'Ze heeft beslist al beter gelopen
Ben ik me van bewust. Maar deze manege was voor ons heeeeel spannend! Hier werd ik de laatste keer dat ik hier wedstrijd reed uit gesloten uit veiligheid voor de ruiter (
) Op stal stond ze heel ontspannen, bij het knotten waar ze normaal echt niet stilstaat, stond ze met een hanglipje te soezen vandaag! Eenmaal daar leek ze ook nog steeds rustig, heb heeeel rustig de tijd genomen om op te zadelen en haar rustig te laten wennen aan de sfeer (het was immers alweer van oktober geleden dat we nog wedstrijd hadden
) Bij het losrijden liep ze in 1 woord super! lekker los op mijn handen. Echt heel fijn in die aanleuning en volledig op eigen benen! (waar ze op wedstrijd wel eens steun wil komen zoeken (die ik haar dan ook geef) liep ze nu volledig op zichzelf) Ze sprong niet 1 x weg
Bij het binnen gaan klapte ze toe. Ze kwam de poort binnen en wilde eigenlijk net zo snel weer buiten. Heb haar rustig in stap gezet en gezegd 'tis goed meiske, kom ma mee...Tis niks' waarop ze heel twijfelend langs de kantine (oei oei die enge kantine!) stapte, die vol zat met mensen! Ze twijfelde en nam wat afstand die ik haar dan ook rustig heb laten nemen. Goed laten kijken en toen nog een keer in draf rond gegaan! Ze twijfelde nog tot het belletje ging. Toen leek ze helemaal om te slaan en liep ze gewoon alsof ze nooit anders gedaan had!
in stap twijfelde ze heel kort toen we naar de enge hoek gingen maar toen ik haar even stil liet staan en liet kijken (was maar een paar seconden, maar kennelijk genoeg voor haar) naam ze uiteindelijk zelf initiatief om voorwaarts te gaan en vanaf toen was er nergens geen twijfel meer! 
Toen ik afgroette ben ik echt om haar hals gevallen en heb haar zoveel beloond!
Boeide me niet wat de jury dacht. Pret deed et goed
Uiteindelijk stonden we op een heeeele mooie 3de plek met 60% (dat is, gezien de jury, heel hoog
Ik won bij hem met 59% toen ik nog met Ex reed
)Anyhow, ik dus helemaal vrolijk! Had besloten om pas om 25 over 4 op te zadelen, datk maar een goede 25 minuutjes zou losrijden voor de 2de proef. En dat heeft uiteindelijk zijn vruchten afgeworpen

Tweede proef vertrok ze meteen vrij zelfzeker en toen het belletje ging was het weer helemaal Pret! Ze liep ontzettend ruim door de proef heen. Ze heeft een paar foutjes gemaakt omdat ze ''schrok'' van een of andere idiote knol die aan de buitenkant van de poort op het beton stom stond te doen. Dat hoordje ontzettend fel. Dus dat nam ik haar absoluut niet kwalijk! Ze is wederom helemaal de hemel ingeprezen en heb haar wel 100 keer verteld wat een brave merrie ze was, en wat een superpeerd ze was geworden, en hoe ongelooflijk trots ik was op haar vandaag
Heb haar zelfs mijn excuses aangeboden omdat ik niet gewoon op haar vertrouwd had...Had moeten weten dat ze me uiteindelijk niet in de steek zou laten! 
Deze proef stond ik 5de met 63%. Moet wel zeggen dat in deze proef mensen zitten die een niveau hoger rijden. (wij zitten met zogenaamde inrijproeven. Voor niveau 1 is E7 de inrij proef. Dat is voor mij mijn 'hoofdproef'
)Bij het afzadelen kwam ze ook echt knuffelen, stond ze met haar hoofdje tegen me en zo hebben we zeker vijf minuten gestaan...Iets wat ze normaal nooit doet!

let niet op mijn hoofd, was haar aan het verzamelen en dan wil Pret wel eens naar stap gaan dus ik zeg 'door!' om haar extra impuls te geven.

in zwartwit omdat je er anders niets op zag

(nee ze kantelt niet zo fel, haar bles loopt schuin
)Ben druk bezig met het opleiden van mijn vriend om foto's te trekken gezien mijn moeder het nog steeds niet kan
Maar was zó blij met het resultaat dat ik het niet kon laten om ze tóch er op te zetten