Cayenne en ik op SVS

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Selinaa

Cayenne en ik op SVS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 18:24

Hallo, wij zijn afgelopen zaterdag (24 nov.) afgerijsd naar het NEW AZELHOF in Lier
waar de halve finale stijlrijden van SVS (stichting Vlaamse schoolsport) werd gehouden!
De eerste ronde ging goed, wel met hier en daar foutjes maar daarvoor zijn we in leer bij
een leermeester, in deze ronde behaalten we 66 punten
In de tweede ronde ging het ook redelijk tot hindernis 8 daar kwamen we fataal ten val,
helaas want deze ronde vond ik dat de jury minder streng was, dus hadde we helaas net
niet genoeg punten om naar de kerstjumping in mechelen te mogen wand daarvoor moesten
we minstens 69 punten hebben, Maar ik vond dit toch een heel leuke ervaring!

enkele stills:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

FILMS

(eerste ronde)
http://www.123video.nl/playvideo.asp?MovieID=168439

(tweede ronde, blooper)
http://www.123video.nl/playvideo.asp?MovieID=168445

En zo als iedereen vinden wij een reactie leuke
ook heb ik graag tips en dingen waar ik echt wel op moet letten!

Bedankt voor het kijken xxx

zazoeyou

Re: Cayenne en ik op SVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:47

he gatverdamme zeg.. lelijke val.. Ach gut

Zo ben ik ook eens met een jong paard ten val gekomen in parcours,,dit was echter 1 galopsprong NA de hindernis..

Je hebt er hopelijk niets aan over gehouden?? Verdrietig

Was dit een L parcour?

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:56

Het Azelhof, heb ik ook al gereden, super dicht in de buurt Knipoog Lelijke val zeg, hopelijk hebben jij en je paardje niets? Spijtig dat je niet naar de kerstjumping mocht, dat zou ook een fijne ervaring geweest zijn voor jullie! Knipoog Veel plezier nog.

Joica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:12

ziet er netjes uit. misschien een tip om iets meer door te rijden in het pacour Knipoog

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 20:02

Zazoeyou: Dat is minder, hopelijk hadden jullie je niet bezeert, en ze hadden dit parcour op 1 M gezet !

Chaelle: het is daar echt zo mooi, en ja spijtig maar volgend jaar proberen we opnieuw!

Joica: Bedankt voor de tip Lachen , zal ze in gewone wedstrijden toepassen, maar bij deze gelukkig niet want ik had een tijd van 65 en als die lager was dan 63 dan kreeg je strafpunten want het ging voor de perfecte tijd Lachen

Bedankt allemaal en ik heb enkel een blauwe plek op mn knie en Cayenne die had helemaal niks, gelukkig maar !

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:26

Auw, dat ziet er pijnlijk uit Bloos!!!
Gelukkig dat jij en je prachtige paard er niets aan over hebben gehouden Lachen.
Vind het er erg mooi uitzien Haha!
Veel succes nog voor de toekomst.

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:30

Azelhof is heel leuk om te rijden,ben er ook al een paar keer geweest,goed georganiseert altijd.
Wel een lelijke val precies,hopelijk toch niet te hard bezeert? Voor de rest ziet het er wel goed uit Knipoog

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 18:40

Bedankt, ja gelukkig, was alleen even geschrokken Lachen
En ja azelhof is echt heel leuk om te rijden Lachen

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:55

Hee Selina.. Weet niet of je nog weet wie ik ben.. We hebben ge-pbt over de warre Knipoog
Haha, als ik dat filmpje zo zie spring je eigenlijk net als mij. Waar had je de kwalificatie gereden? 2 jaar geleden viel ik er met 2 punten net buiten... Was in Bilzen, en alle ruiters van Bilzen zelf stonden natuurlijk bovenaan Verward Dit jaar wou ik meedoen maar mijn paard is al een half jaar mank. Maar volgend jaar kan ik er 2 starten, dan is mijn schimmeltje 4, en ze bouwen het svs gelukkig niet zo hoog! Wel jammer dat je er net buiten viel he..! Mechelen ijkt me echt geweldig. Maar anders doen we het volgend jaar samen Vork
Eigenlijk moeten we eens meeten he Clown
x

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:12

misschien wat minder je tenen naar buiten draaien en knieen in het zadel houden. Het ziet er verder wel beheerst uit, jammer van die val, succes verder

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:51

Leuke filmpjes!! Ja Prachtig paardje en jullie zijn een leuke combinatie!
Is toch altijd een mooi parcours he, t Azelhof! Haha! Vind het daar altijd zo leuk rijden!
Wel een nare val! Gelukkig hebben jullie er niet echt iets aan overgehouden! Ach gut

Wat jammer dat je er net buiten viel! Volgend jaar meer geluk!! Ja
Als tip zou ik je willen meegeven: probeer mss wat meer "vooruit" te denken en te rijden naar de hindernissen toe.. ik krijg het idee dat ze nogal wat teruggaat in tempo bij het naderen van de hindernissen. Het is ook hierdoor dat ze vaak eigenlijk in feite een pasje te veel neemt. Ze zou met een iets ruimere galopsprong, wrs veel mooier uitkomen voor de sprongen, en je gaat veel betere, vlottere en nettere hindernissen krijgen! Maar dit is enkel bedoeld als eventuele tip. Want het ziet er echt wel goed uit! (en wat tijd betreft, je hoeft niet per se sneller te gaan, maar wel meer voorwaarts en iets ruimer Lachen )

(En het viel mij gewoon extra op, doordat ik eigenlijk mijzelf zag rijden toen ik naar je filmpjes keek Clown ) Ik ben nu zelf terug erop aan het letten dat ik haar vooruit rijd naar de hindernissen toe (en dus ook dat lef heb Lachen ) en ik moet zeggen, het helpt echt. Ik krijg veel fijnere sprongen, met veel meer techniek en vermogen (ze kan meer in een boogje springen ipv anders teveel omhoog moeten komen, en dan niet meer zo ver vooruit kunnen springen.. ) Ze gebruikt haar rug veel meer, waardoor het aangenamer wordt voor mij en haar, en we krijgen er gewoon veel meer vertrouwen door Lachen het springen gaat zoveel vlotter Knipoog )

Volgend jaar hoop ik ook (eindelijk) weer te kunnen deelnemen aan de selecties! Heb de afgelopen 3 jaar pech gehad met mijn paarden.. 3 jaar geleden: de ene was nog niet voldoende terug in vorm, de andere was drachtig en toevallig net voor de selecties ook mank, en de 2 wedstrijdpaardjes die ik kort daarna kreeg om te rijden waren er pas net voor de halve finale..
2 jaar geleden was het een beetje twijfelachtig of mijn huidige paardje er al dan niet klaar voor zou zijn..
en dit jaar was ze er meer dan klaar voor denk ik, maar stond ze helaas mank.. Verdrietig
Maar volgend jaar hopen we (eindelijk) weer van de partij te zijn Vork

Waar heb je selectie(s) gereden?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:35

netjes! echt waar.

Jammer van die val, je viel bepaalt niet lekker

Misschien inderdaad een klein beetje meer tempo, iets grotere galopsprongen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:49

Vind het er netjes uit zien hoor!
Die val ziet er iid akelig uit zeg!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 00:49

ziet er wel heel netjes uit, netjes onder controle, jammer van de val anders hadden jullie een perfect ronde. ook echt pech dat ze viel, denk dat een balk tussen haar benen bleef zitten want anders vind ik het raar dat ze zo 'makkelijk' valt. vind dat je erg netjes zit ook Haha!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 08:55

He bah, idd erg jammer joh!
Zag er zo lekker relaxed uit! Alles onder controle, zo hoort het!

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 19:12

Cowgirltjuh schreef:
Hee Selina.. Weet niet of je nog weet wie ik ben.. We hebben ge-pbt over de warre Knipoog
Haha, als ik dat filmpje zo zie spring je eigenlijk net als mij. Waar had je de kwalificatie gereden? 2 jaar geleden viel ik er met 2 punten net buiten... Was in Bilzen, en alle ruiters van Bilzen zelf stonden natuurlijk bovenaan Verward Dit jaar wou ik meedoen maar mijn paard is al een half jaar mank. Maar volgend jaar kan ik er 2 starten, dan is mijn schimmeltje 4, en ze bouwen het svs gelukkig niet zo hoog! Wel jammer dat je er net buiten viel he..! Mechelen ijkt me echt geweldig. Maar anders doen we het volgend jaar samen Vork
Eigenlijk moeten we eens meeten he Clown
x

Ja, bedankt, jammer dat je niet kon mee doen, en mechelen lijkt me niet geweldig, dat zou gewoon geweldig zijn Lachen

piezze schreef:
misschien wat minder je tenen naar buiten draaien en knieen in het zadel houden. Het ziet er verder wel beheerst uit, jammer van die val, succes verder

Bedankt, weet jij messchien een manier hoe ik mijn knieen goed in het zadel kan houden, want dat vind ik echt super moeilijk?

BlanCarla schreef:
Leuke filmpjes!! Ja Prachtig paardje en jullie zijn een leuke combinatie!
Is toch altijd een mooi parcours he, t Azelhof! Haha! Vind het daar altijd zo leuk rijden!
Wel een nare val! Gelukkig hebben jullie er niet echt iets aan overgehouden! Ach gut

Wat jammer dat je er net buiten viel! Volgend jaar meer geluk!! Ja
Als tip zou ik je willen meegeven: probeer mss wat meer "vooruit" te denken en te rijden naar de hindernissen toe.. ik krijg het idee dat ze nogal wat teruggaat in tempo bij het naderen van de hindernissen. Het is ook hierdoor dat ze vaak eigenlijk in feite een pasje te veel neemt. Ze zou met een iets ruimere galopsprong, wrs veel mooier uitkomen voor de sprongen, en je gaat veel betere, vlottere en nettere hindernissen krijgen! Maar dit is enkel bedoeld als eventuele tip. Want het ziet er echt wel goed uit! (en wat tijd betreft, je hoeft niet per se sneller te gaan, maar wel meer voorwaarts en iets ruimer Lachen )

(En het viel mij gewoon extra op, doordat ik eigenlijk mijzelf zag rijden toen ik naar je filmpjes keek Clown ) Ik ben nu zelf terug erop aan het letten dat ik haar vooruit rijd naar de hindernissen toe (en dus ook dat lef heb Lachen ) en ik moet zeggen, het helpt echt. Ik krijg veel fijnere sprongen, met veel meer techniek en vermogen (ze kan meer in een boogje springen ipv anders teveel omhoog moeten komen, en dan niet meer zo ver vooruit kunnen springen.. ) Ze gebruikt haar rug veel meer, waardoor het aangenamer wordt voor mij en haar, en we krijgen er gewoon veel meer vertrouwen door Lachen het springen gaat zoveel vlotter Knipoog )

Volgend jaar hoop ik ook (eindelijk) weer te kunnen deelnemen aan de selecties! Heb de afgelopen 3 jaar pech gehad met mijn paarden.. 3 jaar geleden: de ene was nog niet voldoende terug in vorm, de andere was drachtig en toevallig net voor de selecties ook mank, en de 2 wedstrijdpaardjes die ik kort daarna kreeg om te rijden waren er pas net voor de halve finale..
2 jaar geleden was het een beetje twijfelachtig of mijn huidige paardje er al dan niet klaar voor zou zijn..
en dit jaar was ze er meer dan klaar voor denk ik, maar stond ze helaas mank.. Verdrietig
Maar volgend jaar hopen we (eindelijk) weer van de partij te zijn Vork

Waar heb je selectie(s) gereden?

hihi, bedankt, ja gelukkig dat we niks mankeren Lachen
het is jammer dat jij zoveel pech hebt gehad met jou paardjes
en met voorruit rijden wil ik ook echt op gaan oefenen
en ik heb mijn selectie in het azelhof gereden Lachen
bedankt

eline_di schreef:
netjes! echt waar.

Jammer van die val, je viel bepaalt niet lekker

Misschien inderdaad een klein beetje meer tempo, iets grotere galopsprongen

ja , ik vond het ook echt heel heel jammer!
en op mijn tempo ge ik echt oefenen Lachen
bedankt!

Arabian_Girl schreef:
Vind het er netjes uit zien hoor!
Die val ziet er iid akelig uit zeg!

bedankt Lachen

GinnyBanshee schreef:
ziet er wel heel netjes uit, netjes onder controle, jammer van de val anders hadden jullie een perfect ronde. ook echt pech dat ze viel, denk dat een balk tussen haar benen bleef zitten want anders vind ik het raar dat ze zo 'makkelijk' valt. vind dat je erg netjes zit ook Haha!

bedankt, ja inderdaad , de balk zat tussen zijn benen want die viel mij op toen ik viel :d
succes met jouw super mooie fjord

Basic_ schreef:
He bah, idd erg jammer joh!
Zag er zo lekker relaxed uit! Alles onder controle, zo hoort het!

bedankt!

Echt bedankt voor jullie berichten, vind het zo leuk als ik reacties krijg :d

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 22:09

Niemand meer?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 22:38

Jammer dat je niet geselecteerd bent. Om wat tips te geven hier komen er een paar. Als ik zo het tweede filmpje bekijk dan mag het galopritme iets actiever liggen. Ze moet daarom niet sneller gaan maar het zou mooier zijn als ze iets enthousiaster galopeerde, iets actievere galopsprong nemen dus. Maar je paardje loopt nog niet helemaal verzameld dus dat kun je nog makkelijk veranderen. Wat goed is, is veel overgangen rijden, tempowisselingen. Stuk vooruit in galop en dan terugnemen en de hele tijd zo schakelen, op die manier zal ze beter verzameld gaan galoperen.
Verder vind ik dat je meer contact mag hebben in je galop, nu loopt ze er maar een beetje te lopen, je teugels hangen ietsje teveel door. Je moet er natuurlijk niet aan hangen, maar een gewoon contact zou beter zijn.
Verder zie je haar vaak een beetje twijfelen voor de sprong ofwel komt het doordat ze niet goed uitkomt, want ze maakt vaak nog een extra pasje, waardoor het er een beetje twijfelend uitziet. Verder heeft ze wel een leuke sprong.
Je houding vind ik ook goed en op de sprong kom je netjes mee. Ideaal zou zijn als je ze tussen de sprongen wat meer naar beneden kan rijden. Nette overgangen zijn belangrijk bij het stijlrijden (vind ik toch) dus laat haar na het afgroeten niet omhoog komen met haar hoofd. Maar dit zijn allemaal dingen waar jullie aan kunnen werken, als die er goed inzitten dan denk ik dat je het volgend jaar met gemak haalt, want je paard lijkt me wel ideaal voor het stijlrijden, ze is rustig te rijden, waardoor je alle oefeningen netjes zou moeten kunnen afwerken.
Vieze val zeg, maar ook weer doordat ze geen tempo maakt denk ik. Ze komt niet uit en neemt de hele hindernis mee.
Volgende keer beter, iig veel succes. Lijkt me geen probleem voor jullie.

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 13:53

bedankt, hele goede tips, daar gaan we echt aan proberen te werken Knipoog

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:30

Het ziet er heel fijn en beheerst uit, ontzettend jammer van die val.
Het is echt een nare val....
Schrok ervan....

Heb verder dezelfde mening als de rest, wat meer ritme, iets meer doorrijden dus.

Maar er zijn een hoop mensen die hier een voorbeeld aan kunnen nemen(zoals ik Tong uitsteken )

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 17:00

BEDANKT (L)

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-07 14:20

helemaal niemand meer, zit nu te leren voor examen wiskunde, dus verveel me heel erg, weet iemand hoe je kan oefenen om je knieen goed in het zadel te houden?

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 13:42

Selinaa schreef:
helemaal niemand meer, zit nu te leren voor examen wiskunde, dus verveel me heel erg, weet iemand hoe je kan oefenen om je knieen goed in het zadel te houden?

daarvoor open je best een specifiek topic met die vraag in vmr ofzo Lachen

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 22:58

BlanCarla schreef:
Selinaa schreef:

daarvoor open je best een specifiek topic met die vraag in vmr ofzo Lachen

ja, heb ik gedaan Lachen

linkje : http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=871760&hilit=

jullie mogen nog altijd een reactie plaatsen, wat dat is altijd leeuk Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:39

Ahhh wat jammer van die val Ach gut
Het was zo'n goed parcours.
Ziet er heel fijn uit! Lachen

edit: je springen ziet er fijn uit, niet je valpartij Vork