Groot dilemma hier!!
Mijn jonge paard (3,5 jaar) heb ik 4 weken geleden naar een trainingsstal gebracht om zadelmak gemaakt te worden.
Dit is allemaal super gegaan, Ziggy doet het goed en is erg braaf.
Nu is het uiteraard nog een kwestie van verfijnen.
Gisteren hebben we de man gesproken die over de africhting gaat. Hij zegt: Hij is betrouwbaar, je kan er gewoon op rijden, maar ik zou hem graag nog een week hier houden, dan is hij nog betrouwbaarder...
Dit vind ik dus vreemd, het paard is betrouwbaar of hij is het niet. Is hij het niet, krijg je dat niet nog ff in een weekje voor elkaar.
Daarbij komt nog dat ik woensdag het meisje gesproken heb die op hem rijdt. Zij zegt dat het allemaal nog een kwestie van verfijnen is. Dus beter aan het been, het stuur nog iets strakker. Verfijnen is iets waar je altijd mee bezig bent, en ik ben zelf ook geen beginner meer. Dus ik vind dat ik dat zelf wel verder kan.
Ook heb ik goed naar Ziggy zelf gekeken. Ziggy is moe. Woensdag heb ik hem zien lopen, en hij kan niet meer. Mijn eigen ervaring is dat je een paard wat zo vreselijk kapot is, niet zo verschrikkelijk veel leert. En zeker niet sneller aan het been zijn.
Nu mijn dilemma:
Ziggy morgen ophalen of hem daar nog een week laten staan en hem woensdag ophalen.
Wat vinden jullie?