Freedom jha jha natuurlijk weer bitloos en zadelloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Freedom jha jha natuurlijk weer bitloos en zadelloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:00

Ik moet nog wel wat aan mij houding werken maar jha dat komt wel.
Eerst natuurlijk los springen.
we hebben trouwens ook linksom gesprongen maar hier geen foto's van.
De fotograaf is mijn zusje met haar gebroken pink.
CAP IS EIGEN KEUS.
Afbeelding
Afbeelding
jha sorry ze ging me even te vlug af de andere kant op.
Afbeelding
Afbeelding
dit vond ik wel een grappige foto. (het lijkt of ze heel diep weg zakt maar da is niet want ik had alles netjes bijgeharkt.
NOu dan neem je zelf plaats op de pony. En tips zijn altijd welkom om beter te zitten dan kan ik dara aan werken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
normaal zou mijn zusje de balk verleggen maar ze had behoorlijk last van haar vinger ze heeft er ook een hele apart spalk om zitten en moet er waarschijnlijk aan geopereerd worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
landen dat vind ik het moeilijkst.
Afbeelding
Afbeelding
hier ging het een beetje fout.
nou dat waren ze filmpje zal ik er bij zetten als het lukt.
Een berichtje is wel leuk.

dovish

Re: Freedom jha jha natuurlijk weer bitloos en zadelloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:02

sjongejonge, jij durft! Haha!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:04

Brrrr, het ziet er tof uit, maar dat landen... Volgens mij is dat ook voor je pony niet fijn. Maar goed, zo lang jullie het leuk vinden, blijven doen natuurlijk!! Probeer je benen minder te laten vliegen naar de zijkant, dan knallen ze ook niet zo terug. En achteruit zitten als je landt, dan klap je niet zo op haar nek.

Verder respect, maar het ziet er wel pijnlijk uit...Knipoog

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:04

ik weet niet precies wat ik ervan moet vinden. Mij lijkt dat je na de sprong echt mega op d'r rug klapt omdat je geen steun hebt aan beugels e.d Datzie je vooral bij de drie-na-laatste foto, want je komt ook regelijk met je kont van de rug af.
Ook de 5 na laatste foto vind ik niet alles.

Nee, ik vind het er niet echt denderend uitzien, ik zie liever een boom en bitloos ritje over een zandpad.

*edit: Jethafa was me net voor Knipoog
Laatst bijgewerkt door Krissis op 25-11-07 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:05

Het eerste wat ik dacht was AU Clown

Maar ziet er wel stoer uit!

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:07

het lijkt alsof ze bij de afzet heel erg door haar knieeen wegzakt?!

Welk leuke pony,

Ik vind het wel leuk uit zien , alleen ik denk niet dat de landing voor je pony zo fijn is.
Misschien toch maar een zadel ?
Omdat je wel heel erg op de schoft/ nek terecht komt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:07

nee ik klap niet terug op de rug heel rustig dit lijkt wel jha maar dit is niet. mijn pony heeft iets aan de rug gehad en zo gauw ik ook maar 1 keer hard terug klap dan stopt ze er mee en springt ze absoluut niet meer. Zelfs niet over een balk op de grond .
Ze gaat dan ook gelijk in staking en nu bleef ze zelf almaar door springen. En er waren een paar mensen op stal die er ook niet zo voor zijn en die zeiden dat het er helemaal niet lomp uit zag.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:08

Om eerlijk te zijn vind ik het er niet zo vriendelijk uitzien. Ik denk dat je, vooral bij springen, vriendelijker bent als je er gewoon iig een zadel op gooit Knipoog .

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:10

Vind het er eerlijk gezegd niet zo heel fijn uit zien. Vind het behoorlijk hoog voor zo'n pony en het zadelloos springen lijkt me niet zo fijn voor de pony.

Voor je opmerking over cap eigen keus kan trouwens het topic gesloten worden. Zonder cap, zonder zadel en (gelukkig, anders had de pony ws veel druk in de mond gehad aan de foto's te zien) zonder hoofdstel is op dit moment geen goede combi. Waarom zo moeilijk doen?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:11

Hmm, je pony kan leuk springen.. Ik persoonlijk zou niet zo hoog springen zonder bescherming aan de pezen, maar dat is je eigen keuze.

Maar ik zou nooit zonder cap springen. Begrijp me niet verkeerd, ik rij ook wel zonder cap. Maar springen is nog een tikje riscanter, helemaal zo hoog..
Daarnaast denk ik ook dat je wat te groot bent om met deze pony deze hoogten zonder zadel te springen. Ik begrijp wel dat het leuk is, maar dit lijkt me niet bevordelijk voor zijn rug. Dan kan je beter een zadeltje op doen en bitloos een kruisje springen.

Daarnaast, springen jullie in een longeercircel? Want dat is volgens mij helemaal niet goed, gezien die vlak na de hindernis al de bocht om moet in het zware zand..Als het niet zo is, zou ik toch de sprong meer op een rechte lijn neerzetten, want het lijk zo vanaf de foto's dat de hoek bijna meteen erna komt..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:13

Sorry, maar ik vind het er ook niet leuk uit te zien,
je lijkt echt op de rug te klappen en de pony ziet er ook niet uit of hij het fijn vind allemaal.
Verder lijk je me ook wat te groot waardoor je hem in de weg zit...
Ik zou gewoon met zadel rijden, dan hinder je hem niet zo...

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:14

Als ze zo'n problemen gehad heeft met d'r rug, denk ik: waarom ga je er dan zonder zadel op springen? Bloos Kan wel zijn dat ze stopt als het pijn doet, maar dan is het dus al te laat..

Natuurlijk voel je het zelf het beste hoor, maar ik zie dat je een heel stuk van de rug afkomt, en neem aan dat je niet heel rustig terug kan zakken zo. Zonder zadel springen? Prima, maar dan wel als je houding goed is en je je pony's rug goed houdt. Lachen

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:16

met zadel springt ze veeeeeeeeel slechter daarom ben ik zonder zadel gaan springen. Ik merkte toen dat ze er veel meer plezier in had en dat ze dat veel beter deed. als ik er een zadel op gooi dan wil ze niet graag springen en rent ze op de hindernis af en springt ze er als een idioot over heen. Nu doet ze dat niet en is het veel relaxter ze heeft er nog zin in maar anders.
@annemeik misschien even mijn berichtje lezen.
En als ik met bit spring heeft ze haar mond boven de hindernis helemaal vrij.
Ik kan wel op de normale manier springen heb ook springlessen gehad westrijd gesprongen enz.
Rianneh: ik sprong eerst altijd in de gewone bak maar er is een nieuwe bak en vraag me niet waarom maar de staleigenaar wil dus dat er niet meer in vrijgesprongen wordt omdat de bak dan kapot zou gaan. Ik vind dit ook heel erg want zie het ook liever daar maar het mag niet. En om daarom het plezier helemaal af te nemen nee dank je. Ze wordt overigens belleerd voor de kar maar ik moet nog even wachten tot mijn vader weer mee wil om te oefenen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:17

Ik vind het er niet prettig uit zien en daarnaast ook onverantwoord dat je geen cap op hebt (persoonlijk zou ik ook beenbescherming omdoen aangezien de sprongen redelijk hoog zijn). De bak ziet er echt ontzettend zwaar uit en lijkt het alleen maar zo of is het een kleine bak en heeft de pony maar heel weinig ruimte om door te galoperen na de sprong? (excuses als ik het verkeerd zie).

Tijdens het springen ga je nogal ver acher op de rug zitten wat echt niet fijn voor de pony is! Ik vind het wel een hele leuke pony om te zien met duidelijk springkwaliteit!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:18

Myukii schreef:
Als ze zo'n problemen gehad heeft met d'r rug, denk ik: waarom ga je er dan zonder zadel op springen? Bloos Kan wel zijn dat ze stopt als het pijn doet, maar dan is het dus al te laat..

Natuurlijk voel je het zelf het beste hoor, maar ik zie dat je een heel stuk van de rug afkomt, en neem aan dat je niet heel rustig terug kan zakken zo. Zonder zadel springen? Prima, maar dan wel als je houding goed is en je je pony's rug goed houdt. Lachen

als ze stopt als het pijn doet dat het dan al te laat is nou dat doet ze heel snel hoor niet gelijk als het haar pijn doet nee gewoon als zij vind dat het te hard of te lomp gaat dan stopt ze.
En ik kan wel rustig terug zakken door eerst met mijn knieen op te vangen en dan rustig te zakken dit kan wel degelijk. En commentaar over de bak jha sorry ik kan hier echt niks aan doen zie het ook liever anders. En ik heb trouwens voor het springen alles bijgeharkt en ondertussen ook nog een paar keer.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:19

Mas schreef:
Sorry, maar ik vind het er ook niet leuk uit te zien,
je lijkt echt op de rug te klappen en de pony ziet er ook niet uit of hij het fijn vind allemaal.
Verder lijk je me ook wat te groot waardoor je hem in de weg zit...
Ik zou gewoon met zadel rijden, dan hinder je hem niet zo...

mag ik even vragen waaraan jij kunt zien dat de pony het niet leuk vind.
Niet aanvallend bedoelt maar ik zie het niet.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:22

wil niet zeuren hoor, maar ik geloof er weinig van dat je niet bonkt op d'r rug. Bij die landingsfoto zie je al dat je terugge'zwoosht' wordt op d'r rug. En kun jij misschien niks aan doen, maar ik vind het gewoon niet verantwoord om met een pony met rugproblemen zo te gaan springen. Bloos
Zeker niet in deze bak. Onder de man springen kan je toch wel in de gewone bak doen? Dit is nl zó slecht voor haar benen (rug!) en uiteindelijk haar techniek.. Jammer, want ze lijkt toch best leuk te kunnen springen! Ja

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:23

kyrkelover schreef:
met zadel springt ze veeeeeeeeel slechter daarom ben ik zonder zadel gaan springen. Ik merkte toen dat ze er veel meer plezier in had en dat ze dat veel beter deed. als ik er een zadel op gooi dan wil ze niet graag springen en rent ze op de hindernis af en springt ze er als een idioot over heen. Nu doet ze dat niet en is het veel relaxter ze heeft er nog zin in maar anders.
@annemeik misschien even mijn berichtje lezen.
En als ik met bit spring heeft ze haar mond boven de hindernis helemaal vrij.
Ik kan wel op de normale manier springen heb ook springlessen gehad westrijd gesprongen enz.
Rianneh: ik sprong eerst altijd in de gewone bak maar er is een nieuwe bak en vraag me niet waarom maar de staleigenaar wil dus dat er niet meer in vrijgesprongen wordt omdat de bak dan kapot zou gaan. Ik vind dit ook heel erg want zie het ook liever daar maar het mag niet. En om daarom het plezier helemaal af te nemen nee dank je. Ze wordt overigens belleerd voor de kar maar ik moet nog even wachten tot mijn vader weer mee wil om te oefenen.

Maar is het dan niet beter om aan je pony te denken en dan maar niet zo hoog en zonder ruiter te springen? Snap wel dat je het leuk vind enz. maar kies er dan voor om lager te springen..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:26

heb ik gedaan hoor in de gewone bak en dan met zadel en hoofdstel en daar doe ik haar veel minder goed mee. zadel zit trouwens goed is nagekeken maar met zadel krijg ik een stakende pony die niet wil en als ze wel gaat die hard gaat rennen en doen nou sorry hoor dan liever zo lekker relaxed een pony die rustig loopt als je de hindernis op hoogt netjes blijft wachten tot je dat gedaan hebt de pony pakt er op springt naar de rand stuurt en je niks meer hoeft te doen als blijven zitten,als met zadel en hoofdstel (wat er beter uit ziet) na een kwartier denken dat het zo toch echt niet leuk is voor ons allebij. We zijn laag begonnen hoor en ik ga er zelf ook niet altijd op we sprongen eerst ook altijd veel hoger we zijn nu niet hoger gegaan als de 70/80 cm. omdat ik vond dat je dat niet doet.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:30

Ik heb persoonlijk niets tegen zadel en bitloos springen, doe het zelf ook, maar wel op een hoogte waar het verantwoord is. En 70-80 vind ik al te hoog voor zo'n pony, met ruiter in een longeercircel met een zware bodem.

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:31

Zo te zien is dat bakje rond en vrij diep... Vind ik niet echt handig... Zo kan de pony niet mooi recht op de hindernis aantrekken waardoor hij zich in alle bochten moet wringen om eroverheen te komen. Ook vind ik het vrij hoog staan (foto 2 en 3 vooral). Ten eerste voor die pony en ten tweede voor in een bakje waar hij niet eens recht op de hindernis aan kan galloperen! Eigenlijk vind ik het gewoon onverantwoord! Dit is bijna moedwillig je pony in de soep draaien!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 20:41

happyness schreef:
Zo te zien is dat bakje rond en vrij diep... Vind ik niet echt handig... Zo kan de pony niet mooi recht op de hindernis aantrekken waardoor hij zich in alle bochten moet wringen om eroverheen te komen. Ook vind ik het vrij hoog staan (foto 2 en 3 vooral). Ten eerste voor die pony en ten tweede voor in een bakje waar hij niet eens recht op de hindernis aan kan galloperen! Eigenlijk vind ik het gewoon onverantwoord! Dit is bijna moedwillig je pony in de soep draaien!

dit vind ik op zich wel grappig niet banketstaaf bedoeld maar bij ons op stal staat ook iemand die dit altijd zegt,ik heb mijn pony nu 6 jaar alles mee uitgehaald wat god verboden heeft m het zo maar te zeggen nooit heeft ze wat gehad (dat aan haar rug kwam door een fout zadel en deze hebben we toen gelijk vervangen en we hebben haar goed behandeld door een goede arts dr. tillen)
Haar paard heeft ze altijd rustig aan mee gedaan en haar paar dstond wel vaak in de prak peesblessure knieblessure. Dus ik denk dat je niet gelijk kunt zeggen dat j ehierdoor je paard naar de fillestijnen rijdt.
Ik rijdt overigens ook bij ene trainingstal arabiertjes en dit is altijd met zadel en hoofdstel en cap en bodyprotector en heb daar dit jaar ook een aantal paarden ingereden. Dus het is niet zo dat ik alleen maar zo kan rijden.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:50

kyrkelover schreef:
dit vind ik op zich wel grappig niet banketstaaf bedoeld maar bij ons op stal staat ook iemand die dit altijd zegt,ik heb mijn pony nu 6 jaar alles mee uitgehaald wat god verboden heeft m het zo maar te zeggen nooit heeft ze wat gehad (dat aan haar rug kwam door een fout zadel en deze hebben we toen gelijk vervangen en we hebben haar goed behandeld door een goede arts dr. tillen)
Haar paard heeft ze altijd rustig aan mee gedaan en haar paar dstond wel vaak in de prak peesblessure knieblessure. Dus ik denk dat je niet gelijk kunt zeggen dat j ehierdoor je paard naar de fillestijnen rijdt.
Ik rijdt overigens ook bij ene trainingstal arabiertjes en dit is altijd met zadel en hoofdstel en cap en bodyprotector en heb daar dit jaar ook een aantal paarden ingereden. Dus het is niet zo dat ik alleen maar zo kan rijden.

Ja, maar het gaat nu toch om dit paard en deze situatie? Ik denk idd dat je zo ook tegen een blesure aan gaat lopen, misschien niet direct, maar goed lijkt het me niet voor je paard. En of dat andere paard nou problemen heeft of niet.

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:51

Je kunt er ook niet in kijken! Wie weet is je pony wel zo'n harde stuiter die nix laat merken!

Maar goed, nu moet ik wel toegeven dat pony's iets meer kunnen hebben dan paarden maar ik vind om er nou zo mee om te gaan niet echt handig. Maar goed dat is mijn mening.

Ohh ja en ik zeg ook niet dat je er nu super voorzichtig mee om moet gaan. Er is ook nog zoiets als een middenweg!

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:53

Geen peesbeschermers, zo'n mulle ronde bak = vragen om peesblessures!