Bijou le Cheval Unique - Training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ladylay

Bijou le Cheval Unique - Training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 18:49

Het gaat de laatste tijd echt lekker, we gaan met sprongen vooruit.
Alleen de laatste week lukt het rijden niet echt {nouja gaat het niet echt}, dit komt doordat ik ontzettend moe ben, dus niet elke dag gereden, niet echt intensief getraind. Nog een keer aan de passoa gedaan, waar ze echt beter van word.

Op dit moment zijn we echt bezig met schakelen, lekker naar voor rijden, meer van de grond af krijgen.
Nog veel actiever achterbeen, en zijgangen.
Beide gaat fijn, maar ze kan nogal heet worden en komt ze lichtelijk omhoog, die spruit Vork
Het is me een hittepetit.

Even een kleine anekdote : zoals ik al zei ben erg moe, dus mijn benen zitten niet altijd hoe het moet.
Heb ook een nieuwe rijbroek aan, met leren zit, zit dus nog niet helemaal comfortable Knipoog
Handen zijn ook wat minder hier, en ze is van voor wat strak, Dit komt dus doordat ik heel moe ben en niet rijdt zo als normaal, en zelf dan ook strakker rijdt dan normaal. dus normaal is dit niet het geval. en is ze dus los van voor
Dus dat weten we, en ik kijk hier veel naar beneden, wat normaal niet het geval is.
Verschil in dagen moet er zijn Knipoog En ze is zeker de makkelijkste niet, het is er net op of er onder. Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
{wat te lang van voor}

Afbeelding

Afbeelding
{doorheen vragen}

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
{niet helemaal los van voor}

Afbeelding

al met al ben ik wel tevreden van voor vandaag, ben ontiegelijk moe en dan ben ik ook niet echt optimaal en dat merkt bijou, en ondanks dat heeft ze vandaag toch ontzettend haar best gedaan
Laatst bijgewerkt door ladylay op 25-11-07 19:02, in het totaal 4 keer bewerkt

GinnyBanshee

Re: Bijou le Cheval Unique - Training

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:53

zij kan ook super uitstrekken Haha! ziet er goed uit alleen ze lijkt een beetje zwaar in je hand dus misschien meer overgangen maken? verder zijn jullie een super leuke combinatie om te zien Haha!

* oh ja, super achterbeen!
Laatst bijgewerkt door GinnyBanshee op 25-11-07 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:54

Mooie foto's hoor, echter loopt je paardje op elke foto achter de loodlijn. Het lijkt wel of je bijou dwingt netjes aan de teugel te lopen, het ziet er alleen onprettig uit. Dit is niet banketstaaf bedoeld maar meer puntjes waar je op zou kunnen letten de volgende keer als je weer de fut hebt om op je knollie te stappen Haha!

Edit:
** dit neem ik by the way terug zie namelijk nu dat je niet op elke foto je paardje te diep hebt lopen. Ik had beter moeten kijken solly!!!
Laatst bijgewerkt door Caroline1985 op 25-11-07 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:55

leuke pony, alleen heb je volgens mij 10 kg in je handen hangen.
Ik heb ook het idee dat ze onder je vandaan rent, al met al geen ontspannen indruk. Ik had liever iets positiever gereageerd, misschien als jij ook wat beter in je vel zit.

Kim_Bisous

Hey Hannah,

Dat moe zijn dat kan ik, dan gaat mijn rij kwaliteit ook altijd achteruit Gaaaap

Bies ziet er geweldig uit! Je rijbroek is ook mooi zeg! Kwijl Je ziet dat ze lekker fel is met rijden, je weet je puntjes, soms wordt ze wat te lang van voor..

Succes en ga zo door OK dan!

Anoniem

Leuke combinatie! Misschien af en toe niet te diep vragen

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:56

Ziet er netjes uit!Ik wil het wel eens zien als het helemaal top met allebei gaat.

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:57

Ziet er goed uit hoor!
Alleen je benen mogen wel een heel stuk naar achter!

En je paardje loopt idd soms achter de loodlijn.
Maar verder heeft ze echt mooie gangen!

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:58

Je hangt teveel aan de teugels en daardoor steek je je onderbeen ook naar voren...

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:59

Super mooie haf zeg!!
Het lijkt inderdaad een beetje of je behoorlijk wat in je handen hebt..
Ook moet je je onderbenen meer naar achter brengen want je zit nu als het ware in een luie stoel houding Knipoog
Verder vind ik het er netjes uit zien ze heeft echt een lekker achterbeen en voorbeen zeg!!

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:02

Ziet er leuk uit, alleen lijkt het alsof ze met een 'valse' knik loopt ipv aan de teugel. Ik je profiel zie ik het niet op de foto's. Dus waarschijnklijk een moment opnamen...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:03

Leuke pony! Commentaar geef je zelf al...

ff offtopic: een anekdote is een kort (grappig) verhaal Knipoog

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 19:03

thanks voor alle reacties al zo snel Clown
en klopt wat gezegt word allemaal, maar dat stond ook allemaal al in de inleiding Knipoog

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:04

Ik vind het er netjes uit zien hoor Hannah.
Jullie zijn zeker wel veel vooruit gegaan, komt allemaal goed! OK dan!
Bijou blijft een leuke pony Haha!

p.s Mooie nieuwe rijbroek !

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:05

Hai

Ze wordt steeds meer pony en gaat echt body krijgen.

Enige puntjes:
- beenhouding
- niet terug werken in je binnehand

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:10

ziet er erg netjes uit hoor! jullie gaan inderdaad vooruit. ik ben het met je eigen commentaar eens dus daar ga ik niet op verder. probeer wel op je beenligging te letten, je steekt ze net te veel af.
Verder is choco super chique op haar! Vingers aflikken
welke rijbroek is dat? Kwijl

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:14

De rijbroek wil ik ook wel weten ja Knipoog

Ik zie een paardje dat aardig op de voorhand loopt en een ruiter die niet loslaat. Probeer haar op haar eigen benen te laten lopen, maak overgangen en durf ook zelf los te laten. Beenligging is niet goed, maar dat geef je zelf ook al aan.

Leuke haf met veel mogelijkheden, maar laat haar op haar benen lopen anders wordt je nog moeier. Zij moet moe worden, niet jij Knipoog

gypsymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:15

hei je hebt dezelfde cap als ik Clown

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:16

ziet er leuk uit commentaar is al gegeven. welke stal is dat?

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:17

Ik vind de foto´s persoonlijk niet echt een fijn beeld geven
Je zegt dat je moe bent, en dat het daardoor minder fijn ging. Oke, kan ik inkomen. Maar vind dat je wel erg veel druk op je handen hebt, lijkt op sommige foto's als je hem in de krul trekt. Je eigen houding vind ik ook minder, je leunt achterover en je benen steken te ver naar voren.
Probeer haar met iets meer been te rijden, meer van achter naar voren. Waarschijnlijk wordt ze dan ook wat lichter van voren.

Verder vind ik het een superleuke pony, denk dat jullie ook een leuke combi kunnen vormen!

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:19

Jaaa bijou ziet er weer goed uit! puntjes noem jezelf al op! mooie rijbroek ook Haha!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 19:21

_Sas_ schreef:
Je zegt dat je moe bent, en dat het daardoor minder fijn ging. Oke, kan ik inkomen. Maar vind dat je wel erg veel druk op je handen hebt, lijkt op sommige foto's als je hem in de krul trekt. Je eigen houding vind ik ook minder, je leunt achterover en je benen steken te ver naar voren.
Probeer haar met iets meer been te rijden, meer van achter naar voren. Waarschijnlijk wordt ze dan ook wat lichter van voren.

Verder vind ik het een superleuke pony, denk dat jullie ook een leuke combi kunnen vormen!

en klopt allemaal wat je zegt Lachen
en dat komt dus doordat ik moe was, en idd dan zouden er mensen zeggen waarom dan toch deze foto's plaatsen. maar ach...kan me daar niet echt druk om maken.
en heb het ook al in de inleiding gezet, en hier nog een keer herhaald

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:23

Klopt dat je het in de inleiding hebt gezet, maar je plaatst toch foto's om reacties te willen? Nou ja dit is mijn reactie op de foto's, vandaar de herhaling Lachen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 19:23

_Sas_ schreef:
Klopt dat je het in de inleiding hebt gezet, maar je plaatst toch foto's om reacties te willen? Nou ja dit is mijn reactie op de foto's, vandaar de herhaling Lachen

okay Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:25

ladylay schreef:
_Sas_ schreef:

en klopt allemaal wat je zegt Lachen
en dat komt dus doordat ik moe was, en idd dan zouden er mensen zeggen waarom dan toch deze foto's plaatsen. maar ach...kan me daar niet echt druk om maken.
en heb het ook al in de inleiding gezet, en hier nog een keer herhaald

Als je toch geen commentaar wil kan je de foto's beter op ITP plaatsen, daar horen de reacties 'oh wat een leuk paard' namelijk en niet hier. Hier moet je zijn voor rijtechnisch commentaar, maar aangezien je daar niet op zit te wachten hoort dit topic hier niet in mijn ogen.