Mini @ work , Jaja onze held leert t al

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Mini @ work , Jaja onze held leert t al

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 17:49

Vandaag hadden we besloten om Gemini weer op te gaan pakken. Ondaks het slechte weer.

De ruiter is xLienepienx @ bokt Knipoog

Vorige jaar hebben we er een paar keer opgezeten en een paar pasjes stappen.Hij vond dit alleen heel spannend en eng.Vooral het opstappen was doodeng. Ach gut

Dat vond hij nu nog.Dus daar gaan we eerst eens aan werken + aan de stap.
Zodra je je voet omhoog deed om bv je voet in de beugel te doen of een voetje te geven.Ging hij achterwaart of tegen je aan draaien etc.Maar op het einde deed hij het echt SUPER!!
Stappen gaat ook steeds beter Haha!

Het gaat misschien niet zo snel etc als bij de meeste paardjes.Maar doe liever te rustig aan dan te snel.Want hij is erg onzeker.

*Het hoofdstel paste niet (bitje hing te laag) daarom met halster. Morgen komt er een nieuwe.En bitloos kan geen kwaad Knipoog
*Aan het halstertouw omdat hij nog onzeker is en mocht hij schrikken ik hem dan makkelijker terug kan nemen.Dan aan de longe en dat hij bv omdraait. Zover is hij nog niet.

Hier de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier de filmpjes van het stappen en op en afstappen.

http://www.youtube.com/watch?v=PMPaPtr4_uM

http://www.youtube.com/watch?v=owuLH25IZKA

http://www.youtube.com/watch?v=IWNZ4sW5trM

Nou dit was het weer. Volgende week is hij weer aan de beurt.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 28-11-07 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Goede linkjes erin gezet

Joline_

Re: Mini @ work , Jaja onze held leert t al

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:57

Hee, daar hebben we onze held op sokken. Ben toch wel erg trots op hem hoor! Alweer een jaar
geleden en toch weer zoo superbraaf. Ook met stappen ging het uiteindelijk eigenlijk erg goed he,
in het begin schokte hij nog een beetje, deed een paar pasjes en stond weer stijf stil. Daarna liep
hij gewoon vloeiend mee, zo aan het touw. Ook op-, en afstappen ging erg goed. Gaat helemaal
goedkomen met hem hoor Lachen

Pebbles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:58

Fijn dat het goed gaat leuke foto's
Misschien door middel van clickeren dat mini wat meer zelfvertrouwen krijgt..
Tis maar een idee, succes!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 18:04

Ja hij kan t stiekem wel Tong uitsteken
Had ook niet verwacht dat hij zo met los touw en teugels zou blijven staan.

Joline jij had toch welis zo'n klicker ??

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:41

Ehm, ik had er inderdaad 1.. Heb alleen geen idee waar die gebleven is..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:45

Ziet er leuk uit, hij snapt er nog niet zo veel van Lachen

Ik zou alleen in plaats van dit halster kiezen voor een halster dat wat strakker om z'n neus zit. Als hij nu schrikt en je hangt in een reflex aan een teugel, heb je kans dat je dit halster in z'n oog trekt en dan ben je misschien verder van huis.

Maar een mooi paardje hoor Ja

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:55

Heb je inderdaad gelijk in. VOlgende ke(e)r(en) gebruiken we gewoon het hoofdstel weer, dus zal dat niet meer nodig zijn.
TOch bedankt voor de tip Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 19:05

Ja snappen doet hij t echt nog niet nee Tong uitsteken Hij is gelukkig al wat minder bang.Hij heeft nu door dat we nix ergs doen.Al schrikt hij af en toe nog wel ,maar hij is gelukkig ook niet gemeen ofzo.

heb de filmpjes even ergens anders gedaan.Nu zijn ze iets beter Tong uitsteken

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:03

Ik ben toch niet echt fan van het zo opstappen bij paarden/pony's die het nog niet snappen. Heb liever dat ze met een kruk ofzo erop stappen. Omdat het gewicht dan niet in een keer aan 1 kant komt te hangen. Aaahgg dat is mijn mening. Veder vind ik het wel knap dat hij stil blijft staan. Gaat zeker wel lukken zo te zien, je beloont hem.. nou geweldig Haha! !!! Gaat vast helemaal lukken!

Bow_Hoefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:17

Ziet er vriendlijk uit. Maar mijn instructrice is niet zo van het voeren te paard. (wel laten voeren door iemand die mee loopt) Als hij dan zou schrikken, dan ben je je evenwicht kwijt Lachen

Verder vind ik het super dat je het al bitloos probeert ! Lachen

Komt wel goed !

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 20:25

@Bow_Hoefke volgens mij gaf ze hem nix..Tenminste niet dat ik weet.Ze liet hem aan dr hand ruiken etc want ze bewoog dr hand in het begin en dat vond hij eng. Clown

Opstappen met een krukje gaat helaas nu niet.Want hij deed moeilijk zoals draaien en dan lig je dus zo van het krukje af Clown en dan zou hij daar weer van schrikken + dat hij het eng vind als je bv op en stoel staat. Moet ik namelijk welis doen met de hooinetten en dan zit hij al helemaal in de stress.

Bow_Hoefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:26

sorry maar het leek zo Tong uitsteken Krukje opstappen doe ik ook nooit Clown Wat een ramp Nagelbijten / Gniffelen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 20:30

Jah zo ziet het er iid ook uit hoor.Hij krijgt wel altijd wat na het opzadelen en als hij klaar is Haha!

Hij heeft er nu volgens mij ook echt plezier in.Hij is met poetsen en opzadelen ook vrolijk en doet het echt netjes terwijl dat eerst ook niet zo was ..

MIsschien dat het volgende keer minder gaat.Maar we blijven gewoon oefenen nu.
Wordt tijd dat hij eens aan het werk gaat Tong uitsteken

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 20:38

Ik gaf hem inderdaad niets, liet hem gewoon aan mn hand ruiken. Als ik mijn hand omhoog deed,
opzij of waar dan ook dan stond hij meteen verstijfd. Apart ding is het wel Tong uitsteken

Met een krukje vind ik ook niet verstandig, aangezien hij, zoals Arabian_girl al zei, nog weleens wil
draaien en dan over het krukje kan lopen. Of dat we het krukje steeds moeten verzetten omdat
hij weer eens de andere kant op staat Nagelbijten / Gniffelen Schiet niet zo op denk ik Tong uitsteken

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:14

Ziet er rustig uit hoor, alleen, lastig filmen en een paard aan de hand laten meestappen he Knipoog
Dat vind ik het enige puntje van kritiek, omdat je dan niet 100% op je paard geconcentreerd bent en 1 hand niet beschikbaar hebt omdat je daar je camera mee vasthoudt (zelf een negatieve ervaring hiermee, vandaar)

Verder vind ik opstappen met een krukje bij een jong paard eerder LEVENSGEVAARLIJK!
Als ze gaan lopen of draaien en dat krukje komt tussen de benen, dan is helemaal het einde zoek.
Ik vind de manier van oefenen met op en afstappen juist heel goed gaan bij jullie!!
De ruiter is duidelijk en resoluut. Ze twijfelt niet, ze zit, geeft hem een klopje. Hij gaat op een gegeven moment vanzelf wel denken, goh, zo zal het wel horen ofzo. Ze doet zo normaal.. alsof er niks aan de hand is!

Dus, ik vind het er lekker uit zien! Haha!

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:13

aahgg waarschijnlijk heb ik veel te rustige jonge paardjes. Dus daarom doen wij het met een krukje!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:40

Het zier er allemaal vriendelijk uit, maar ik heb toch een paar kleine opmerkingen. Het zadel glijd naar een kant als je op stijgt. Hou volgende keer even de stijgbeugelriem aan de andere kant vast dat is prettiger voor de rug van je paard. Daar bij heb ik sowieso het idee dat het zadel erg rolt, omdat je er ook scheef op zit en het heel gemakkelijk weer de andere kant op krijgt. Of beter aansingelen? Dat is natuurlijk niet te zien vanaf het filmpje.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 10:55

Volgens mij hebben we hem idd daarna nog aangesingeld. Hij had toen we klaar waren ook zijn haren wat omhoog staan onder het zadel.Dus of dit nu van het shabrakje komt of door het veel opstappen? Hij is in vergelijking met vorig jaar wel wat breder geworden.Dus misschien eens even laten kijken of hij nog wel goed past.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:13

Daar is hij weer terug in training. Clown
Ik denk ook wel dat het geholpen heeft dat je een tijdje gestopt bent met hem Lachen

Hoe zit het nu met dat meisje uit Bergen op Zoom?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 14:10

Die zal van de week wel wat laten weten denk ik.

Hij is nu wel een stuk rustiger dan toen..en alweer een jaartje ouder en wijzer Clown

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:36

xLienepienx schreef:

Die clicker lag dus bij mij Clown

Ziet er leuk uit, Mini is toch echt wel een knapperd hoor *LOL* Vind idd dat je het erg goed doet Jo, zo lekker rustig en duidelijk, hij krijgt gewoon geen kans om te gaan twijfelen. Echt super, zo krijgt ie alleen maar vertrouwen in z'n ruiter OK dan!
Anouk: veel succes met de verkoop he!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:48

Helemaal eens met thinka!
Verder ist een leuk paardje! Haha! Veel sucsess!

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:54

Julia_14 schreef:
xLienepienx schreef:

Die clicker lag dus bij mij Clown

Haha, had ik kunne weten he Tong uitsteken