer niet langs of overheen... en Blingh liep telkens naar de uitgang, dus hebben we het zeil maar voor de uitgang gelegd...

9) Er stond ook een trap (die dus helemaal niet eng was) Maar het stuk plastic op de grond wat hieraan vast zat wel
... Eerst wou hij er niet overheen... maar met toch wat aandringen.. krijg je zo'n effect :p
10) En na het verleggen van dit stuk plastic...

Wou meneer er nog steeds niet gewoon overheen lopen

11) Over actief draven gesproken... --> die beentjes:p

12) Over het zeiltje heen springen...

Wat is dat toch eng zeg! hihihi
13) Toen nog even aan de hand overal aan laten wennen... meneer plakt enorm erg... aan de ene kant wel goed... want hij let enorm erg op wat jij doet... maar aan de andere kant... toch irritant..
Maar lekker laten ruiken aan het zeil.. en belonen als hij een stapje dichterbij deed...

14) En meneer werd steeds nieuwsgieriger...

15) En uiteindelijk met wat behulp... meneer was erover heen gelopen, maar wou daarna niet meer... dus vriendin geprobeerd...
KRIJG JE DIT RESULTAAT:D:)

Meneer moest hier even blijven staan...:p
Maar... we zijn enorm trots op het resultaat!!! En ik had toen gelijk wat nieuws geleerd... Wist namelijk niet dat paarden ook konden trillen omdat ze opgefokt zijn/bang zijn... hihihi.. hij stond zo met samengeknepen billen en een trillende staart aan het halstertouw... hihihi..
Al met al een perfecte training:p.. naderhand ook nog even droog gestapt over het harde...
Een reactie zou enorm leuk zijn... en alle eventuele ideetjes voor nieuwe items voor de schriktraining zijn van harte welkom!
(kende hem al op bokt via Cimmy)
) nu wil ik hier echt niet mee zeggen dat je vuurwerk naar je paard moet gaan gooien, maar het is wel een goede test, om in een stukje wei vlak naast de bak bijv. een paar rotjes te laten afsteken, of wat van die ontzettend fel flikkerende lichtjes...