spaanse stap,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

spaanse stap,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 21:16

hallo,
ik weet niet of het hier goede staat,
maar wilde graag weten hoe je de spaanse stap aan leert,
ik heb een veulen en wil hem dit spelender wijze aan leren,
(moet ik alleen weten hoe je het leert)
ik hoop dat me iemant hiermee kan helpen,
gr sammy1

Dabo

Re: spaanse stap,

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:40

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 22:42

hartstikke bedankt Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:39

Ik weet niet hoe oud het veulen is Lachen ?? Want lijkt me niet dat je dat met een veulen al moet doen Lachen ...

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:41

Klinkt misshcien heel dom, maar er IS een paard waarmee ze dat als veulen hebben gedaan, is nu geloof ik niet meer zo heel jong, en doet alles nog super, en zit nog helemaal goed in elkaar Lachen Maar ik denk dat je idd beter kan beginnen met zoentjes geven, voetje optillen, dat soort geintjes Lachen
Groetjes, mij

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 17:37

hoi hoi,
ik heb een appaloosa merrie waar ik dat mee ga doen,
ik wilde dat inderdaad gaan doen met dat veulen,
maar was op een site en er stond dat dat het beste was,vanaf 2,5 jaar,

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:39

mentaal moeten ze er ook tegen kunnen he...veulens kan je beter in de opfok laten staan ipv kunstjes leren Lachen

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:11

Inderdaad, lekker dat veulen paard laten zijn in de kudde. VD is echt pas voor 2,5 jaar en ouder, sommige dingen pas na 4 jaar! Het heeft deels te maken met de attentiespan en het geestelijke aspect, maar ook met de groei en ontwikkeling van botten, banden, pezen en spieren. Sommige oefeningen kunnen erg belastend zijn en de ontwikkeling van het jonge paard niet ten goede komen.
Wacht dus nog even voordat je met dat soort fratsen beginnen gaat en doe in de tussentijd wat theorie op, zodat je, als het zover is, ook écht weet waar je mee bezig bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:15

Alicia2u schreef:
Inderdaad, lekker dat veulen paard laten zijn in de kudde. VD is echt pas voor 2,5 jaar en ouder, sommige dingen pas na 4 jaar! Het heeft deels te maken met de attentiespan en het geestelijke aspect, maar ook met de groei en ontwikkeling van botten, banden, pezen en spieren. Sommige oefeningen kunnen erg belastend zijn en de ontwikkeling van het jonge paard niet ten goede komen.
Wacht dus nog even voordat je met dat soort fratsen beginnen gaat en doe in de tussentijd wat theorie op, zodat je, als het zover is, ook écht weet waar je mee bezig bent.

Naast dat ze er lichamelijk nog neit echt aantoe zijn, zijn ze geestelijk er ook nog niet echt aan toe. Een veulen moet je eigenlijk vooral veel met rust laten, en laten groeien. Ze vinden zichzelf concentreren vaak nog best lastig.. Lachen

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:17

Dat zegt ze toch hier boven?
Snap niet dat er in sommige topic's en dan niet alleen deze zo over door gezeurt moet worden.
Ts geeft duidelijk aan dat ze dit toch met de appaloosa merrie gaat doen en niet met het veulen omdat ze zelf heeft gelezen heeft dat ze hier pas mee kan beginne als het veulen 2,5 jaar is.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 11:00

hoi hoi,
dankjewel x_mliss,
ik wilde zowiezo het veulen in opfok zetten,maar ik heb hem afgespeend en wil hem eerst wat tammer hebben,dacht dat dit goed was,maar toen was ik op een site,en toen leesde ik dat dat pas vanaf 2,5 kon,
dus heb ik het meteen uit het hoofd gezet,
en doe ik het met mjn appie,
het veulen gaat in opfok als ik hem kan laen casteren,
xxx gr sammy

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:01

super, mijn complimenten!