tegen de hand??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

tegen de hand??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 17:27

hallo,
ik krijg wel eens het commentaar dat mn paard tegen de hand is...
wat is dit nu precies, en hoe zie je dat?
ik hoorde dat het te zien is aan een spiertje in de kaak.
heeft iemand misschien een goede foto van een paard tegen de hand?
of een uitleg wat het precies is... ?
alvast bedankt

Stein

Re: tegen de hand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:47

Tegen de hand is vooral geen goede aanleuning. Je voelt het zelf als trekken of zwaar in de hand. Heb je topic gezien. op foto 2, 7 en 15 loopt jouw paard tegen de hand. Voor preciese uitleg zou ik vragen aan je instructie. Die kent jou en je paard en kan je dit beter uitleggen.

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:49

mijn paard loopt ook wel een tegen de hand,, wat ik dan doe is ff super veel druk zetten en links recht buigen en dan geeft die van mij zich altijd over

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:52

[img]Afbeelding[/img]
dit kan het resultaat zijn gelukkig Haha!

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:03

gazzetta schreef:
mijn paard loopt ook wel een tegen de hand,, wat ik dan doe is ff super veel druk zetten en links recht buigen en dan geeft die van mij zich altijd over

Tjee, aan de teugel rijden is geen touwtrekwedstrijd Op deze manier ben je dus absoluut verkeerd bezig... Nagelbijten / Gniffelen

@ TS: Tegen de hand is dat je paard je hand niet wil volgen. Normaal gesproken, als een paard in de aanleuning loopt, zoekt het paard je hand. Dat gebeurt niet als je trekt, dan krijg je een paard dat 'in de krul' loopt. Een paard dat goed aan de teugel loopt, wordt niet van voren naar beneden gereden, maar van achter naar voren, dus door de achterhand te activeren. Is je paard dan ontspannen, gaat het vanzelf je hand zoeken en aan de teugel lopen. Als een paard dus tegen de hand is, is het niet geheel ontspannen en gaat het zich verzetten tegen de hand. Probeer maar eens onder het rijden je teugels iets langer te laten, gaat het paard netjes met zijn neusje mee naar beneden, dan ben je goed bezig, gaat het paard alleen naar voren of blijft het met zijn hoofd hoog lopen, dan mist er een stukje ontspanning. Bij paarden die tegen de hand lopen, kun je vaak inderdaad ook zien dat ze hun kaak niet ontspannen. Misschien kan ik daar wel een voorbeeldfoto van vinden Knipoog

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:13

die foto zal wel in mijn prfiel staan
die van mij is ook erg vaak tegen de hand

ik zou dan gewoon eerst eens je teugels langer laten
en het verhaal van voren met rust laten en hem eerst goed voorwaarts rijden je merkt dan ook onder het rijden dan hij je hand gaat opzoeken

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:17

gazzetta schreef:

Eeeuuh tja... Frusty Lips are sealed

Verder ben ik het eens met de rest, ontspanning opzoeken, van achter naar voren rijden en de voorkant in eerste instantie los laten. Eerst werken vanuit de achterkant, die actiever maken, veel overgangen rijden dan zal je ook zien dat de ontspanning sneller komt. Succes!!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:07

Def schreef:
Verder ben ik het eens met de rest, ontspanning opzoeken, van achter naar voren rijden en de voorkant in eerste instantie los laten. Eerst werken vanuit de achterkant, die actiever maken, veel overgangen rijden dan zal je ook zien dat de ontspanning sneller komt. Succes!!

Hier sluit ik me bij aan. Tegen de hand moet je voorwaarts oplossen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:34

gazzetta schreef:

Dit moet je vooral niet doen!!!!!!!

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:03

je kunt ook laten zien dat je het goed bedoelt, rond vragen en als hij loopt even je hand loslaten, dan kan hij ontspannen, ook veel halsstrekken heeft bij mijn paard erg geholpen Lachen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:07

en als je merkt en voelt dat hij het bit vast pakt en zijn hoofd en kaak wil vasthouden
dan moet je hem de ruimte geven en je hand naar voren doen en even ontspannen en voorwaarts drijven zodat hij toch naar je hand toe gaat lopen en als je merkt dat die wil ontspannen en zijn neusje naar voren doet dan geef hem die ruimte ook door met je hand mee te gaan.

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:23

inge_0rland0 schreef:
je kunt ook laten zien dat je het goed bedoelt, rond vragen en als hij loopt even je hand loslaten, dan kan hij ontspannen, ook veel halsstrekken heeft bij mijn paard erg geholpen Lachen

precies dat doe ik ook en ook met dat halsstrekken en dan weer oppaken en verzamelen en dan weer voorwaarts met halsstrekken Knipoog

marleen89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:01

Mijn verzorgpony komt ook wel tegen de hand als hij niet geheel ontspannen is. Licht in je hand blijven en kleine kneepjes geven en veel been helpt meestal wel en soms niet maar dat heeft iedereen denk ik wel eens Knipoog Als hij geheel ontspannen is volgt hij inderdaad mijn hand als ik teugels langer laat volgt hij ze.

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:04

ik denk dat het alleemaal ook een beetje vanzelf moet komen, de ontspanning etc.