3 jarige nieuwe aanwinst @ work San Remo x Havidoff

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

3 jarige nieuwe aanwinst @ work San Remo x Havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 13:36

bromfiets

Re: 3 jarige nieuwe aanwinst @ work San Remo x Havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:39

Probeer om je handen wat stiller te houden, vooral in het eerste filmpje gaan ze nogal op en neer met lichtrijden.

Verder ziet het er netjes uit. Mooi paardje Haha!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:40

Het ziet er goed uit hoor, hij lijkt alleen wat onrustig in de aanleuning maar dat is ook wel logisch bij zo'n jong paard.
Je handen kunnen misschien wat stiller maar dat is waarschijnlijk door zijn onrustige aanleuning.
Veel succes met hem!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:52

erg leuk paard wat makkelijk loopt en ook graag loopt.
het valt meop dat hij een mooie aanleuning heeft maar dat hij afentoe uit deze aanleuning komt en zoals ik het zie ligt het ook een beetje aan jou handen die met lichtrijden op en neer gaan op veel momenten.
probeer hier op te letten, verder loopt hij beter als je net zoals op sommige stukken je handen wat hoger instelt, het lage is natuurlijk lekker om hem los te rijden.
ik denk dat jullie samen nog ver gaan komen Knipoog

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 17:12

Als ik mijn handen zo hoog instel dan gaat hij te hoog ingesteld lopen en dat hoeft hij nog niet. Hij vind het nog erg moeilijk met de aanleuning ma dat vind ik niet erg hij is ook nog maar 3 en ik rij hem nog niet zo lang. Mijn handen gaan automatisch op en neer weet wel dat ik hier aan moet denken maar volgens mij heeft hij daar niet zoveel last van. Mijn houding is toch de laatste maanden echt bagger. Maar daar ben ik mee bezig Haha! bedankt voor de leuke complimenten!!

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:18

knap paardje hoor!

Naast je handen valt me op dat je nogal 'zwaar' zit. Je komt vrij ver uit je zadel en daarna 'plof' je er weer terug in neer (ik overdrijf nu bewust). Je verstoort daarmee iedere keer de ontspanning in de rug doordat je daarop een stoot geeft.

Je zou kunnen proberen je gewicht meer boven je knieen te plaatsen en meer gecontroleerd gaan zitten, minder ver uit je zadel te komen en daardoor de rug minder te verstoren. Daarmee bewerkstellig je ook dat de aanleuning weer constanter wordt.

Succes

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 23:16

Ik weet dat mijn houding niet perfect is maar ik plof absoluut niet in het zadel. Ik heb bij hem mijn beugels wel een gaatje korter omdat wanneer ie misschien gaat bokken of weg springt kan ik wat beter blijven zitten. Aanleuning was vanavond al een stuk beter ik ga nu zelf ook meer letten op mijn houding. Maar mijn houding is zo slecht geworden omdat ik best een tijd geen les meer heb gehad dus niemand wijst mij daarop. Maar ben er nu zelf hard mee bezig. Op mijn Z paard is dat allemaal wel veel beter omdat ik met haar minder hoeft te doen maar met Zodiak is alles nog lang niet bevestigd dus is het ook allemaal wat moeilijker. Ma igv bedankt voor de tip zal der is op letten Knipoog Maar hoe bedoel je dat precies met het gewicht boven je knieen plaatsen?

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:58

erg leuk paard, probeer je handen en benen wat stiller te houden, ik kreeg van het filmpje het idee dat die dardoor iets onrustiger word in zijn aanleuning.
verder een mooi paard en overhaast het niet, want dat zo zonde zijn Knipoog

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:59

Ik denk dat ze bedoelt je beugels een gaatje korter en iets meer alleen meegaan met de beweging ipv echt gaan staan. Maar ik vind het er heel netjes uit zien hoor, voor een 3 jarige! Veel succes er mee en ik zie er wel toekomst in, dus ik ben benieuwd naar meer foto's of filmpjes!

Onrustig in de aanleuning, dat wel nog een beetje, maar wat verwachten we dan? Ik heb een 4 jarige gereden, maar daar zat dit knopje nog niet op Knipoog Lekker oefenen, komt vanzelf. Een beetje meer actie af en toe (ik hoor al hard geklik dat hij iets door moet lopen), maar verder top hoor!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:09

Erg leuk paard !!!
veel plezier met hem

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:00

Even denken hoe ik nou goed uitleg wat ik bedoel....

Als je paard gelijkmatig draaft, en dat doet jouw paard zeker, maakt hij een redelijk eenparige beweging naar voren. Als jij bij het lichtrijden gaat staan, verschuift je zwaartepunt naar voren (van zitten met gebogen been naar staan met meer gestrekt been, ook als je nog steeds recht boven je zadel bent, ben je bij het gaan staan even sneller naar voren gegaan dan je paard), als je dan weer gaat zitten, verplaats je je zwaartepunt weer naar achter. Je maakt dus ten opzichte van de grond geen eenparige beweging, maar ten opzichte van je paard al helemaal niet, ten opzichte van je paard ga je vooruit - achteruit - vooruit - achteruit. Daarmee maak je het voor je paard moeilijker die eenparige beweging vol te houden en loop je een levensgroot risico dat hij uit tact raakt.

goed, dat wil je dus veranderen. Je wil ten opzichte van je paard een zo gelijkmatig mogelijke beweging maken. Per saldo wil je niet omhoog en omlaag, maar naar schuin voren, schuin achter als je licht rijdt. Topruiters komen met het lichtrijden nauwelijks uit hun zadel, juist omdat je dan de minste kans op schokken hebt. Als je nu je zwaartepunt standaard boven je knieen plaatst, is dat tactmatige makkelijker te coordineren dan als je je zwaartepunt verder naar achter legt. Ik weet ook wel dat in de B en L recht zitten heeeul belangrijk is, maar voor het tactmatige is het beter om je borstbeen iets naar voren te zetten en je schouders ontspannen naar achter.

Zo een beetje duidelijker? Dit hele verhaal heb ik overigens niet zelf bedacht, maar is mij aangeleerd door Leunus van Lieren en ik ga ervan uit dat die er toch wel eens over nagedacht heeft en het uitgeprobeerd heeft.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:05

Ik vind dat je hem super rijdt hoor Angela! Het is logisch dat een jong paard nog moet zoeken in de aanleuning. Vind het echt een leuk paard om te zien! Gaat helemaal goed komen! Knipoog

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:10

Wat een mooierd! Ik zie een paar puntjes die al genoemd zijn. Maar vind het er echt goed uitzien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:17

Ik vind dit dus echt zo'n gigantisch mooi paard he Bloos!
Commentaar is al gegeven, benen stiller en je schouders mogen trouwens ook wel iets meer naar achteren Lachen Succes!!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:35

Leuk paard, kan lekker bewegen. Het rijden ziet er ontspannen uit, aanleuning en houding wordt vanzelf wel beter. Succes nog!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 11:40

FloortjeM bedankt ik ga hier zeker wat mee doen. Het was wel een goede uitleg en een tip waar ik zeker wat aan heb.

Als hij wat meer conditie krijgt ga ik ook weer met hem lessen doe het nu nog mooi rustig aan omdat hij nog zo jong is. Maar bedankt voor alle leuke reacties! Haha!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:47

Hey Angela!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst,
ik vind het een schitterend beetje Ja

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:19

Super leuk paardje zeg! Heel veel suc6 met hem!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 21:32

Ja dank jullie wel! Zal volgende week ofzo wel proberen mooie foto's te maken!