Friendly is een pensionpony op de manege en Fleur [Fleur_friend op bokt] rijd haar 5x per week.
Er zit een heel verhaal achter, maar om een lang verhaal kort te maken, Friendly kon een jaar geleden nog niks dan met haar hoofd omhoog rond rennen, ze had al 6 jaar lang in Engeland op de wei gestaan en was nét ingereden. Nu kan ze fatsoenlijk galopperen, figuren rijden, achteruit etc en 2 dressuurwedstrijden resulteerde 2x in een ruim winstpunt. De laatste tijd was ze ook erg nagefelijk etc maar natuurlijk als ik met de camera kom was dat weer niet zo het geval.. maargoed toch wel wat leuke foto's uitgekomen die ik wilde laten zien.Het galopperen gaat nu al redelijk over de hoefslag etc. al blijft het moeilijk om in draf te blijven, daarom is het altijd hard werken en goed doordrijven in galop [vooral op de voltes]
1. nog even los stappen

2

3

4

5

6 dit ziet er al goed uit

7

8 lang teugeltje

9 typisch voorbeeld van het terugwillen vallen in draf op een volte.. dan moet er altijd even goed doorgedreven worden

10 zelfde verhaal, mevrouw draaft liever

11 en ik na 4 weken weer een paar minuutjes op een paard..
) 
en de hakken mogen wel naar beneden en bij foto tien vind ik opzich wel dat ze heel er strak haar teugels vast houdt (lijkt althans zo!) daarmee bedoel dat haar mondhoeken strak zijn en dat is niet zo fijn voor haar en dat kan ook weer een reden zijn dat ze langzamer gaat.