Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
[/img]
gazzetta schreef:mijn paard loopt ook wel een tegen de hand,, wat ik dan doe is ff super veel druk zetten en links recht buigen en dan geeft die van mij zich altijd over
Op deze manier ben je dus absoluut verkeerd bezig... 
gazzetta schreef:mijn paard loopt ook wel een tegen de hand,, wat ik dan doe is ff super veel druk zetten en links recht buigen en dan geeft die van mij zich altijd over
Def schreef:Verder ben ik het eens met de rest, ontspanning opzoeken, van achter naar voren rijden en de voorkant in eerste instantie los laten. Eerst werken vanuit de achterkant, die actiever maken, veel overgangen rijden dan zal je ook zien dat de ontspanning sneller komt. Succes!!
inge_0rland0 schreef:je kunt ook laten zien dat je het goed bedoelt, rond vragen en als hij loopt even je hand loslaten, dan kan hij ontspannen, ook veel halsstrekken heeft bij mijn paard erg geholpen
Als hij geheel ontspannen is volgt hij inderdaad mijn hand als ik teugels langer laat volgt hij ze.