Billy Boy[4jr.] @ Dresuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Marissa

Billy Boy[4jr.] @ Dresuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 16:34

Hallo allemaal,

Ik heb vrijdag mijn moeder gevraagt of ze wat foto's wou maken met rijden. Haha!
Ik heb Billy nu net een Weekje, heb helaas afschijt moeten nemen van mijn Topper Mister Proud die nu ook iets mooi nieuws tegemoet gaat.
Billy is een 4 Jarige Duitse rijpony van Branduardi M x Hasko.
Hij moet nog veel leren, maar ik ga hem in Janurai voor het eerst starten in de B Dressuur en als het goed gaat ook gelijk in de B Springen.

Genoeg gepraat, hier zijn de foto's Knipoog

Stap. (heb mijn hand verkeerd staan Clown en moet mijn hak iets meer uitdrukken)
Afbeelding

Draf. (hak laag Tong uitsteken was net een ophouding aan het maken omdat hij een andere pony langs zag komen)
Afbeelding

Nog een drafje. (mag iets lager lopen)
Afbeelding

Galop. (niet het beste moment)
Afbeelding

Hij heeft nog wat moeite in de Galop dus zijn we in de Galop alleen bezig met voorwaarts en de rest komt vanzelf en hij zit nogwat moeilijk.. Tong uitsteken

Commentaar mag altijd maar hou het wel netjes en alles op de foto's te zien is ben ik me van bewust. Knipoog

Groetjes marissa

netam12

Re: Billy Boy[4jr.] @ Dresuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:37

hoe kunnen wij commentaar geven als je er al van bewust bent??.
Zal mijn commentaar wel even geven:probeer wat rechter op te gaan zitten je handen hoger te houden, en wat meer te gaan ontspannen in je handen..
Vind het verder wel een leuke pony om te zien .

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 16:53

Een ophouding maken terwijl je naar voor zit (en je sporen in z'n buik drukt) ... NOT Tong uitsteken zet dan beter 'ik was aan het proberen een ophouding te maken' lol
En op die galopoto zit jij net het best Tong uitsteken (met uitzondering van de eerste foto)

Mijn commentaar dus: rechtopzitten, hakken uitdrukken, handen meer dragen en niet naar de grond kijken Tong uitsteken je kan je studie van de grond beter niet op je paard voortzetten Tong uitsteken

Hij loopt ook teveel op zijn voorhand en jou zadeldekje doet rare dingen zeg XD

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:04

Ja je zadeldekje heb je aan de voorkant in de boom geduwd (goed!) maar aan de achterkant niet. Hij schuift dus een beetje gek scheef Knipoog

Verder heel leuk, vriendelijk. Je doet hetzelfde met je handen als wat ik deed: je duimen naar voren steken. Probeer je handen te houden alsof je twee kopjes chocolademelk vast hebt. Zoals je ze nu vasthoudt zit je hele pony er onder Tong uitsteken haha, zo leerde ik het vroeger. Maar het helpt wel en ook voor je hele houding is het goed. Je blijft dan op een of andere rare manier ook beter rechtop zitten.

Veel succes in de B straks! Dan zien we vast nog meer foto's!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:06

0omistero0o schreef:
Ik heb Billy nu net een Weekje, heb helaas afschijt moeten nemen van mijn Topper Mister Proud die nu ook iets mooi nieuws tegemoet gaat.

Jeetje, ik hoop dat ik dat nooit hoef te doen.

Ziet er goed uit, wat meer rechtop zitten en hakken uitdrukken, handen meer dragen...het is al gezegd.

weemi_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:08

ziet er heel goed uit , de galop is nog niet zo goed maar dat verwacht je naa en weekje ook niet , doe zo verder

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:09

0omistero0o schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb vrijdag mijn moeder gevraagt of ze wat foto's wou maken met rijden. Haha!

Groetjes marissa

Hihi sorry, hier moest ik toch even om gniffelen.
Denk aan je hakken, ik doe precies hetzelfde. Uitduwen en niet je been optrekken dus.
En handen recht houden. Duimen omhoog en dragen. Ook een beetje op je schouders en rug letten, dat je niet te ver naar voren hangt.

Verder ziet het er leuk uit, leuke pony.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:11

Zinn schreef:
0omistero0o schreef:
Jeetje, ik hoop dat ik dat nooit hoef te doen.

Haha! Haha!

Ik vind het er op zich netjes uitzien, maar ik vind je vrij dwingend met je hand.
Niet vergeten je been lang te maken en je hakken uit te drukken. Lachen
Succes nog samen!

_Marissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 17:12

het Dekje zit zo omdat hij nogal ongeduldig was Tong uitsteken dus kom ik hem niet goed leggen Tong uitsteken..

maar die pony heeft niet nooit !! 1 stap op de voorhand gelopen, het lijkt zo omdat het iets raar op moment is..
en mijn hand let ik thuis nooit zo op, MOET IK WEL DOEN!!, maar op wedstrijd staan de altijd keurig netjes Tong uitsteken en hetzelfde voor mijn houding Knipoog..
ik wil nogal snel te veel Ontspannen en ga dan zo zitten Tong uitsteken

maar alles wat jullie zeggen klopt ook hoor Knipoog..
Bedankt allemaal

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:48

0omistero0o schreef:
maar die pony heeft niet nooit !! 1 stap op de voorhand gelopen, het lijkt zo omdat het iets raar op moment is..

Niet overdrijven he Haha! dan zou jou pony niet proberen overeind te blijven alsie bijna valt Clown

Leren ontspannen én goed te zitten he Tong uitsteken dan wordt het een automatisme en ga je ook op wedstrijd beter zitten Lachen

_Marissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 18:48

Lord_Ik schreef:
0omistero0o schreef:

Niet overdrijven he Haha! dan zou jou pony niet proberen overeind te blijven alsie bijna valt Clown

Leren ontspannen én goed te zitten he Tong uitsteken dan wordt het een automatisme en ga je ook op wedstrijd beter zitten Lachen

het is ook niet overdreven bedoeld.
maar ik weet wel of hij op de voorhand loopt of niet..
mijn zit is verder niets mis mee, behalve dat ik het THUIS meestal nogal erg laat afweten.
en hij zit nogal moeilijk.. Knipoog

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:03

Heej Marissa!

Wat een leuke pony! Denk er wel om dat je je hele been uitdrukt Knipoog, je trekt niet alleen je hak op maar ook je knie Knipoog (niet verkeerd bedoelt hoor Knipoog)

Zit je trouwens voorover om zijn rug nog iets te ontlasten of doe je dit perongeluk Blond

Hopen dat Billy de opvolger wordt van mister!
Veel plezier en succes met hem Knipoog

_Marissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 19:08

wiseguy15 schreef:
Heej Marissa!

Wat een leuke pony! Denk er wel om dat je je hele been uitdrukt Knipoog, je trekt niet alleen je hak op maar ook je knie Knipoog (niet verkeerd bedoelt hoor Knipoog)

Zit je trouwens voorover om zijn rug nog iets te ontlasten of doe je dit perongeluk Blond

Hopen dat Billy de opvolger wordt van mister!
Veel plezier en succes met hem Knipoog

Dankje Simone,
ja ik hoop het ook Haha!
ik rij hem vooral op ontspannenheid dus ga inderdaad ook wel is naar voren zitten om hem te ontlasten maar Denk toch ook wel dat het daardoor ook wel perongeluk zo gaat Tong uitsteken

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:30

Hee, maris
Wat is billy toch een lekkerding he Bloos
Ziet er goed uit hoor Knipoog

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:33

Erg leuek pony! Over je houding is wel genoeg gezegd Lachen
Veel succes zo samen!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:54

Leuke pony Lachen
Snap alleen niet waarom je al vrij lange sporen om hebt.
Probeer je hand niet vast te zetten..

Succes verder Ja

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:09

Leuke pony Ja

De pony van Laurens Sliepenbeek (Hobi, samen reden ze in het A kader pony's) is ook van Hasko... Grappig!

Veel plezier met je nieuwe topper...

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:17

Leuke pony heb je.
Je zadel ligt wel veel te ver naar voren en op het schouderblad van je pony. Zo kan hij nooit goed bewegen en kunnen er rugproblemen ontstaan. Leg je zadel dus een heel eind naar achteren of laat er een zadelmaker naar kijken.
Om te kijken of je zadel goed ligt: Voel zonder zadel in stand waar het schouderblad van je pony eindigt (dan wordt het zacht). Trek dan z'n voorbeen naar voren en voel weer, want dan schuift het schouderblad naar achteren. Je zadel moet tenminste 2 cm achter de rand van het schouderblad in de 2e positie liggen!

_Marissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 15:42

@Roosje: zo lang zijn ze niet hoor Knipoog..
het is gewoon een 1,5cm spoor.

@Alicia2u: Het zadel ligt wel goed. Knipoog het lijkt zo door het Dekje dat niet goed ligt Knipoog..

Bedankt alleemaal de voor de reactie's

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 15:57

Ik vind ook dat het zadel te veel naar voren ligt.
De singel ligt precies achter het been van je pony.
Ik denk dat ie wat meer naar achter moet Ja

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:03

Wil je überhaupt wel commentaar en tips?
Je zegt dat je je overal al bewust van bent. Elke tip die hier in het topic wordt gegeven heb je wel een weerwoord op...
Maar goed, on topic:
Je hebt een leuke pony! Doet al leuk mee voor een 4-jarige. Ik zou alleen eens goede zitlessen nemen. Want je houding kan je nog een hoop aan verbeteren. Ook vind ik je hand te streng en zou ik proberen iets meer vanuit de ontspanning en over de rug de achterhand er wat meer onder te krijgen.
Ik vind de pony van voren wat strak en te weinig ruggebruik en teveel op de voorhand.
Verder ziet het er leuk uit!

_Marissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 16:35

nina88 schreef:
Wil je überhaupt wel commentaar en tips?
Je zegt dat je je overal al bewust van bent. Elke tip die hier in het topic wordt gegeven heb je wel een weerwoord op...
Maar goed, on topic:
Je hebt een leuke pony! Doet al leuk mee voor een 4-jarige. Ik zou alleen eens goede zitlessen nemen. Want je houding kan je nog een hoop aan verbeteren. Ook vind ik je hand te streng en zou ik proberen iets meer vanuit de ontspanning en over de rug de achterhand er wat meer onder te krijgen.
Ik vind de pony van voren wat strak en te weinig ruggebruik en teveel op de voorhand.
Verder ziet het er leuk uit!

Hallo ik weet echt wel hoe ik moet zitten hoor, HEB niet voor niets mijn vorige pony ZELF van de B naar de Z2 gereden..(en op zit altijd 7s en 8en)
mijn Handen zijn iets strak ja dat weet ik zelf ook en als jullie allemaal kunnen lezen staat er in het stukje aan Wiseguy waarom ik zo zit op de foto's.
en als het zadel niet goed zou liggen zou mijn Instructie Daar allang wat over gezegt hebben.
en hij loopt ECHT NIET !!!! op de voorhand anders had ik mezelf allang een keer voor de kop kunnen slaan, en zou iedereen die ik om me heen had dat allang gezegt hebben..
en tsja ik overal een weerwoord voor hebben ik leg gewoon uit van hoe en wat :S

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:40

Nou, ik kan me voorstellen dat anderen zich van commentaar onthouden als je zo op opmerkingen reageert, maar dat terzijde.

Je instructrice is geen zadelmaker en de meeste instructeurs houden zich meer bezig met rijtechnische vaardigheden dan het passen van het tuig. Ik zou het gewoon eens proberen voordat je het afkeurt. Misschien merk je wel dat je pony veel beter gaat lopen!

Ook ik vind je pony erg op de voorhand lopen: de paslengte aan de voorkant is veel groter dan aan de achterkant. Dat ligt deels aan je houding en naar mijn mening ook deels aan het zadel.

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:44

Ziet er al goed uit. Die foto's zijn gemaakt in Klijndijk toch? Herken namelijk dat gebouw bij de dierenkliniek....
Veel succes!

Lelanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:46

Ik vind hem ''in elkaar lopen'' hij propt zich alleen maar op.
Ik vind dit helemaal geen lekker beeld om naar te kijken.
Je zadel/zweetbladen vind ik ook wat te lang voor de pony,
zadel lijkt veelste ver naar voren te liggen.

Veder is het een hele leuke pony!Hoop dat je er veel succes mee bereikt.