Hoe uitgestrekte stap aanleren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Hoe uitgestrekte stap aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 12:41

Heey,
Ik wil met mijn fries gaan beginnen met uitgestrekte stap. Maar hoe leer je dit aan? Middenstap gaat met vlagen goed...Maar we mogen nu bijna M1 starten dus wil er toch eens wat meer aandacht aan gaan besteden. Tips om eerst de middenstap beter te krijgen zijn ook welkom uiteraard.
Groetjes Barbara

Naomi_Punky

Re: Hoe uitgestrekte stap aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:57

dat leer je niet via de computer,, ik zou zeggen: zoek een goede insturcteur en beginnen!!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:42

Zorg allereerst dat je zelf in balans bent; recht zitten, meegaan met de hand en links-rechts drijven in het ritme van de stap (ik neem aan dat je dat weet). Kantel je bekken vervolgens iets naar achteren (richting je staartbeen) en sta toe dat het paard z'n nek ietsjes uitstrekt. Drijf dan iets extra bij.
Oefeningen die je hierbij kunnen helpen zijn balkjes stappen en veel rechte lijnen stappen.
Uiteraard kan een goede instructeur je beter helpen dan de mensen hier achter de pc Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:59

ik denk dat je het beste bij een intructeur les hierin kan nemen,dat je moet vragen hoe je het aanleert geeft aan dat je er niet zo zelf aan moet beginnen,les is de beste oplossing.
komt uitgestrekte stap niet pas in het M dressuur voor(weet het niet zeker)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 14:14

Hoi ja ik heb al les hoor. Maar ik wil er zelf gewoon ook al mee aan de slag gaan. En iedereen leert dat soort dingen weer anders aan dus was gewoon benieuwd wat iemand anders hier van vind.

Dat van die balkjes vind ik zeker een goed idee. Dat kun je toch ook toepassen bij midden/uitgestrekte draf?Weet iemand hoever draf en stap balkjes uit elkaar moeten liggen?

@ snoevie dat klopt maar aan gezien ik bijna M mag starten moet ik er wel zo langzamerhand voor gaan trainen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:21

oooh oke ja dan is het logisch.
ja iedereen leert het anders,er is op zich al best een goede tip gegeven hier voor.

succes,zal wel goedkomen

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:57

k denk dat als het paard goed aan de been is dat je gewoon goed moet mee gaan met de beweging van het paard,, teugels ietsjes nageven en drijven natuurlijk en dan moet het eigelijk gewoon lukken als alles goed is