filmpje pride wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sherr

filmpje pride wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 20:07

heey

ik heb pas wedstrijd met pride gehad.
het was gewoon onderling.
ik was erg trots op haar.
mijn commentaar punten zijn.

niet te veel naar vooren hangen
rustiger met me handen.
benen niet uitsteken.

naja nu komt het filmpje.
p.s hou er rekening mee het is een draver!

http://www.youtube.com/watch?v=Lhhuul48O7E

Mikk_

Re: filmpje pride wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:10

ziet er leuk uit! wat voor punten had je?

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 20:12

ik zat in b groen en had 153 punen maar ik weet niet hoeveel punten er te halen waren Bloos

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:14

sherr schreef:
ik zat in b groen en had 153 punen maar ik weet niet hoeveel punten er te halen waren Bloos
"

dit was een gewone b proef volgens mij(b1 die moesten ze bij mij ook rijden in de B1 dus...) dus er zin 300 punte te hale

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:16

zat geen galop in toch??

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 20:18

nee zit geen galop in!!!

westernpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:27

heel leuk paardje! maar ik vind dat ze wel een beetje onrustig met haar hoofd is; zéker bij de middendraf; ik zeg altijd maar zo, meer rust in je hand = meer rust in het hoofd van je paard

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:36

Het spijt me maar ik vind het er niet goed uitzien.
Het zal waarschijnlijk door de stress zijn Knipoog
Probeer rustig te zijn in je handen en niet zo t focussen op rond aan de voorkant.
Vind hem op de voorhand lopen en zijn rug eruit drukken.

Succes met je verdere wedstrijden enz, als de spanning er meer uit is moet het wel goed komen

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 20:49

ik heb meer les gehad jullie hebben gelijk ze loopt er erg gespannen!

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:50

ik vind het wel netjes voor een dravertje... veel oefenen en ja ik vind hem wel erg onrustig in zn hoofdje.
Ik denk dat je moet proberen meer met je benen te rijden.. en dan bedoel ik niet voorwaards. ma bijvoorbeeld in je volte, heeft hij stelling naar buiten. brobeer dan je binnenbeen aan te sluiten, zodat ie daarom heen gaat buigen met zijn lichaam. Dit moet je gewoon veel oefenen, kleine voltes rijden.. en weer openen enz..
In de middendraf, zie je jou been geven en met je hand tegen houden omdat ie anders als een gek vooruit zou knallen. maar zo kan een paardje nooit van voren zijn passer groter maken, als je van voor de teugels strakker houd. Probeer eens je handen ietsje meer lucht te geven, (maar wel die constante verbinding verbinding houden) zo maak je de hals wat vrijer en geef je van voren, ook de schouderpartij en benen wat meer ruimte, ik denk verder niet dat jou paardje dan je benen nodig heeft.
oefen het benen geven en de juiste reactie in die volte, zodat ie ervoor gaat buigen en dat je straks ook kunt wijken voor je been, zonder dat ie dus gaat versnellen.
Probeer van voor drukjes door je vingers te geven en niet te gaan zagen.. dit geeft een onrustig beeld in je paard zijn hoofd en je ziet dan ook dat ie zijn rug gaat wegdrukken..
Denk wel dat het een paardje is waar je iets mee kunt, het gaat ook best leuk. Je hebt een nette houding, je paardje zn oren staan veel naar jou gericht. Maar in de proef zie je wel duidelijk die spanning.. van jou (te strakke en vaste hand), maar ook van je paardje, doordat jij gaat zagen. Elke keer als die moet proesten en wil ontspannen, schrikt ie van zn eigen proest en gaat zn hoofdje de lucht in. Jij gaat dan zagen en dan drukt ie zn rug weg, zodat het hoofdje weer naar beneden kan.
Probeer dit anders op te lossen, zie uitleg erboven.
Succes met deze tips..
ik denk dat rust, voorspelbaarheid en vertrouwen bij dit paardje erg belangrijk zijn.
liefs

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:02

Is dit Pride Benesse? Zo ja, dan kan ik allen maar zeggen OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Ik ben zelf een tijdje met Pride bezig geweest afgelopen januari, maar kon er niet veel mee. Als we het echt over dezelfde Pride hebben vind ik dat je erg trots mag zijn, want het is zeker geen makkelijk paardje, maar wel heel lief!

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:16

ja het is pride van benesse

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:12

Ik denk dat er minder punten te halen waren omdat er stukken uit zijn gehaald. Ik vind hem stijf in de achterbenen, klopt dat? En je houdt hem erg tegen met je hand je probeery hem de hele proef aan de teugel te laten lopen. Maar hij doet het niet lekker ontspannen, probeert er onderuit te komen. Maar ik ken het paardje niet en zie dat die gespannen is. Maar ik vind je wel netjes rijden te bent niet ruw in de handen. Denk dat je nog veel moet oefenen zodat hij lekker ontspannen aan de teugel loopt en je niet meer zo veel druk op de teugels hebt. En denk aan de stelling, hij loopt bij de C-X X-A voltes met zijn hoofd naar buiten. Maar met veel oefenen en les komt het helemaal goed het is een leuk paard.

yoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 11:52

leuk paardje om te zien hoor! alleen jammer dat zijn hoofd zo onrustig is en hij zo kort loopt!

misschien kleine tip (probeer eens zonder sporen te rijden)

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:32

ze kijkt idd wat onrustig maar ja als je vaker op wedstrijd gaat dan wordt dat vast minder!

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:52

super hoe jou draver nu loopt zeg! "Heeft hij ook op de baan gelopen? Vind het een mooi beesje Haha! ziet er goed uit Haha!

MellanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:33

super hoe die loopt hoor
maar ik heb het gevoel dat die zijn rug vasthoud
korte passen in stap moeite met middendraf
mijn pony heeft precies zelfde probleem hoor
maar ik heb er een sport masseur bij gehad en het h
helpt super

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 17:38

yoda schreef:
leuk paardje om te zien hoor! alleen jammer dat zijn hoofd zo onrustig is en hij zo kort loopt!

misschien kleine tip (probeer eens zonder sporen te rijden)

ik rij niet met sporen

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 17:39

prom schreef:
super hoe jou draver nu loopt zeg! "Heeft hij ook op de baan gelopen? Vind het een mooi beesje Haha! ziet er goed uit Haha!

dank je ja ze heeft op de baan gelopen Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:12

ik vind het er beter uit zien dan als je gewoon met hem bezig bent. Dit gaat al veel rustiger dan normaal dus probeer op deze weg door te gaan en de tips die bovenstaan te gebruiken en natuurlijk veel les nemen.

Pride z'n achterbenen bewegen altijd heel typisch stijf ook gewoon

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:51

nou nou sher was echt leuk hé die onderlinge maar het gaat al steeds beter met Pride blijf door gaan en oefening paart kunst