Kappa voor het eerst los

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kwitnie

Kappa voor het eerst los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 21:29

jaja het moest gaan gebeuren, We hadden er al een paar keer opgezeten aan de longe wat hij super deed, dus nu moest hij maar een keertje los. En dan natuurlijk foto's maken Haha!

Dit is hem dan (in ons martel tuig Extreme duivel )
1. Afbeelding

Kappa is een proefpaard van De faculteid diergeneeskunde in Gent waar in en mijn vriend studeren.
We kunen via de studenten vereniging centaur daar met de paarden bezig en daar ze ook beleren.

Zo zijn we nu al een aantal weken rustig met kappa bezig.
Aangezien we het nogal druk hebben kunen we ook niet zo vaak bezig, wat maar goed ook is want hij heeft al een peesblessure gehad waarschijnlijk toen hij nog als draver voor de kar liep (dit van horen, zeggen).
WE hebben hem al een aantal weken aan het longeren, en ook bijgezet. Waarbij hij erg goed de bijzet teugels opzoekt.

De kwaliteid van de foto's is slecht maar we hebben helaas alleen de mogelijkeheid om binnen te rijden, waar het nogal doner is.

Dit was hem toen we net begonnen.
Met zijn lekkere buikje.
2. Afbeelding

en zijn speedy galopje
3. Afbeelding

een van de weinige foto's buiten. We hadden hem voor het eerst met zadel gelongeerd. En we dachten even lekker met hem buiten te stappen. Wat volgens mij niet niet zo vaak gedaan was. Bloos
4. Afbeelding

Vandaag:
aan de longe eerst
5. Afbeelding

zijn galop word al beter:
6. Afbeelding

7. Afbeelding

en toen waren we los Haha! Haha!
8. Afbeelding

het gaat niet altijd van een leien dakje.
9. Afbeelding

Ja ja los en nog sturend (een beetje) ook
10.Afbeelding

De andere kant op
11.Afbeelding

12.Afbeelding

en de laatste, hij zag net dat hij op het verkeerde been licht reed.
13.Afbeelding

Paard zoekt zelf contact, dit accepteren wij
We dringen hem absoluut niet om aan de teugel te lopen.

weemi_4

Re: Kappa voor het eerst los

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:34

ziet er heel mooi uit .
mooi paard
nog veel succes

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 07:42

dankje wel
verder nog tips???

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:38

Wow ik wist niet dat Kappa al zo goed ging. Ziet er heel netjes uit hoor. Zelfs zn galop vind ik er voor een draver fijn uit zien. Zolang hij aan een vlot tempo loopt is er geen probleem denk ik dat hij contact zoekt. Het geeft iig een mooi ontspannen beeld.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:40

het paard zoekt steun in de hand zodat het niet op eigen benen hoeft te lopen.
dat kan ook een reden zijn he Knipoog
ik vind dat je dat bij een jong paard toch weg moet laten, hij loopt zowieso te diep, dit kun je op sommige foto's goed zien, op de laatste foto loopt hij beter en duikelt hij niet.
ook kan het een vorm van protest zijn, en is moeilijker af te leren dan aan te leren.
laat hem eerste eens op zijn eigen benen lopen, goed aan de been hulpen leren lopen en stuurbaar zijn, en dan pas aan de teugel Bloos
voor de rest is het puur ervaring op doen en hebben jullie denk ik niet zoveel tips nodig, het ijs is gebroken en nu maar oefenen he Tong uitsteken
verder ziet het er erg leuk uit en lekker braaf!
succes nog verder Knipoog

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 19:08

zitake schreef:
Wow ik wist niet dat Kappa al zo goed ging. Ziet er heel netjes uit hoor. Zelfs zn galop vind ik er voor een draver fijn uit zien. Zolang hij aan een vlot tempo loopt is er geen probleem denk ik dat hij contact zoekt. Het geeft iig een mooi ontspannen beeld.

dankje,
we zijn ook erg blij dat zijn galop zo verbeterd.

pre schreef:
het paard zoekt steun in de hand zodat het niet op eigen benen hoeft te lopen.
dat kan ook een reden zijn he Knipoog
ik vind dat je dat bij een jong paard toch weg moet laten, hij loopt zowieso te diep, dit kun je op sommige foto's goed zien, op de laatste foto loopt hij beter en duikelt hij niet.
ook kan het een vorm van protest zijn, en is moeilijker af te leren dan aan te leren.
laat hem eerste eens op zijn eigen benen lopen, goed aan de been hulpen leren lopen en stuurbaar zijn, en dan pas aan de teugel Bloos
voor de rest is het puur ervaring op doen en hebben jullie denk ik niet zoveel tips nodig, het ijs is gebroken en nu maar oefenen he Tong uitsteken
verder ziet het er erg leuk uit en lekker braaf!
succes nog verder Knipoog

Ik denk niet dat hij het gebruikt als uitweg. Als hij dit al doet, dan zal hij juist geen contact aannemen, zoals bij het longeren.
Wij zijn dan ook blij dat hij een lichte aanleuning neemt tijdens het rijden en minder diep loopt (opgekropt)
De laatste foto zijn wij ook wel blij mee aangezien hij iets meer oprichte.

Zelf ben ik trouwens van mening dat als een paard een lichte aanleuning zoekt en op zoek gaat naar de hand, dit alleen maar goed is. En een paard, helemaal als hij jong is, die te diep loopt komt dat wel goed. Dit doordat je een paard vanuit het achterbeen eruit gereden moet worden en de beenhulpen nog moeten komen. Ook hebben we er nog weinig opgezeten dus, vind ik dat hij zijn hals erg goed gebruikt en hoop dat we langzaam meer inpakt kunnen krijgen over de manier waarop hij zijn hals gebruikt.
Maar we zullen eerst zorgen dat we kunnen sturen en overgangen kunnen maken Cool

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:15

Mooie foto's heb je gepost! Ik vind hem soms ook wat diep lopen, maar hij is vanzelf heel actief uit de achterbenen en zoekt inderdaad ook vrij diep. Misschien in de toekomst meer dat neusje eruit rijden en gaan kijken voor verzameling en oprichting. Hij heeft genoeg impuls, dus volgens mij veel mogelijkheid om oprichting te geven, ook is zijn achterhand heel sterk.
Hij is met sprongen vooruit gegaan! Niet bang zijn om mocht het nodig zijn een paar stappen terug te doen, hij komt van ver Lachen