Pompidou heeft enorm de neiging om tijdens het longeren helemaal naar buiten te kijken.
Gister was dit heel erg, en ook met rijden kan ze er ontzettend last van hebben.
Vandaag ging ik haar met pessoa-tuig longeren, eerst los, om los te werken, toen steeds iets korter en steeds meer stelling vragen.
De linkerkant is haar moeilijke kantje, maar ze liep lekker met stelling in een voorwaartse neerwaartse draf.Toen klikte ik: 'gallop!'
Ze sprong aan, maar blijkbaar deed het snel pijn of zo, want ze gaf toch een paar megabokken!

Dus ik elke keer korte stukjes gallop, en dan weer lekker voorwaarts draven. Ging op zich al beter, maar ze blijft dat gedraai houden zeg maar.
De andere kant had ze het later ook, ze vind het ontzettend moeilijk om in gallop netjes met stelling ( recht trouwens ook niet!) te lopen.
Dit duidt toch duidelijk op een blokkade oid?
Want hou veel ik ook stelling vroeg, ze wist het toch te presteren om met haar hoofd naar buiten te draaien op de een of andere vreemde manier.
Wat vinden jullie?
Want met rijden geeft dit ook de nodige boze reacties van haar, zodra je haar een beetje om je been wil buigen op de volte, dan is het raak.
Dit had ze overigens ook al voor de onregelmatigheid van laatst, ik zit er sinds kort weer op.
Ik heb spoedig weer les, en het idee is om haar een week bij mijn instructrice te laten, zodat die haar eens een week lang kan rijden.
Maar toch, wil ik haar liever zelf rijden.
Maar goed, komt iemand dit bekend voor? Of wat raad je me aan? Enz enz.