Vos @ work (manegepaard)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxtesssss

Vos @ work (manegepaard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:33

Had vandaag weer les op de manege, op een manege paard. Ik rijd dan meestal op Vos..
Vos is een beetje lui, je moet daarom echt flink actief drijven om haar een beetje vooruit en naar beneden te rijden.. Door de weeks in de lessen hoeft ze vaak niet met dr hoofdje naar beneden, dan mag ze gewoon lekker kameeltje spelen dus daarom is ze in het 1e kwartier vaak behoorlijk lastig kwa loslaten Tong uitsteken (zij laat los > ik laat ook los) daar moet ik dan een beetje mee spelen, maar zodra ze dus weer door heeft dat als zij loslaat ik dat ook doe kan ik fijn rijden Haha!

Oja, mn zusje is niet zo'n goeie fotograaf Tong uitsteken maar vond het al lief dat ze foto's wou maken..

En, ik zit scheef voor diegene die dat al zagen.. Dat komt omdat ik een scoliose in mn rug heb (ruggengraat zit een kronkel in) waardoor de spieren in de rechterkant van mn rug korter zijn, waardoor ik dus scheef zit naar rechts en mn rechterschouder automatisch meer optrek, dat is echt lastig maar het duur gewoon voordat dat weer goed is.. (zit ervoor in therapie)

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding
Vanaf hier zijn het still's (slechte kwaliteit jammergenoeg..)

4. Afbeelding
Lekker voorbeen!

5. Afbeelding
En achterbeen Tong uitsteken

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding
Gassen vanuit de hoek, ze komt van voren helemaal omhoog! Van voren heb je dan echt bijna niets meer in je handen..

10. Afbeelding
Doeeiii Doei, doei

Commentaar is trouwens welkom hoor Haha! Hou er wel rekening mee dat dit +/- de 2e keer is dat ik op haar reed en dat het een manege paard is dus..

*ALS JE DENKT, 'DR IS NOG EEN TOPIC HIERVAN'. DAT KLOPT, DIE IS FOUT DUS WORD ALS HET GOED IS OP SLOT GEDAAN (HEB GETEMD)*
Laatst bijgewerkt door xxtesssss op 01-12-07 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmess

Re: Vos @ work (manegepaard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:40

Hee leuk paardje:)
Maar je zit wel scheef jaa en probeer ook wat rechter op te zitten..
Je zij dat jij vaak op rijd en onder aan het verhaal staat dat dit nog maar de tweede keer was?

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:44

Ja klopt maar ik reed voorheen een ander paard (eigen) in deze les, alleen sinds 3 weken ofzo niet meer, en toen heb ik een paar keer geen les gehad en een keer springen op een pony.
Dus dit is dan de 2e keer dat ik op haar reed.. (Paar jaar geleden ook wel eens maar dat is ook niet vaker geweest dan 1 keer ofzo..)

Verder bedankt!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:45

ziet er leuk uit en het is een leuk paard.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:46

@ Kimmess :Misschien moet je de begin post nog maar eens goed doorlezen....
Verder leuk paardje, lijkt netjes te lopen. Lachen Maar ik moet zeggen dat ik het lastig beoordelen vindt van de stills, dus rijtechtnisch commentaar laat ik achterwege Sigaar

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 18:49

Hihi ja t is wel een beetje slecht te zien Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding
dit is een filmpje die ik net ffies geupload heb, daar is het iets beter te zien..

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 18:59

Vos kan idd best mooi lopen, maar helaas kan niet iedereen dat bij haar.....
Wat is er met je tinker gebeurd?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:06

In vergelijking met de rest van het groepje loopt ie veel beter, ik zie alleen ergens in het filmpje dat je erg veel met je hand doet/beweegt. Het zal misschien lastig zijn een manege paard goed nageeflijk te krijgen maar dit vind ik persoonlijk een storend beeld. Meer met je benen naar het bit drijven en ontspannen blijven in je schouders, armen en handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:15

Laat me raden.. jij leert dat een paard "nageeflijk wordt" als je je handen heen en weer beweegt.... ?

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:15

Het paard loopt erg leuk voor een manege paard!
Denk wel om je handen! Je speelt niet op je piano he Clown
Verder vind ik het ook een beetje een storende beeld,
je houd je handen/lijf/benen niet goed stil.

In vergelijking met de rest van de lessers
ziet het er super uit!

Succes!

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:09

Saida: Ja idd ik vind het ook een leuk paard Ja
De tinker is drachtig, en ik rijd nu 2 andere paarden van die stal dus vandaar dat ik daarmee niet meer kom.

Piezze: Ja het klopt wat je zegt. En het is het idd lastiger om dit paard zo naar beneden te rijden dan een paard die ik niet een keertje per week rijd, en waar geen andere mensen op rijden..
En daarom speel ik wat meer met mijn handen, maar het is niet zo dat ik niet ontspan als zij met haar hoofd naar beneden gaat. Ik ben ook niet constant aan het spelen trouwens.

Tumba: Dat ik niet 'stil' ben met bn met mn lijf enzo komt dus door die scoliose Knipoog Doordat ik scheef ben kan ik mijn evenwicht niet goed vinden..

Tnx voor jullie reactie!

WildWings: eh, nee. Knipoog Ik leer mn paard ''nageeflijk te rijden" door met mn benen mn paard vooruit te drijven, en dan met mn hand aan te nemen. Mn paard zo te rijden dat ik mn binnenhand naar voren kan steken zonder dat ze met haar hoofd omhoog komt, dus binnenbeen>buitenteugel..
Maar he, weet je hoe moeilijk het is om een paard dat constand met zijn hoofd omhoog loopt en die veel in de mond getrokken worden en dan dus zo stijf is als een plank, en al niet goed voor het been, uberhaupt van achter naar voor te rijden..
Ben het trouwens met je eens dat ik mn hand stiller (en hoger) moet houden.
Best confronterend hoor zo'n filmpje Tong uitsteken

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 23:03

Ziet er netjes uit Tes.

Denk alleen aan je binnenhad,op het filmpje goed te zien.
Rij je haar met zweepje erbij?
Je zou eens kunnen proberen,vooral het 1e kwartier,haar eens in een flink tempo voorwaarts te rijden en zorgen dat ze daarbij ook weer goed aan je been komt.
Waarschijnlijk zal ze hierdoor iets sneller losser worden.

Hoe gaat het met je Tinker mannen en drachtige meid? Knipoog Party!!

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 09:54

Mooi paard, en ik vind het erg leuk om eens een stukje manege les van iemand anders te zien Cool Zorg dat je je voeten goed in de beugels houd en je tenen naar binnen houd. (en naar voren kijken/ niet piano spelen maar dat was al gezegt) Ik sluit me verder aan bij obelix, zorg dat je hem meer naar voren rijd. Het paard komt nu niet van achter. (ze lopen allemaal een beetje in de relax versnelling, en ookal heb jij hem nog als een van de beste lopen, mag hij veel meer voorwaards Knipoog ) Eerst van achter komen, daarna pas van voren. Dus zorg eerst dat je hem lekker naar voren rijd voordat je uberhaupt aan die teugels zit. Veel wendingen rijden is ook goed, alleen ik weet niet in hoevere jij daar de mogelijkheid voor hebt aangezien jullie de meeste figuren op comando doen.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 11:09

Thanx san, ga ik eens proberen. Ja 1e kwartier alleen maar tempo rijden..
Met de tinkies gaat het goed Haha! Ik heb Fergus sinds vrijdag weer opgepakt, die heeft een maand vakantie gehad. Heb alleen nog maar gelongeerd maar dat ging tot nu toe goed.. Lachen
En gerda word een beetje volslank haha Tong uitsteken Die word van de week gescand.

Hoefijzer: Bedankt! Ja figuren kun je meestal wel veel voor jezelf rijden, maar vaak wel alleen met instappen en losrijden. Verder idd op 'commando'

Ik ga zaterdag of die daarop ofzo eens de bonte die je op het filmpje ook ziet pakken, die is van zichzelf al wat voorwaartser. Alleen wel wat moeilijker in dat naar beneden dan vos.. (zie filmpje)
Laatst bijgewerkt door xxtesssss op 02-12-07 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:25

Duidelijk te zien is het niet!
Maar leuk paardje! Knipoog