Gidam @ work: Vitalis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pAardenMeiid

Gidam @ work: Vitalis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 17:40

Hallo,

Ik bedacht me dat ik hier al een tijd niks van me heb laten horen en ik rijd nu sinds kort een nieuw paardje, Het is een Gidam en ze heet vitalis.
Ze is nu zo'n 2 en halve maand onder zadel en het gaat al aardig de goede kant op, op 15 december gaan we meedoen met de onderlinge wedstrijd dus ik ben beniewd.
Ik heb in ieder geval nog even de tijd om te trainen Knipoog
Gister zijn er foto's gemaakt, helaas heb ik ze nog niet allemaal toegestuurd gekregen maar hier alvast een deel!

Afbeelding

Afbeelding
oeps mijn handen, ik zet ze niet vast hoor Knipoog

Afbeelding

En wat vinden jullie er van?

weemi_4

Re: Gidam @ work: Vitalis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:44

mooi beesje , maar ze loopt wel een beetje te diep
nog veel plezier met haar

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:45

Ziet er goed uit voor een paard wat zo kort onder het zadel is!
Leuk paardje, veel plezier ermee:)

pAardenMeiid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 17:47

Bedankt Lachen

weemi_4 schreef:
mooi beesje , maar ze loopt wel een beetje te diep
nog veel plezier met haar

Te diep? dit is wel op de loodlijn dacht ik zo Knipoog

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:50

op de laaste foto lijkt het of ie achter de LL loopt maar op de eertse loopt hij juist wel op de LL dus zal wel een moment je zijn geweest (of een rare hoek bij het make van de foto)

pAardenMeiid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 17:53

liedje89 schreef:
op de laaste foto lijkt het of ie achter de LL loopt maar op de eertse loopt hij juist wel op de LL dus zal wel een moment je zijn geweest (of een rare hoek bij het make van de foto)

Ik denk inderdaad dat het een moment opname is geweest want ze is normaliter eerder te lang in het lijf dan achter de LL, was eerste dag dat ik met spoor had gereden, daar reageerde ze veel actiever op, ik rij namelijk met 2 zweepjes maar daar reageerd ze niet meer op, door het spoor komt ze ook beter bij elkaar dus ik vind het niet erg dat ze zo loopt, dat rij je er wel weer uit

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:01

vind het niet heeel ontspannen er uit zien,
het fijt dat ze niet op je 2 zwepen reageert vind ik slecht, hoe denk je dat ze over een tijdje op je spoor reageert, ik denk niet.

het te diepe vind ik niet zo erg. probeer wel je handen niet vast te zetten, dat idee krijg ik een beetje,

pAardenMeiid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 19:58

zweep gebruik ik voor stelling, ze luistert er niet naar omdat ze domweg gewoon geen zin heeft om te werken Knipoog reactie is de ene keer beter als de ander maar ik heb een spoor nodig om haar aan het been te houden, zonder spoor red je het niet, dan word ze te zwaar voor het been. En zoals ik al zei over mijn handen zet ik ze niet vast ik heb alleen de teugels af en toe te lang..

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:02

Domweg geen zin is vaak een teken dat ze het niet begrijpt. 2 zwepen waar ze niet meer op reageert, dat wil je denk ik niet bij zo'n jonkie.. En dan maar sporen...

Maar goed, eigen keuze natuurlijk, veel succes met je onderlinge!!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 20:06

pAardenMeiid schreef:
zweep gebruik ik voor stelling, ze luistert er niet naar omdat ze domweg gewoon geen zin heeft om te werken Knipoog reactie is de ene keer beter als de ander maar ik heb een spoor nodig om haar aan het been te houden, zonder spoor red je het niet, dan word ze te zwaar voor het been. En zoals ik al zei over mijn handen zet ik ze niet vast ik heb alleen de teugels af en toe te lang..

als jij zo wil paardrijden moet je het zelf weten, maar een dier zo kort onder het zadel, tja en op die manier daar wordt ik niet vrolijk van,

messchien eens de fout bij je zelf zoeken ipv het dier de schuld geven, is heeel verhelderend soms.

succes verder.

pAardenMeiid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 10:20

Jethafa schreef:
Domweg geen zin is vaak een teken dat ze het niet begrijpt. 2 zwepen waar ze niet meer op reageert, dat wil je denk ik niet bij zo'n jonkie.. En dan maar sporen...

Maar goed, eigen keuze natuurlijk, veel succes met je onderlinge!!

een spoortje was zowiezo al nodig Knipoog sloom paard van eigen.

@ Dobbel, wat zou hier een fout aan zijn bij mijzelf, ik geef het paard toch ook nergens de schuld van, ik begrijp ook heus wel dat een paardje die zo kort onder zadel is nog niet alles kan en begrijpt.
Daarom train je toch ook, om zo maar steeds een stapje verder te komen.
En ik vroeg hier alleen maar wat men van de vorderingen vond, niet of het perfect is.

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:41

Hahha een echte Guidam!
Maar ziet er goed uit. Alleen niet teveel met spoor en zweep bij zo'n jonkie.

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 11:44

Het is een leuk paard!
Alleen zou ik niet met 2 zwepen en sporen er op rijden.
Maar dat is je eigen keus.
Succes met je onderlinge wedstrijd!

pAardenMeiid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 18:06

Kehylan schreef:
Het is een leuk paard!
Alleen zou ik niet met 2 zwepen en sporen er op rijden.
Maar dat is je eigen keus.
Succes met je onderlinge wedstrijd!

Dankje Haha!
Nee de tijd van 2 zwepen is al voorbij sinds het spoor erbij is, rij nu nog met 1 om stelling te krijgen Knipoog

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:00

wat grappig, ik rijd ook een guidam en ze hebben wel veel van elkaar weg vind ik!
( zie onderschrift)

ben het er trouwens wel mee eens dat ik twee zwepen en een spoor veel te veel vind.. niet doen is inderdaad vaak een teken van niet snappen

maar zoals je zei, je hebt er al wat aan gedaan Lachen

succes met je onderlinge!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:22

Ik weet het niet, ik vind het niet goed dat je met 2 zwepen en spoor rijd.
Ze zal toch gewoon op je spoor en een zweepje moeten reageren, ook bij stelling.
Sucses! Verder onwijs leuk paardje! Knipoog

pAardenMeiid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 17:57

sjuulie: ik zou even in je topic kijken Haha!
gispsylover: zoals ik al zei, er is al wat aan gedaan en het gaat nu steeds meer de goede kant op met rijden Lachen

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:03

als ik jou was zou ik die zwepen en die sporen achterwege laten.
hand voor en laat m maar lopen.
je houdt m voorin tegen, dan komt ie in verzet en dan vind ik het ook niet gek dat je geen reactie krijgt op de zwepen.
probeer je handen voor het zadel en bij elkaar. die nageeflijkheid die komt wel, eerst VOORWAARTS.

leuk paard

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:20

Ik zie absoluut geen verzet van voor bij dit paard hoor Clown, en ook geen vasthouden (zo dan).
Dat je op zo'n jong paard met sporen en 2 zwepen moet rijden is wel een kwalijke zaak, als je nu al met sporen moet rijden eindig je straks met sporen van 10 cm om hem voorwaarts te krijgen.
Een idee is misschien om met rijden iemand met een longeerzweep er bij te houden, het moment dat jij been geeft drijft diegene hem op, op die manier ben jij niet de boosdoener van het "slaan" en snapt hij misschien dat hij zo voorwaarts moet. Het werkte bij ons wel.
En jonge paarden hebben nou eenmaal geen perfecte stelling, omdat ze geen balans hebben, dat hoor je je paard niet kwalijk te nemen als 'niet willen werken' Lachen.
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 02-12-07 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:24

mooi beestje,
probeer alleen je spoor er niet zo in te drukken en je handne rechtop te houden
succes verder Lachen

pAardenMeiid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 19:50

Bedankt voor de reacties Lachen

Ezumii schreef:
Ik zie absoluut geen verzet van voor bij dit paard hoor Clown, en ook geen vasthouden (zo dan).
Dat je op zo'n jong paard met sporen en 2 zwepen moet rijden is wel een kwalijke zaak, als je nu al met sporen moet rijden eindig je straks met sporen van 10 cm om hem voorwaarts te krijgen.
Een idee is misschien om met rijden iemand met een longeerzweep er bij te houden, het moment dat jij been geeft drijft diegene hem op, op die manier ben jij niet de boosdoener van het "slaan" en snapt hij misschien dat hij zo voorwaarts moet. Het werkte bij ons wel.
En jonge paarden hebben nou eenmaal geen perfecte stelling, omdat ze geen balans hebben, dat hoor je je paard niet kwalijk te nemen als 'niet willen werken' Lachen.

Ik hou haar absoluut niet vast van voor.
Maar ik gebruik spoor niet voor voorwaart maar voor neerwaarts, voorwaarts is ze de laatste tijd al genoeg Knipoog Bedankt voor je tip trouwens Lachen
Stelling gaf ze eerst niet linksom en nu doet ze dat super maar nu gaat het rechtsom weer minder, ik blijf er gewoon aan werken maar verwacht heus geen wonder paard Knipoog

Larissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:02

Ezumii schreef:
Ik zie absoluut geen verzet van voor bij dit paard hoor , en ook geen vasthouden (zo dan).
En jonge paarden hebben nou eenmaal geen perfecte stelling, omdat ze geen balans hebben, dat hoor je je paard niet kwalijk te nemen als 'niet willen werken' .

Helemaal mee eens!!!!!!!!!!

pAardenMeiid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 13:21

bedankt voor je reactie Lachen