Er gaat een knop bij hem om

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilco

Er gaat een knop bij hem om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:23

hoi

mijn verzorgpony heeft een heel verveelend probleem. voor mij en zichzelf. Is is was wel zadelmak maar word sinds zijn 9 pas echt gereden. Als je gaat rijden en je stapt gaat alles goed. hij stapt links om en rechtom. maar als je aan draaft loopt hij alleen op de rechterhand echt goed. Dan wil je van hand gaan veranderen maar dan gaat hij "staken". Ik krijg wel les van iemand die hem ook goed kent. net zoals vandaag dan gaat alles goed en loopt hij netjes op bijde handen en doet alles wat je vraagt behalve galop. en ineens lijkt het wel of er een knop ik zjn hoofd omgaat en dat gaat hij inverzet. en loopt hij echt niet meer. vlak voor dat hij in verzet gaat loopt hij al met zijn oren in zijn nek te wiebelen. We staan echt voor een raadsel gezien het feit dat hij werken wel leuk vind. de gene die over hem gaat wil hem niet door iemand laten onderzoeken die er verstand van heeft. Ze denkt ook dat het een geestelijk probleem is. maar wij denken dat het een lichaamelijk probleem is.
weet iemand of het inderdaad lichaamlijk is of toch geestelijk??

Ilco

traan_beauty

Re: Er gaat een knop bij hem om

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:26

Het beste lijkt mij om hem eerst helemaal te laten onderzoeken, zodat je iig medische redenen kunt uitsluiten...

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:28

heb je het zadel al eens na laten kijken? Een slecht passend zadel maakt je paard ook tot een ander paard...Dat ie het wel even vol houd met die 'pijn' van het zadel op zijn rug, en zijn rug dus moeilijk wegdrukt, maar na verloog van tijd het niet mee volhoud en dus gaat staken... Dat zou ik eerst controleren. Verder vraag ik me af of hij lichamelijk dan goed in elkaar zit...rug en benen zouden eigelijk dan ook goed bekeken moeten worden.

Succes!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:33

ik had het ook met mijn verzorgfjord, maar niet zo hevig dat ze zo in verzet ging.
de rechterkant vond ze gewoon erg moeilijk (natuurlijk scheefheid). zodra ik meer ging vragen (kleine voltes/galop) protesteerde ze. ging keihard draven, sneed hoeken af of vloog ineens de hoefslag af. dit deed ze gewoon omdat ze het erg moeilijk vond en er onderuit probeerde te komen.
ik denk dat je haar idd het beste eerst na kunt laten kijken of ze lichamelijk nergens last van heeft!

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:39

er kunnen verschillende oorzaken zijn

slecht liggend zadel
scheve houding van ruiter
mond/tand problemen
oor problemen
naar mijn advies toch laten checken voordat je het op een geestelijk probleem gooit

hoe loopt hij.zij aan de longe?

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:45

wij vonde het geestelijke ook erg overdreven. aan de longe loopt hij ook goed zonder protest

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:29

Hoe loopt hij buiten (buitenrit)? Misschien vindt hij het galloperen erg moeilijk die kant uit en kan je het eerst aan de longe oefenen. Dan heeft hij geen gewicht op zijn rug.

En misschien toch maar even een medische check.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 16:32

Aaan de longe galoppeerd hij wel aan. Ook als er iemand op zit.
Bij een buitenrit loopt hij in linker stelling. Maar in de bak loopt hij niet op de linker hand en als hi jop de linkerhand loopt, loopt hij in rechterstelling