Jitse @ work tijdens clinic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kehylan

Jitse @ work tijdens clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 13:06

Ik en Jitse hebben gisteren mee gereden met een clinic van Andrea Slewe.
Ze heeft over elke ruiter een stukje geschreven dat was erg leuk.

Hier het stukje dat ze over mij heeft geschreven.

Michelle reed een mooie fries. En zoals ik vandaag al vaker heb gezien liep deze in eerste instantie ook iets teveel achter de loodlijn met de hals, en daardoor liep het paard wat gespannen in de hals en niet lekker los in het lijf. Na hier aan gewerkt te hebben liep hij heel mooi en lekker op eigen benen, wat voor Michelle even wennen was, want dat geeft een gevoel van geen controle meer te hebben, terwijl het wel zo is…..

We hebben wat aan de galop gewerkt want ze heeft moeite met de overgangen van galop naar stap, en ze kan bijna naar de M2, dus moet deze oefening wel even er in komen.

Friezen vinden galopperen natuurlijk best moeilijk en dus hebben we hier even extra aandacht aan besteed. Vanuit een arbeidstempo op een volte langzaamaan het tempo steeds meer vertragen, tot de grens bereikt is waarop het paard moeite heeft om in galop te blijven, even een paar passen volhouden en dan weer terug naar je arbeidstempo. Dit zijn we blijven herhalen en langzaamaan zie je dan dat het paard steeds een beetje verder terug kan in tempo. Michelle moet hierbij wel flink drijven, anders breekt haar paard de galop af. Het is zwaar werk, maar het paard probeert het wel te doen en als deze oefening regelmatig en niet te lang achter elkaar gereden wordt, zal het snel verbeteren en is de overgang naar stap snel gemaakt.

Kortom, een hele mooie combinatie die veel verder kan komen, mits op de juiste halshouding gelet wordt, en goed op souplesse en achterhand wordt gelet.

Hier komen nog een paar foto´s die ze hebben gemaakt (jammer genoeg zijn het er niet veel en best onduidelijk
Afbeelding

Afbeelding

Tips zijn altijd welkom!

Guetta

Re: Jitse @ work tijdens clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:09

He Michelle,

Jammer dat er maar weinig foto's zijn gemaakt!
Van wat ik kon zien, wachtend in het gangpad, zag het er netjes uit.

Jullie komen er wel!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:37

ja, heel jammer dat het maar twee foto's zijn. Had graag nog wel meer gezien. Ma vind het wel aardig eruit zien. groetjes

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:05

Jammer idd 2 fotos. Wel een mooie fries. Zelf heb ik ook de zelfde probleempjes wat jij hier boven beschreef, maar dat komt wel goed

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:07

heej wat leuk,ik heb jaren gelest bij andrea...

mooie fries heb je,en jammer dat het maar 2 foto's zijn

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:08

heel mooi paard

mijn vriend heet Jitse *LOL*

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 16:15

Bedankt voor de reacties.
Binnenkort ga ik foto's maken van het rijden en dan plaats ik ze.
Ik vond het ook heel jammer dat dat meisje maar 2 goede foto's heeft gemaakt (want op de andere 2 zag je bijna niks)
Maar ik vond de clinic leuk om mee te rijden en ik heb er ook veel van geleerd.

kimmie261: Toevallig dat jij bij andrea heb gelest.

MissToseland: Haha toevallig dat je vriend Jitse heet!