Othello (v. Emillion) @ dressuurwork vandaag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Othello (v. Emillion) @ dressuurwork vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 15:59

Ja na even een dipperiode ivm last van de tandjes beginnen we eindelijk weer terug te komen. Hij staat de laatste tijd wel nog heel energiek maar ik denk dat hij momenteel een pietsie teveel voer krijgt. Dus zal even moeten aangepast worden. Gisteren wat minder gegeven en vandaag was het al stukken beter, net goed want het stormde zo ongeveer buiten (incl regen) en de bak begon aardig op de zee te lijken. Desondanks toch maar gereden aangezien ik bijna enkel in het weekend kan rijden. In het begin wat toeren uitgehaald (schrikken enzo aangezien er af en toe wat dingen voorbij vlogen), maar uiteindelijk kreeg ik hem toch behoorlijk aan het werk. Echt lang hebben we niet gewerkt, aangezien we dan nog eens een heuse stortbui erbij kregen. Papa was fotograaf van dienst, maar heeft toch een aantal dingen gemist.
Het hoofddoel op dit moment is hem voornamelijk zo ontspannen mogelijk rijden, door de last met zn tanden had hij daardoor wat spanning opgebouwd en dat rijden we er dus nu zoveel mogelijk uit. Ik rijd hem enkel op het einde wat meer opgerichter wat behoorlijk begint te lukken. Hij begint mooi te 'dragen'. Verder is ons grote knelpunt, het zitten (heb echt geen moeilijker paard gehad in mn leven op dat vlak Haha! en we komen van ver, maar ik zit nu toch al de meeste momenten confortabel en 'in' mn paard zoals ik het noem en er niet meer op te hobbelen) Ook het doorzitten gaat met momenten goed. (ik heb er nog niemand weten op doorzitten dus dat zegt toch al wat)

Nu hier de foto's en als laatste nog een klein filmfragmentje.

1/ Nog niet echt actief, maar ik was al blij dat hij rustig liep
Afbeelding

2/Mn teugels zijn hier nog behoorlijk lang, maar ik was nog maar een minuut of 15 aan het rijden
Afbeelding

3/Mooi drafje en mooi voorbeentje vind ik.
Afbeelding

4/Netjes, jammer van het hek
Afbeelding

5/Niet veel op aan te merken, niet naar beneden kijken iig
Afbeelding

6/ beetje onthoofd paard
Afbeelding

7/ en nog een drafje van in het begin
Afbeelding

En het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=U2gR8DQAVsg

Het was niet echt ideaal om te rijden, dus naar omstandigheden vond ik het nog behoorlijk, maar hij kan wel nog meer.

o0o_Jade_o0o

Re: Othello (v. Emillion) @ dressuurwork vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:08

Erg leuk paard. Het is gewoon nog een kwestie van oefenen denk ik. Lachen
Tip voor de fotograaf: Ga in de bak staan dan heb je mooiere foto's. Maar je papa zal waarschijnlijk zijn schoenen niet vuil willen maken hebben. Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 16:11

Haha idd, niet nat willen worden, niet tot zn enkels in de bak zakken en niet wegwaaien.
Idd weer een beetje oefenen. Hij wordt nu weer iets minder gereden en dat voel je wel. Maar het komt er wel weer uit.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:14

Wat een leuk paard! Het komt vast weer helemaal goed met jullie!
Lekker dooroefenen zo! Knipoog Probeer mooi rechtop te gaan zitteN!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:17

Wat een mooi paard! Heel erg leuk! Gaaf!

Vind jullie er samen goed uit zien, leuke combinatie!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 16:25

@gipsylover: ik zit hier idd wat naar voor. maar een keer hij netjes loopt en in evenwicht zit ik ook onmiddelijk vanzelf recht.
Ik zit trouwens vaak bewust wat in verlichte zit (dan wel minimaal natuurlijk)
@Melanieetjuh: bedankt!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:39

Ziet er goed uit Zitake! Othello is echt een knap paard. Én met het groene dekje al helemaal, haha! Knipoog Op het filmpje lijkt het alsof hij niet helemaal actief is, maar weet ook niet wanneer dat het filmpje is gemaakt. (begin of einde) Hij loopt best ontspannen en volgens mij rijd je hem ook heel eerlijk! Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 16:52

@soet: idd het lijkt wel zo maar het filmpje is nogal slecht van kwaliteit geworden met uploaden. Echte versie gaat vlotter. Ja ik vind hem ook goed staan met dat dekje.
Hij liep idd met momenten lekker ontspannen. Ik probeer hem idd ook zo eerlijk mogelijk te rijden, veel op gevoel iig, vanvoor probeer ik zo weinig mogelijk te doen, maar heeft de laatste tijd zo een beetje een periode dat hij wat uitprobeert en dan de last met de tanden (daar werd hij echt heel irritant van met rijden en dan moet je wel es op je tanden bijten, want zo is hij normaal nooit) en dan moet je hem wel soms es wat meer vasthouden, of hij loopt zo over je heen. Op dat vlak is hij nogal dominant van type. En er komen ook wel es foutjes voor hoor, maar dat heeft iedereen denk ik.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:58

Wat jammer dat de omheinig er steeds voor zich, maar het is al dapper van de fotograaf dat hij in dit weer mee naar buiten wilde! Haha!

't ziet er alvast lekker ontspannen uit! Lachen
En ik ken het probleem "hard om door te zitten", 'k heb ook niet bepaald een superzachte knol Lachen

AtlantisA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:24

Probeer je hakken niet zo op te trekken, daardoor zal je ook minder naar voren vallen, zelf heb ik het probleem ook lang gehad, misschien eens les nemen met centered riding? Hielp bij mij erg goed, overigens is het vaak wel erg prijzig, maarja, je moet er wat voor over hebben natuurlijk!

Veel plezier nog !

Oo & trouwens, jullie hebben wel mooie hekken Haha! (serieus bedoeld, niet sinisch)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 19:36

AtlantisA schreef:
Probeer je hakken niet zo op te trekken, daardoor zal je ook minder naar voren vallen, zelf heb ik het probleem ook lang gehad, misschien eens les nemen met centered riding? Hielp bij mij erg goed, overigens is het vaak wel erg prijzig, maarja, je moet er wat voor over hebben natuurlijk!

Veel plezier nog !

Oo & trouwens, jullie hebben wel mooie hekken Haha! (serieus bedoeld, niet sinisch)

Idd en ik werk er ook aan, een keer hij goed over de rug loopt en draaft zit ik ook perfect, helaas zijn de foto's nog voor dit moment getrokken. Dan zit ik echt netjes in het midden en rechtop met ja hielen naar beneden, alhoewel ik ze hier niet echt optrek, ik leg gewoon mn been iets teveel naar achter maar mn voet is mooi horizontaal voor zover ik zie. Maar doordat mn been net iets teveel naar achter ligt, kantel ik naar voren. Ik heb ook niet zo'n stabiel bekken vrees ik. En vorig jaar had ik serieuze rugproblemen. Ik kon amper draven toen. Ik heb helaas toen een manier gevonden om de pijn te ontwijken en das een fout die er dus ingeslopen is. Ik heb zitlessen gevolgd ivm centered riding. heel interessant en idd ook heel prijzig maar ik heb er wel iets aan gehad

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:54

Leuke foto's! Het ziet er goed en ontspannen uit.
Jullie zijn een leuke combinatie en ik vind het een leuk paard Ja !

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 16:26

Bedankt. Het is idd al ontspannender dan een tijdje geleden.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:40

Hey Zitake,
wat een leuk paard is het toch, en dat kleurtje ook! Knipoog

Ik vind hem netjes lopen, misschien kan je je ook iets rechter zetten (vnl door je handen ietsje hoger te houden) op momenten dat hij er nog niet doorheen loopt.
Fijn om te horen dat je toch ook vooruitgang boekt, ondanks dat je hem niet zo vaak rijdt!! Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 17:45

vind het er heel aardig uit zien hoor zitake! Met ups en downs maar jullie komen er wel Ja Echt! Leuk he die regen...Zwemmen inde plaats van rijden Scheve mond Toen god de regen schiep dacht hij niet aan ruiters zonder binnenbak Scheve mond

Blijft een leuk dier he! Wordt hij ook alweer een beetje braver?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 08:34

ponyzotje schreef:
Hey Zitake,
wat een leuk paard is het toch, en dat kleurtje ook! Knipoog

Ik vind hem netjes lopen, misschien kan je je ook iets rechter zetten (vnl door je handen ietsje hoger te houden) op momenten dat hij er nog niet doorheen loopt.
Fijn om te horen dat je toch ook vooruitgang boekt, ondanks dat je hem niet zo vaak rijdt!! Lachen

Ik was al blij dat ik erop BLEEF zitten. Was ongelooflijk aan het waaien en zo af en toe ging draaide hij wel eens 180graden om.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 08:38

pharagirlke schreef:
Leuk he die regen...Zwemmen inde plaats van rijden Scheve mond Toen god de regen schiep dacht hij niet aan ruiters zonder binnenbak Scheve mond

Blijft een leuk dier he! Wordt hij ook alweer een beetje braver?

Ja fijn he! Ik wil gewoon niet weten hoe de bak er vandaag uit zal zien. En ik moet er twee rijden en beide zijn de hele week niet buiten geweest, dat belooft, denk je ach even aan de longeerlijn, bedenk maar hoe je er dan zelf uitziet 10min.

Het gaat iig al beter. voorheen was hij echt irritant maar dat lag voornamelijk aan zn tanden denk ik. Hoewel hij waarschijnlijk ook een beetje zo'n puberperiode heeft. Ik denk dat zn voer ook weer aangepast zal moeten worden. Hij krijgt dezelfde hoeveelheid als het voer wat hij voorheen kreeg. En dit nieuwe voer geeft toch wel merkelijk veel meer energie. Dus het is gewoon een brok energie die rondloopt, na een uur nog altijd, na 1.5half nog evenveel. Terwijl hij vroeger na een 3 kwartier goed werken het toch wel gehad had.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 08:44

Ziet er leuk uit.
Heb je wel eens overwogen om met rugcorset te gaan rijden voor je eigen rugproblemen? Heeft mij namelijk ontzettend geholpen toen ik weer begon met rijden, langzaam afgebouwd en nu zit ik goed rechtop, zit is niet meer wat het vroeger was, maar ik kan het wel zonder pijnklachten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 08:55

miep1979 schreef:
Ziet er leuk uit.
Heb je wel eens overwogen om met rugcorset te gaan rijden voor je eigen rugproblemen? Heeft mij namelijk ontzettend geholpen toen ik weer begon met rijden, langzaam afgebouwd en nu zit ik goed rechtop, zit is niet meer wat het vroeger was, maar ik kan het wel zonder pijnklachten

Ik ben nu zo goed als af van de rugpijn en klachten. Momenteel gaat het echt heel goed. Heb ook genoeg bij de manueel therapeut en accupunctuur gezeten. Ik zit een keer ik goed aan het rijden ben ook wel mooi recht, maar deze foto's zijn nogal in het begin genomen, een keer hij goed begint lopen ga ik vanzelf ook rechter zitten. Ik zat vorig jaar wel vaker naar voor en dat kwam dan meer door de pijn. je zoekt jezelf een manier om aan die pijn te ontkomen. ik moet er nog altijd aan denken om recht te gaan zitten maar het gaat al veel beter.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7EFVHEGJ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OQLVLLUC.jpg Normaal zit ik gewoon zo dus

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:53

Mooi paard, rijden ziet er goed uit. Filmpje is wel erg kort! Denk eraan dat je je handen niet de hele tijd zo breed houdt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 10:40

Dautsen schreef:
Mooi paard, rijden ziet er goed uit. Filmpje is wel erg kort! Denk eraan dat je je handen niet de hele tijd zo breed houdt.

Filmpje was eigelijk een foutje van de fotograaf vandaar de grond en de voeten. Clown
Het feit dat ik mn handen af en toe breed houdt, zijn momentopnames, dit doe ik nooit langer dan een paar seconden. Enkel om wat te vragen. Hier om hem wat dieper te vragen. Een keer hij goed gaat dan zijn mn handen gewoon samen en ook iets hoger.
Zie ook foto's bovenstaande reactie. Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:58

Hij lijkt echt spre-kend op een Emilion die wij op stal hebben gehad. Zelfde kop, kleur en bouw. Grappig!
Succes er verder mee.

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:29

ziet er goed uit, en eenheel leuk paard!
lijjkt wel alsof je je handen heel ver uitelkaar hebt en nogal naar achter, of is dit de bedoeling voor iets?
echt een leuke combi

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 16:46

Selinaa schreef:
ziet er goed uit, en eenheel leuk paard!
lijjkt wel alsof je je handen heel ver uitelkaar hebt en nogal naar achter, of is dit de bedoeling voor iets?
echt een leuke combi

ze staan idd op twee foto's iets wijder omdat ik hem daar wat meer naar beneden vroeg. Ver naar achter, tja gewoon lange teugels dus.