Shalbo schreef:Allereerst: ik vind dat er best al een beetje vooruitgang is ten opzichte van de vorige week. Ik vind het heel knap dat je het wel echt wilt verbeteren en dat je ook de minder goede stukjes erop durft te zetten.
Wat ik zie is dat je je paard teveel van voren wilt rijden. je zet van voren een beetje vast, waardoor je paard heel langzaam gaat lopen. Het moet juist precies andersom! Je moet flink gaan drijven, zodat je paard voorwaarts is. Hij mag best wel met dat koppie de lucht in lopen in het begin, maar hij moet gewoon echt voorwaarts zijn op het been. Veel overgangen maken dus. Wanneer de "gas" - knop erop zit, kun je je paard wat meer tegen de hand gaan rijden: veel voltes, lekker soepel maken en buigen om je been. Je zult merken dat als je je paard wat gaat opvangen hij je hand gaat opzoeken. Dán komt hij op de juiste manier aan de teugel: van achter-naar-voren.
Het wijken wil ik nog even kort iets over zeggen: Zorg dat je je paard éérst rechtstelt op de AC-lijn. Ik heb het gevoel dat die slimmerik van jou al in de gaten heeft wat de bedoeling is, en al naar de hoefslag aan het vliegen is (over de buitenschouder, want dat is lekker snel & gemakkelijk) voordat jij de juiste hulpen hebt kunnen geven. Je kunt dit voorkomen door iedere keer dat je paardje opzij wil vliegen uit zichzelf hem gewoon weer recht te zetten en de diagonaal AC af te maken. Snap je?
Succes ermee!
Ben het er helemaal mee eens,ook met het laatste stuk
Ben vandaag met Davey met priveles begonnen.
Ik zal later in de middag de filmpjes erop zetten.
Het ging best goed en ook de instructrise was tevreden.
Dus vanaf nu elke dinsdag een uur priveles
Ik zet idd ook de mindere filmpjes erop zodat mensen mij kunnen vertellen wat te doen.
Het is namelijk geen kunst alle goede/nette filmpjes aan elkaar te zetten en alleen die te tonen.
Daarmee ontken je het probleem en zal je ook nooit verder komen.
Ik vind het ook totaal niet erg om commentaar te krijgen omdat ik juist met het positieve commentaar verder kan komen
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 27-11-07 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt