Maar nou wilde ik vorige week aanspringen en toen gaf hij een paar vreselijke rotbokken en toen ben ik eraf gevallen. Terwijl hij ervoor en erna super liep!
Ik heb met mijn instructrice overlegd en afgesproken dat we de galop nog even laten zitten en eerst de stap en draf gaan bevestigen. Als er erin "valt" mag ik wel doorgalopperen.
Maar nu mijn vraag: Wie kent dit probleem? Wie heeft er tips voor zowel rijden/aanleren en voor het longeren?
Alvast bedankt!

Groetjes Katja.

met andere brave paarden mee. Zo snel mogelijk met een jong paard gaan buitenrijden, leren ze op eigen benen lopen, ze worden recht omdat ze niet aan een omheining met iedere keer een bocht kunnen plakken en ze trekken zich op aan de andere paarden. Als die dan (rustig!) gaan galopperen gaat je jonge paard vanzelf wel mee, spelenderwijs kun je hem zo leren galopperen onder de man. Rustig in verlichte zit en laat het hem zelf maar even uitvissen. Als hij het rechtdoor al kan, is het makkelijker om dan in de bak ook zijn evenwicht te vinden en zal hij daar ook minder heftig op reageren.