Talent "Any Moment" @ dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sunnymay

Talent "Any Moment" @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 19:48

Even in het kort. De meeste kennen Any Moment ondertussen wel een beetje. Any Moment is een Welsh WPBR pony van 3,5 jaar. Ze stamt af van de Welsh NWR hengst Aester el Nino, die in Amerika gereden wordt en gecastreerd is. Aester el Nino vererft goede sport pony's die zowel voor dressuur en springen geschikt zijn. Ook Any Moment vindt springen geweldig, maar ze zal nog even tot haar 4de moeten wachten. Wil niet te vroeg met haar gaan springen.

Vandaag waaide het flink. Ondanks dat ze een uur ervoor nog flink met mijn andere merrie Future in de bak heeft lopen galoperen (ze waren jolig), was ze even goed erg voorwaarts met rijden. Na 10-15 minuutjes liep ze ontspannen en brieste ze lekker. Dit was de tijd op beloning. Na even kort gereden te hebben, mocht mijn 13 jarige verzorgster er ook nog even op. Zij heeft haar uiteindelijk uitgestapt langs de weg. Dit vindt Any Moment helemaal geweldig en is ze super braaf. Niet denken dat we nu uren met haar rijden, dat is zeker niet het geval. We proberen haar circa 25-30 minutjes te rijden.
We rijden haar 1-2x per week en daarnaast wordt ze 2x gelongeerd. Per 2008 willen we haar 2-3x rijden, om zo in het voorjaar/zomer een paar wedstrijdjes te starten.

Any MOment is 1.44m, afstamming: Aester el Nino x Condor, leeftijd 3,5 jaar (mei 2004)
Ben heel benieuwd naar jullie commentaar.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Foto's staan door elkaar. Zelf vind ik er een paar nette foto's tussen zitten, waar ik erg blij mee ben.

Knuffel van Any Moment & Saskia
Laatst bijgewerkt door sunnymay op 01-12-07 20:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Snippergroen

Re: Talent "Any Moment" @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:50

Nou er zitten tóch nog leuke foto's tussen mijn 300 doorgeklikte foto's haha. Ze was wel erg heet he in het begin!! Maar daarna zag het er echt veeeel beter uit. Het was zegmaar ineens een knop die omging. Wel grappig om te zien haha Knipoog
Ik vond het leuk haar eens onder het zadel te zien, ziet er goed uit! Ze moet nog een hoop leren maarja, ze is jong he Knipoog

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:54

Ze loopt alsof ze het al jaren doet, maar hier en daar wel wat kort en diep in de hals.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:56

Wat een ontzettend lekker dier! Ben het wel met Lotte1990 eens. Maar echt, hele mooie kleur (mooie pad ook), uitstraling, nek... Lachen

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 20:01

@ Lotte1990: klopt ze loopt zo nu en dan nog wat te diep en soms kort in haar hals. als ze zo voorwaarst, best heet is, vind ik het moeilijk die lengte te bewaren. maar ze is nog jong... we gaan er hard aan werken. als ze meer naar mijn zit luisterd, hoop ik dat ik die hals langer kan houden....
en soms voelt het ook al alsof ze het al jaren doet Lachen

@ _karin_ : bedankt voor je leuke commentaar! echt, dank je. Begrijp je punt, zie antwoord bij lotte1990....

@ negerzoen: nog super bedankt voor de foto's! hoop dat je haar nog vaker onder het zadel mag bewonderen, dan kan je het verschil en hoop vooruitgang zien!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:57

Ziet er goed uit! Doet me denken aan mijn eigen pony die ik aan het inrijden ben. Ik heb bij jou dan ook wel het commentaar dat wat ik bij mezelf ook heb. Proberen meer lengte in de hals op te zoeken. En ik galop op je kont zitten hè?! Knipoog
Verder ziet het er heel netjes uit!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:58

prachtig ponyte, je rijd haar echt netjes Haha!

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:03

Echt een supper mooie pony.
wel op je kontje lbijfen zitten hea.??
Ze loopt alsof ze het al jaren doet wil haarw el zien springen suc6

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:05

Leuk paard! Het rijden ziet er ook goed uit!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:12

supertammy schreef:
Ziet er goed uit! Doet me denken aan mijn eigen pony die ik aan het inrijden ben. Ik heb bij jou dan ook wel het commentaar dat wat ik bij mezelf ook heb. Proberen meer lengte in de hals op te zoeken. En ik galop op je kont zitten hè?! Knipoog
Verder ziet het er heel netjes uit!

Galop moet ik zeker meer op mijn kont zitten, ik weet het Bloos
Vindt dat best moeilijk als ze de power er in heeft zitten. Moet even mijn weg vinden, maar ga er hard mee aan de slag!
Leuk dat je zelf ook een pony aan het inrijden bent!
Ik vind het zelf erg leuk om pony's in te rijden!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:13

Clairetjuhz schreef:
Echt een supper mooie pony.
wel op je kontje lbijfen zitten hea.??
Ze loopt alsof ze het al jaren doet wil haarw el zien springen suc6

ja zitten.... Bloos
misschien dat ik eerdaags een keer vrijspring foto's maak. doe dat niet vaak met haar, om haar te sparen, maar als ik dat weer ga doen, zal ik ze op bokt zetten!
ben ook best trots op mijn kleintje! Haha!

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:16

@ GinnyBanshee : dankje! mag wel wat meer op mijn kont zitten met galop, maar dat komt wel goed. wil haar wat meer gaan trainen op mijn zit, zodat ik nog vriendelijker van voren kan zijn. ze pakt het goed op. ben benieuwd hoe ze het verder zal aanpakken.... dat zal in de toekomst uitwijzen.

@ BailyKarlos : het is een pony Lachen , maar in iedergeval bedankt!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:29

Ziet er goed uit sas Lachen Comentaar is al gegeven maar ben er zeker van dat het allemaal wel goed gaat komen! ziet er soms idd uit alsof ze het al jaren doet!

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 11:24

Hey sas,

ziet er lekker uit! Volgens mij zit het zadel ook heerlijk:) Ik kom snel weer langs, ik dacht eventueel aan volgend weekend.

Miesjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 11:59

Wat een ongelooflijk leuk Beestje !! Pling

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:08

Ziet er goed uit voor en 3,5 jarige, leuke pony ook! Misschien zijn het wel momentopnames maar ik wil het toch even zeggen, op foto 3 en 5 zie ik dat ze naar buiten gesteld is, let erop voordat ze zich sterker maakt op één kant Knipoog!

Succes met deze super leuke pony!

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:20

leuke pony!
af en toe idd iets kort in de hals..

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:25

Ziet er netjes uit hoor. Idd soms wat kort en diep maar dat heb je al uitgelegd Knipoog Je pony loopt netjes en ze heeft een mooie nek Vingers aflikken
Veel succes nog in de toekomst en ik hoop dat je met haar een hoop puntjes mag halen Lachen

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:31

Heee.. nou dan ook maar even een reactie van mijn kant
ten eerste wat een leuke vlotte pony zeg, loopt al erg netjes voor zo kort onder het zadel leuk hoor!!! aan je houding is niets te zeggen je zit gewoon erg netjess.. (A) het valt me zo op dat hij al zo gemakkelijk de houdingen aan neemt..

suc 6 verder!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:35

Bij zo'n jong dier zou ik het accent wat meer op het voorwaarts-neerwaarts leggen. Eerst leren de hals te verlengen voor je haar oppakt. Maar misschien doe je dat wel, en staat het gewoon niet op de foto's.

Laura15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:49

wat en leuke foto's weer.
en wat heeft ze een andere kleur gekregen vergeleken met de keuring!
succes verder

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 13:13

xRavel schreef:
Ziet er goed uit voor en 3,5 jarige, leuke pony ook! Misschien zijn het wel momentopnames maar ik wil het toch even zeggen, op foto 3 en 5 zie ik dat ze naar buiten gesteld is, let erop voordat ze zich sterker maakt op één kant Knipoog!

Succes met deze super leuke pony!

goed gezien! er zit een foto tussen waar ze wat naar buiten kijkt.
ze wl nog niet goed buigen om mijn binnen been (maar dat is niet erg voor die leeftijd vind ik). en aangezien dametje wat heet was en een paar keer niet netjes langs de hoefslag wilde (kolder, maar kwam denk vanwege de storm), probeerde ik dat op te lossen en dat uit zich zo op de foto. het is niet zo, dat ze sterker is aan de buitenkant. maar bedankt voor je leuke reactie!

@ lefoe: hoi Em! zadel zit lekker hoor! ben er blij mee. En kom gauw maar weer eens langs! dan kunnen we ook even bij Zsazsa kijken... x

@ Mii_Jessica: zo voelt het soms ook hoor! alsof ze het al een tijd doet. ben zo trots op mijn kleintje... Bloos

@ Miesjuh94: dank je!!

@ Carlii_: dank je en het klopt van korte hals, maar daar zijn we hard mee bezig. met longeren pakt ze goed lengte lang en laag. nu was ze wat heet en daardoor kort in de hals. is een 3,5 jarige dus kan niet verwachten als ze voorwaarts is, ik een 3,5 jarige meteen lengte in de hals kan laten geven. maar dat begrijp je vast wel...

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 13:19

Anseltje schreef:
Ziet er netjes uit hoor. Idd soms wat kort en diep maar dat heb je al uitgelegd Knipoog Je pony loopt netjes en ze heeft een mooie nek Vingers aflikken
Veel succes nog in de toekomst en ik hoop dat je met haar een hoop puntjes mag halen Lachen

Als ze ontspannen loopt, kan ik haar nek er erg mooi uitrijden. Ze heeft idd een mooie hals, dank je wel!!
Hoop ook dat ik er aardig wat puntjes mee kan halen. Moet er zelf mee bij de paarden starten, maar hoop dat een 13 jarig verzorgmeisje van me, haar een keer bij de pony's kan starten...

@ knolle_krack: Het is een lekkere vlotte pony (echt niet gemeen voorwaarst of zo hoor!). Ze is werkwillig en vindt het geweldig om te rijden. Buiten vindt ze ook super. Je ziet haar dan genieten. Denk dat ze zich zo makkelijk laat rijden,omdat ik probeer licht in de hand en niet storend te zijn (en heb zelf al wel wat ervaring met jonge pony's inrijden). Bedankt voor je lieve opmerking! Maar er ontbreken nog wel wat puntjes aan mijn houding hoor... Bloos Ja.. ik weet het.. ben fanatiek.

@ Laura15: Ze heeft nu een hele dikke wintervacht!! Als het goed is gaat die er 8 december af Haha! . Zonnetje geeft haar ook een hele andere kleur. Ondanks dat ze op de keuring een andere kleur had, vind ik haar dit ook niet mis staan.. Jij wel?

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 13:22

jiehaaa schreef:
Bij zo'n jong dier zou ik het accent wat meer op het voorwaarts-neerwaarts leggen. Eerst leren de hals te verlengen voor je haar oppakt. Maar misschien doe je dat wel, en staat het gewoon niet op de foto's.

Dat is niet te zien op deze foto's, dat klopt. Maar daar ben ik wel mee bezig. Longeren doen we zowieso al lang en laag en dat pakt ze erg goed op. Maar als ze zo voorwaarts is (nu ook best door de storm), dan vind ik dat erg moeilijk om te laten zien, omdat ze nog maar 3,5 jaar is en nog niet helemaal perfect naar mijn zit luisterd (wat je nog niet geheel kan verwachten van zo'n jong ding), om terug te rijden en zo lengte te kunnen geven van voor. Snap je wat ik bedoel? Ik begrijp jou doel, maar dat lukt nog niet altijd.... Naarmate je langere aan het rijden bent, is het hete er een beetje af en lukt het veel beter. Jij een oplossing?

bouwvakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:56

prachtige pony!
alleen zit je op sommige foto's beetje naar voren.