Dayka @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_MelisDayka_

Dayka @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:39

Ja het is weer tijd voor een topic van dayka!
We zitten al weer 2/3 maanden in een dipje, en nu is er weer wat bovenop gekomen, dat ze het moeilijk vind om haar rug los te laten, ze is nog te strak in de rug, en daarom gaat ze nu ook vaak bokken op me been, volgens me instructrice is er niks aan de hand, en moet de rug gewoon wat losser komen, want ze loopt gewoon zuiver. Vandaag ging het wel goed, ze was alleen totaal niet voor me been, daardoor loopt ze ook vaak op de voorhand, maar daar zijn we mee bezig Knipoog Ook ben ik vaak te streng in me linkerhand, maar dat vind ik nog erg moelijk om van me linkerhand af te blijven, maar ik werk er hard aan Knipoog Ook gaat ze nog wel eens in me hand hangen, wat heel vervelend is, maar daar word ook aan gewerkt.

Dayka is 4 1/2 jaar en heb haar alweer één jaar en één week, Daarom had ik ook vorige week een topic geplaats van één jaar geleden tot v/d zomer, toen we nog niet in de dip zaten, hier een linkjehttp://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=863314&hilit= En zien jullie verschil? Ook al zitten we nu in een dip?

Nou hier de foto's:
1.Afbeelding
2. Beetje doorstellen naar binnen op de hoefslag Lachen
Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
5. Te sterk in me linkerhand, maar opzich nog wel netjes Lachen
Afbeelding
6. Even stappen
Afbeelding
7.Afbeelding
8. haar hoofdje Party!!
Afbeelding
9. Afbeelding
10. Ze zag weer eens wat Tong uitsteken
Afbeelding
11.Afbeelding
12.Afbeelding
13.Afbeelding
14. Haar hoofdje Party!!
Afbeelding
15. Uitstappen, Braaf paardje Lachen
Afbeelding

Waar ik op moet letten met me houding:
* niet voorover kantelen
* Recht voor me uit kijken
* Op me beugels steunen

Laat je even een leuk berichtje achter Lachen

Anoniem

Re: Dayka @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:44

hee, ziet er goed uit! Alleen ligt je been op veel foto's erg achter de singel Knipoog

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:45

Hoii , leuke foto's!! Haha!
Lig het nou aan mij of zet je je voeten nou een beetje te ver de beugels in ? Clown
En je moet wel opletten dat je je voeten uitdrukt!! Haha!
Succes verder , er komt hier zeker iets leuks uit!

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:45

cometaar over je houding geef jezelf al afen toe lijken je benen iets te ver naar achteren te liggen Knipoog

ik vind haar op sommige iets foto's te diep lopen

maar ik blijf het een mooi paardje om te zien vinden Lovers
groetjes sas

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:48

Me benen liggen vaak naar achter omdat ze soms echt niet vooruit te branden is, en ik kan ook niet op me beugels steunen Nagelbijten / Gniffelen

Dankje Sas Lachen Ik vind d'r zelf helemaal geweldig, alleen ze kan soms nog erg zuur zijn, en ze heeft wel eens haar buien Tong uitsteken En soms loopt ze te diep, maar ja ze is nog jong, en ik ben blij dat er eindelijk weer een beetje vooruitgang in zit Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:48

Ik dacht al dat jij het was toen ik de titel zag. Jullie zijn zeker vooruit gegaan! Dat zag ik toen al op de Friso met springles.
Je weet zelf wel waar je aan moet werken, dus daar ga ik weinig over zeggen. Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:49

Leuk paardje, maar let erop dat je haar met meer impuls voorwaarts rijd, ik zie aan haar beenzetting dat ze niet mooi voorwaarts is. Let ook op dat je je paard niet te diep rijd.

Het lijkt er een beetje op dat je je zo focust op het nageeflijk rijden dat daardoor je impuls ook weg is. Dus, meer vanuit de achterhand naar voor rijden, dan loopt ze ook niet meer zo diep. Wees ook wat elastischer in je hand en hou je hakken laag.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:49

Ik vind dat de pony er wat 'hangerig' uitziet. Hij lijkt in jouw teugels te hangen. Ook gaat de pony hierbij veel te diep lopen. Probeer niet zoveel met de voorkant bezig te zijn, maar hem actief te maken voor je been en de achterhand te activeren door veel (schijn)overgangen te rijden. De pony gaat dan vanzelf aan de teugel lopen en hoef je van voren eigenlijk niets te doen Knipoog

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:51

_MelisDayka_ schreef:
Dankje Sas Lachen Ik vind d'r zelf helemaal geweldig, alleen ze kan soms nog erg zuur zijn, en ze heeft wel eens haar buien Tong uitsteken En soms loopt ze te diep, maar ja ze is nog jong, en ik ben blij dat er eindelijk weer een beetje vooruitgang in zit Lachen

ach iedere pony is wel is irirtant :p
idd ze is nog jong Lachen
ik denk dat als je meer impuls krijgt ze al minder snel te diep gaat lopen Knipoog

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:53

Ik heb niet echt het idee dat je paard echt blijer word van dat bontje (spanning oa in de nek). Je zou hem ook wat meer ruimte kunnen geven in de nek, hij (of zij?) loopt namelijk ietwat achter de loodlijn.

Verder vind ik dat je een mooi dier onder je kont hebt lopen!

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:53

Storm 76: Je hebt helemaal gelijk Lachen we zijn er ook mee bezig, alleen het nadeel is, ze is totaal niet voor me been Boos! ik moet haar ook goed voorwaarts rijden, om haar rug wat losser te krijgen. Dus daar trainen we hard mee Lachen En over het te diep ik weet het, ze vind het zelf ook nog erg moeilijk, ze komt ook vaak tegen de hand, en gaat ook vaak hangen in me hand, maar ze is nog jong, dus ze leert het allemaal nog wel Lachen

Amanda: Hee wat leuk dat je nog wat achter laat Lachen Ja gelukkig zit er eindelijk weer een beetje vooruitgang in Lachen

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:54

Equidea schreef:
Ik heb niet echt het idee dat je paard echt blijer word van dat bontje (spanning oa in de nek). Je zou hem ook wat meer ruimte kunnen geven in de nek, hij (of zij?) loopt namelijk ietwat achter de loodlijn.

Het bontje ligt eronder, omdat anders het zadel gaat schuiven, ze is te vast in de rug, misschien dat daar haar spanning vandaan kan komen?

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:56

Intervarno schreef:
Ik vind dat de pony er wat 'hangerig' uitziet. Hij lijkt in jouw teugels te hangen. Ook gaat de pony hierbij veel te diep lopen. Probeer niet zoveel met de voorkant bezig te zijn, maar hem actief te maken voor je been en de achterhand te activeren door veel (schijn)overgangen te rijden. De pony gaat dan vanzelf aan de teugel lopen en hoef je van voren eigenlijk niets te doen Knipoog

De pony hangt ook vaak in me hand, dat los ik op door naar voren te rijden Knipoog Ze is alleen heel slecht voor me been, daar zijn we hard mee aan het trainen, aan het eind had ik haar heerlijk aan het lopen, ze was voorwaarts en hoefde niks te doen, alleen lekker zitten, alleen toen was de fotograaf weg Boos!

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:57

_MelisDayka_ schreef:
Equidea schreef:

Het bontje ligt eronder, omdat anders het zadel gaat schuiven, ze is te vast in de rug, misschien dat daar haar spanning vandaan kan komen?

Als het zadel schuift zonder bontje, wordt het denk ik toch wel tijd voor een zadelmaker... Haha!

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:58

@Intervarno: Klopt ook, alleen toen ik het bondje er nog niet onder had liggen, had ze nog wat minder spieren, dus ik ga binnenkort kijken of het bondje weg kan Lachen En anders wordt het de zadelmaker Knipoog

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:00

Pony's zijn vaak sowieso lastig hoor met dat soort dingen Knipoog Heb zelf ook een D-pony en heb gisteren van de zadelmaker te horen gekregen dat er bij mij tegen een schuiven niets anders opzit dan een staartriem Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed, ik ga offtopic Bloos

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:21

hihihi grappig mijn hondje heet Dayka....

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:30

Hee Melissa! Lachen
Leuke pony heb je! Haha!
Alleen wat zit je neusriem laag zeg!

Veel succes nog! Knipoog

_MelisDayka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 19:32

xsimone schreef:
Hee Melissa! Lachen
Leuke pony heb je! Haha!
Alleen wat zit je neusriem laag zeg!

Veel succes nog! Knipoog

Hee dankje Lachen
De neusriem had ik juist pas nog een gaatje hoger gedaan, omdat er meerdere waren die hem te laat vonden zitten Tong uitsteken Maar hij kan niet hoger, dus er moeten gaatjes bij gemaakt worden, is een leuk klusje voor me papa Vork

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:20

Leuke combinatie zijn jullie zeg Vork
Probeer alleen wel je handen meer te dragen Knipoog

Veel suc6!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 08:26

Leuke pony hoor! Ze loopt alleen op bijna alle foto's flink achter de loodlijn. Dat in combinatie met een strenge binnenhand vind ik niet zo fijn. Daarbij is het een jonge pony en nu juist loopt ze geforceerd aan de teugel. Op een van de stapfoto's zie je ook een valse knik in haar hals. Probeer haar inderdaad voorwaartser te rijden maar ook van voren wat meer ruimte te geven. Eerst voorwaarts neerwaarts en dan omhoog komen met die hals. Dan loopt ze ook niet zo achter de loodlijn.

Succes ermee!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:16

Schattig ponytje zeg! Alleen vind ik haar soms wel wat op de voorhand lopen. Zorg eerst dat achter er goed onder zit en dan voor vragen. Knipoog

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:18

Leuk paardje! commentaar gaf je zelf al aan Knipoog

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:22

Ik ga ook met het andere commentaar mee. Ik zou mij meer concentreren op het voor het been zijn, dan het eventueel rond lopen. Teugels wat losser en gassen. Ik zie dat je ook een zweep bij je hebt, gebruik die dan. Been geen reactie tikje met de zweep. Als je dat blijft volhouden wordt je pony wel aan het been en zal het nagevelijk lopen makkelijker zijn. Veel succes!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 15:23

hee melis Haha!
leuke foto's
t ziet er netjes uit Ja